לכבוד ניצחון החיים ולזכרו של דוגו – מבצע דוגו 2024 יוצא לדרך

היום מתקיים "מבצע דוגו" במסגרתו מאות אלפי ישראלים ויהודים ברחבי העולם יאכלו מנת פלאפל לכבוד ניצחון החיים ולזכרו של דוגו – בפרוייקט של מוזיאון השואה בית העדות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בקיץ האחרון הלך דוגו לעולמו כשהוא בן 93 ומותיר אחריו מורשת יוצאת דופן של הנצחת זכרון השואה והעצמת השורדים בארץ ובעולם

מבצע דוגו השנה יתקיים בצל המלחמה וייקחו בו חלק כלל עם ישראל, ביניהם חיילי צה"ל בשטח ישראל ובעזה, מפונים, פצועים במחלקות השיקום, סטודנטים, אוהדי ספורט ועוד.


כבכל שנה, גם השנה ב-18 לינואר בית הספר אמית טכנולוגי אשדוד לקח חלק במבצע דוגו. לפני אכילת הפלאפל, התכנסו התלמידים ללמוד על מורשתו של דוגו (דוד לייטנר) ולמה נוסד המנהג. מי שהובילו את המבצע היו הסיירת של בית הספר שעמדו והכינו לכלל התלמידים פיתות מפנקות.
דוגו הלך לעולמו לפני מספר חודשים, ולכן השנה המבצע התקיים באווירה מרגשת מתמיד. דוגו נהג לומר בזמן קיום המבצע כי "עם ישראל חי וקיים, ומבסוט ואוכל פלאפל".

על ידי קיום המבצע משמרים את מורשתו של דוגו ז"ל.
דוגו ייסד את המבצע כאות הניצחון שלו על הנאצים, ולכן העיתוי שלו בימים אלו הוא מיוחד. נמשיך ונתפלל שגם בימים אלו נזכה לניצחון על אויבינו.
שילה דניאל, תלמיד כיתה יא׳ ויו”ר הסיירת: "מבצע דוגו בעיניי הוא אירוע משמעותי ביותר. באמצעות המבצע, אנו זוכרים את מה שעשה האויב הנאצי לעמנו. והכי חשוב – שמהחושך הכי גדול בסופו של דבר יגיע אור, וזה רלוונטי לימים אלו כל כך. עם ישראל חי".
בצלאל זרביב, סגן מנהלת בית הספר ורכז חינוך חברתי: "דווקא עכשיו – מבצע דוגו רלוונטי מתמיד! דווקא בימים קשים אלו, אנו צריכים להרים ראש ולזכור כי ניצחנו את כל אלו שקמו עלינו לכלותינו, כולל את הנאצים ימ"ש שאת הניצחון עליהם דוגו נהג לחגוג עם אכילת פלאפל. וכך גם בע"ה ננצח הפעם. עם ישראל חי".

סימה פרץ, מנהלת בית הספר: "זכינו היום לקחת חלק במבצע דוגו, מבצע שדוד "דוגו" לייטנר ייסד כאות הניצחון שלו ושל עם ישראל על הנאצים ימ"ש. השנה, הזכות שלנו לקיים את המבצע הייתה כפולה – ראשית, חגגנו את ניצחון עם ישראל על הנאצים ואת חיינו במדינת ישראל. שנית, המשכנו את מורשתו של דוד לייטנר ז"ל שהלך לעולמו לפני מס' חודשים, וקיים את מבצע דוגו בפעם האחרונה בשנה שעברה. נמשיך להתפלל לניצחון חיילינו ועמנו גם הפעם הזו".



רחל רוזנמן עפר, מנכ"לית מוזיאון השואה "בית העדות", אשר יזם ומוביל את האירוע : "דוגו סימל את ניצחון החיים על הנאצים בצורה המופלאה ביותר, עם שמחת החיים הבלתי נגמרת, אהבת האדם הנדירה והאהבה העצומה לארץ ישראל ומדינת ישראל"

היום (ה') כולנו אוכלים פלאפל לזכר נצחונו של דוד "דוגו" לייטנר ז"ל על מכונת ההשמדה הנאצית, במסגרת הפרויקט של מוזיאון השואה בית העדות. גם השנה, כמו בכל שנה, צפויים לקחת חלק במבצע מאות אלפי ישראלים ויהודים בישראל וברחבי העולם.

מבצע דוגו מתקיים השנה בצל פטירתו של דוד ("דוגו") לייטנר היקר, אשר הלך בקיץ האחרון לעולמו בגיל 93, ובצילה של המלחמה הקשה בה אנו מצויים כבר למעלה משלושה חודשים.
לאור זאת, במבצע השנה ייקחו חלק כלל עם ישראל, ביניהם חיילי צה"ל בשטח ישראל ובתוך עזה, פצועים במחלקות השיקום, מפונים, מתנדבים, סטודנטים, אוהדי ספורט ועוד.

למי שעוד לא מכיר את הסיפור מאחורי מבצע דוגו
בתאריך 18 בינואר 1945, יצא דוד ("דוגו") לייטנר לצעדת המוות ממחנה ההשמדה אושוויץ. בעודו צועד, על סף אובדן כוחות, נזכר בסיפורה של אמו ז"ל על ה"בילקעלך", הצומחים על העצים בארץ ישראל ואותו זיכרון הוביל אותו לאורך המסע. לאחר ששרד את צעדת המוות הקשה והאיומה, עלה לישראל, והחליט כי בכל 18 בינואר, הוא יאכל את ה"בילקעלך הישראלי", כהגדרתו – הפלאפל, כאות וכסמל לניצחונו האישי על הנאצים ולניצחון החיים.


לזכר אותו היום ואותו ניצחון, ביום חמישי (ה-18 בינואר) יתקיים זו השנה התשיעית, "מבצע דוגו", בהובלת מוזיאון השואה בית העדות, במסגרתו אלפי אנשים בארץ ובעולם, מצטלמים עם מנת פלאפל לזכרו של דוגו ולזכרם של כלל השורדים.
מנכ"לית מוזיאון "בית העדות", להנחלת זיכרון השואה, רחל רוזנמן עפר: "מבצע דוגו מסמל את הניצחון האדיר של מאות אלפי יהודים ששרדו את השואה, עלו לארץ ישראל והקימו את ביתם ומשפחתם במדינת ישראל. השנה מבצע דוגו מיוחד מתמיד כאשר לצד זכרם של כלל השורדים, נזכור את דוגו היקר שהלך לעולמו השנה.

דוגו סימל את ניצחון החיים על הנאצים בצורה המופלאה ביותר, עם שמחת החיים הבלתי נגמרת, אהבת האדם הנדירה והאהבה העצומה לארץ ישראל ומדינת ישראל. ביום חמישי, 18 בינואר, גשו לדוכן הפלאפל הקרוב לביתכם, או זה שאהוב עליכם, תצטלמו עם מנת הפלאפל, תעלו לרשתות החברתיות תייגו את התמונה ברשתות ואל תשכחו להוסיף את ההאשטג #מבצע_דוגו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן