מי מפיץ חוברות עם תוכן מיסיונרי?

גם משבר הקורונה לא גורם לתופעת חלוקת חומר מיסיונרי להיפסק. ממ"ק ראש העיר אבי אמסלם התריע על חלוקת חוברות ברובע ג', רובע עם תושבים חרדים רבים "זה ניסיון להמרת דת בניגוד לחוק"

שוב הפצה חומר מיסיונרי. החוברות שחולקו ברחבי רובע ג׳.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תופעת חלוקת חוברות בעלות תוכן מיסיונרי באשדוד אינה חדשה. מידי פעם צצים הפעילים, מגיעים לבניינים וממלאים את תיבות הדואר בחוברות. או מסתובבים ברחבי העיר, פונים לעוברי אורח ומשדלים אותם לקחת את החוברת "הנראית תמימה". לא רק לבני אדם מבוגרים אלא גם לילדים. כך למשל בחודש נובמבר 2019 חולקו בפארק הפיראטיים חוברות מיסיונריות. שלושה פעילים שהרכיבו משקפי שמש עמדו וניסו לחלק את החוברות בעלות התוכן המיסיונרי לילדים והוריהם שבילו בפארק ביום השבת ותושבים התריעו על כך בפני באי הפארק.

 ארגון "יד לאחים" ששם לו למטרה להילחם עד חורמה בתופעה, פועל במרץ למיגור התופעה. בינואר 2020 ערך "יד לאחים "כנס הסברה מוצלח בעיר אשדוד בהשתתפות כחמש מאות אברכים מכלל הקהילות בעיר. בסיום הכנס, שבו נטלו חלק רבני העיר ורבני הקהילות, נערכה הרשמה לפעילות התנדבותית למאבק בנגע המיסיון בעיר.

גם נגיף הקורונה לא מרפה את ידם של המיסיונרים ובסוף השבוע הגיעו לרובע ג' וחילקו חוברות. מנצלים את יום השבת בו הפעילים שנלחמים בתופעה, שומרים על השבת. ממ"ק ראש העיר אבי אמסלם פרסם פוסט זועם במוצאי שבת 26 בדצמבר. וכך כותב אמסלם: ״ברגעים אלה, שוב מופץ חומרי מיסיון ברובע ג' בעיר. זהו ניסיון להמרת דת בניגוד לחוק, אירגוני המיסיון לא בוחלים בשום אמצעים, בכדי להחדיר הרס וחורבן בעיר המיוחדת שלנו עם אהבת ישראל ומסורת ישראל. מצפה מהגורמים הממונים, לבדוק את האירוע הנקודתי הזה, ולהגיע למפיצי חומרי הסכנה. אסור שלארגוני מיסיון כאלה תהיה הרגשה שהם חסינים בפני החוק, הם מתנהלים באין מפריע, ומפרים את החוק פעם אחר פעם. התופעה החדשה/ישנה של אותם אירגוני מיסיון היא בעלת ממדים עצומים, אותם ילדי ישראל הטהורים שיחשפו לחומר הזה עלולים להינזק, וכבר היו תקדימים ואירועים מהסוג הזה שהגיעו לטיפול הרווחה והעובדים הסוציאליים רק בגלל השידול והחיבור לאותם קהילות משיחיות. כולי תפילה ותקווה שהנושא יטופל, אין מקום בשום מקום ובפרט בעיר שלנו להרס הזה״, ומסיים אמסלם וכותב: “כאן המקום לבקש את הערנות שלכם תושבי העיר באשר הם, ושנזכה כולנו לשבוע טוב ומבורך!".

בשיחה עם אמסלם הוא הוסיף כי: ״אני רואה את התופעה בחומרה רבה. שוב זו אותה פעילות מיסיונרית  שגורמת להסתה והתרסה  בתוך העיר, על ידי חומר הסברה שמסיט את האנשים מיהדותם ואשמח מאוד שתופעה זאת תיפסק במיידי."

יש איזה משהו שאתה מתכוון לעשות בתוקף תפקידך כדי שזה ייפסק?

"אני תמיד מתריע, אבל הם עדיין לא נתפסו. ואני מתכוון להמשיך לפעול בכל הדרכים על מנת למגר את התופעה”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן