כנגד כל הסיכויים: הטרנסג'נדרית מאשדוד התגייסה לצה"ל

רומי אברג'יל, הדוגמנית והשחקנית הטרנסג'נדרית מאשדוד, התגייסה לצה"ל ותשרת בתל השומר ברשתות המדיה של צה"ל. רגע לפני שעלתה על המדים, היא פרסמה פוסט מרגש "גאווה בשבילי לתרום למדינה”, שהוביל לתגובות לא נעימות. האמא אילנית: "היא כבר לא מתייחסת למה שכותבים"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

רומי אברג'יל מאשדוד היא לא המפורסמת הראשונה שמגיעה ללשכת הגיוס,  אבל היא הטרנסג'נדרית המפורסמת המתגייסת לצה"ל. בשבוע שעבר היא עלתה על מדים והחלה את הטירונות. לפני הגיוס היא העלתה פוסט מרגש בנושא. פוסט שזכה לתגובות רבות. רובן מפרגנות. "גאווה בשבילי לתרום למדינה ולשרת אותה כמו כל חיילת אחרת. ותודה לצה"ל שנותן אפשרות מורחבת  לגיוס טרנסג'נדרים ככלל האוכלוסייה" היא כתבה. "אני מאושרת שבשנת 2020 אנחנו מתקדמים עוד צעד ועוד צעד למען קבלה והכלה של הקהילה שלי באופן שווה בחברה הישראלית, וכשבארצות הברית אסור לגייס טרנסג'דרים ובמדינות אחרות יש עונש מוות ומאסר עולם על כך שלא נדבר על רדיפה ותחושת פחד ואימה זה  מדהים שפה בישראל יש לי הזדמנות להיות כמו כולם ועוד לשרת בצה"ל".

לפני מספר חודשים הוחלט בצעד יוצא דופן בצה"ל לגייס טרנסג'נדרים, הזוכים להקלות מסויימות בנוגע למגדר ולזהות שלהם. רומי, החלה את צעדיה הראשונים בשירות הצבאי והיא מתכוונת לתת שירות שווה ומשמעותי. הצעד הזה שלה, מהווה השראה לרבים. מאחר והיא בטירונות לא ניתן היה לראיין אותה, אולם אמא שלה, אילנית, שמלווה ותומכת בה סיפרה כי רומי התרגשה מאוד לקראת הגיוס. "היום הראשון עבר עליה בקלות. למרות שהיא איבדה את החוגר שלה, עלתה למשפט ונקנסה".

קשה לה בטירונות?

 "לא קל לבת שלי להסתגל לצבא.  היא לא רגילה לישון מחוץ לבית. זה לא כמו בבית שאפשר לקום מתי שרוצים. גם חשוב לה להיות מאופרת והיא איחרה קצת אבל יש לה מוטיבציה והיא תסתגל".

היא יודעת כבר היכן תשרת?

"היא תשרת בתל השומר ביחידת מדיה ותקשורת ותחזור כל יום הביתה. כל מה שקשור למדיה ותקשורת זה מה שמתאים לה והיא תיתן שירות מלא".

איך קיבלו אותה המתגייסות האחרות זיהו אותה? איך צה"ל קיבל אותה?

"המתגייסות זיהו אותה והתגובות שלהן היו מצוינות ואוהדות. בצה"ל קיבלו אותה יפה. היא ישנה בחדר נפרד, התקבלה לשיחה עם המפקדת ובסך הכל די מכבדים אותה ושומרים עליה".

איך רומי הגיבה לתגובות הפחות טובות ברשתות החברתיות לאחר שהועלתה תמונה שלה במדים?

"היא לא מתייחסת ולא מתרגשת. אמרה לי: 'אמא מה איכפת לי מה שאומרים' היא הגיבה וענתה לאחד מהם, אבל מקבלת את אותן תגובות ברוח טובה. זה קטן עליה אחרי כל מה שעברה בחיים שלה".

רומי עצמה כתבה באחת התגובות: "התגובות כרגיל מביכות. ואני מתביישת באותם אנשים שמגיבים ככה לילדה שיכולה להיות הבת שלהם.  ואני רוצה לציין, שאגב, המדים יושבים עליי מצוין. ותודה לצה"ל על הזכות לתרום למדינה שלי. תודה רבה לאנשים שמפרגנים ונותנים לי אהבת חינם" .

לאימא אילנית לא קל הגיוס של הבת. היא מאוד קשורה אליה. "זה קשה. היא אף פעם כמעט לא הייתה מחוץ לבית. היא חסרה בבית. הבית מרגיש ריק ממש חסרה. אני מתגעגעת אליה. יומיים לא הפסקתי לבכות מההתרגשות. עברתי איתה מסע גדול, היא כמעט נשרה כמה פעמים מבית הספר, עברה בריונות. ולמרות הכל סיימה לימודים עם בגרות 5 יחידות באנגלית. מבחינתי זה הסיפור ואני גאה בה. עם כל הכבוד לקהילה הטנסג'נדרית, אם אין בית תומך ומישהו שמקבל אותם בבית, הם יכולים להתדרדר בקלות. רומי יודעת שאני תומכת בה ומאחוריה".

האם הגיוס של רומי מהווה איזה מסר שהיא רוצה להעביר?

"בהחלט. זה לא רק מסר לטרנסג'נדרים, זה מסר לבני נוער עם מגבלה, או סתם נוער שלא בא להם להתגייס. כשהם רואים מישהי שנלחמה להתגייס, כי בצבא היו נותנים לה פטור והיא נלחמה, אז כל אחד אחר מסוגל ויכול לשרת וצריך לתת את החלק שלו למדינה. לדעתי, אם בן אדם, אין לו משהו שמונע ממנו לשרת, צריך להתגייס ואין סיבה שלא יעשה צבא" .

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן