כתב אישום נגד שני בעלי מסגריה: גרימת מוות ברשלנות של עובד

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד יוסף גל ואליהו זקס, בעלי מסגריית "אל – גל מתכת" בגין גרימת מוות ברשלנות לכאורה, של אלכסנדר איבחננקו ז"ל. מעובדות כתב האישום עולה כי איבחננקו ז"ל נהרג בתאונת עבודה בשנת 2018, לאחר שמיכל סולר שהתבקש לרתך התפוצץ וגרם למותו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה כתב אישום נגד יוסף גל ואליהו זקס בעליה ומנהליה של מסגריה "אל-גל מתכת" באזור התעשייה, בגין גרימת מוות ברשלנות של אלכסנדר איבחננקו ז"ל, שהועסק אצלם בנגרייה בעבודות ריתוך. בכתב האישום, שהוגש לבית משפט המחוזי בבאר שבע, באמצעות עו"ד דרור שטורק, עולה כי השניים היו בעליה ומנהלי עבודה של המסגרייה אשר ביצעה עבודות מתכת שונות, ובכלל זה ייצור מוצרים ממתכת ותיקון משאיות. לפיכך, המסגרייה הייתה בבחינת "מפעל" כהגדרתו בפקודת הבטיחות בעבורה, ואילו הנאשמים שימשו כ"תופשי המפעל". כן עולה כי גל שימש גם כמנהל העבודה במסגרייה ואילו זקס, שימש גם כאחראי הבטיחות במסגרייה. כן עולה כי העובד המנוח אלכסנדר איבחננקו ז"ל עבד במסגרייה ועסק בין השאר בעבודות ריתוך.

האירוע אירע בצהרי ה- 7.8.18, לאחר שהגיע לקוח שביקש לתקן נזילה מברז של מיכל מתכת שנועד לאחסון סולר, אשר לבקשתו יוצר במסגרייה מספר ימים קודם לכן. כן עולה מעובדות כתב האישום כי בתוך המיכל "עדיין נותר סולר בכמות שאינה ידועה למאשימה וכן נותרו בו אדי סולר." 

 העובד המנוח איבחננקו ז"ל, התבקש לתקן את המיכל, ובהוראת גל ״נטל מרתכת חשמלית שנמצאה במסגרייה והחל בריתוך המיכל לצורך תיקון מקור הנזילה”, וכי במהלך עבודת הריתוך, "נפלטו ניצוצות" כן נטען כי בשלב מסוים חזר גל למקום וביקש מאיבחננקו ז"ל לחדול מהריתוך והלז, "הוסיף לרתך את המיכל במשך פרק זמן קצר, ובמהלכו אירע פיצוץ של אדי הסולר, אשר היו במיכל". וכי כתוצאה מכך האש אחזה בגופו של איבחננקו ז”ל, ונגרמו לו כוויות קשות בכל חלקי גופו, הוא החל לרוץ במסגרייה. הלקוח שניכווה באופן קל בפניו ואדם נוסף הצליחו לכבות את האש שאחזה באיבחננקו, באמצעות מטפי כיבוי שהיו ברשותם. "כתוצאה מהתאונה, למנוח נגרמו כוויות קשות בכל חלקי גופו. המנוח אושפז למשך יומיים בבית החולים "אסותא" באשדוד, עד שנפטר ביום 18.8.9".

כתב האישום מייחס להם עבירות של גרימת מוות ברשלנות, ועבירה לפי תקנות ארגון הפיקוח על העבודה של העסקה ללא הדרכה וללא מסירת תמצית מידע בכתב. "בשום שלב לא נקטו הנאשמים באמצעים כלשהם לסילוק הסולר ואדיו מהמיכל  זאת אף כי המגע בין החומר הדליק לניצוץ אשר נפלט במהלך עבודת הריתוך עלול היה לגרום לפיצוץ משמעותי”, נכתב בכתב האישום. בנוסף  נטען כי גל וזקס "לא נקטו במידה סבירה של זהירות וקפידה למניעת הסכנה לחייו, לא הדריכו את העובד לגבי עבודתו ואפשרו לו לבצע את עבודת הריתוך של המיכל ללא מסירת מידע בכתב אודות הסיכונים אליהם יהיה חשוף".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן