ד"ר לחמני: "כדי להכריע בסיבוב ראשון צריך איחוד ביני לגלבר ולכצנלסון"

יו"ר האופוזיציה, ד"ר אלי לחמני, רץ בפעם הרביעית למועצת העיר ולראשות העיר • הפעם הוא בטוח שאיחוד בינו לבין, שמעון כצנלסון ועו"ד הלן גלבר,  יביא לניצחון ולהחליף השלטון • תזכורת: ב2018 הם ניסו את האיחוד הזה וזה לא צלח בשל ענייני אגו כי כל אחד רצה להוביל •"אעשה הכל 200 אחוז מאמץ למען איחוד" ומי יוביל?: "נעשה סקר והמנצח יוביל" • לחמני מאשר: "היו שיחות, יש שיחות ועוד יהיו ביננו" •לחמני גם פורש את משנתנו וחזונו לעיר • ראיון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ש. ד"ר אלי לחמני עומד בראש "אשדוד תנצח"  מתמודד לראשות העיר אשדוד. ב2018 קיבלת 3 מנדטים לראש העיר כ25 אחוז . אתה שוב מתמודד בפעם ברביעית . אולי זה לא הולך וזהו?

"בפעם שעברה ב2018 פשוט גנבו לנו את הניצחון"

ש. מה פירוש?

"שהיו זיופים בקלפיות והיו טעויות בספירה. והטעות הגדולה ש מועמדים שלא הסירו מועמדות ולא התאחדו. אם הייתי מקבל עוד 1000 קולות לסרי היה מגיע לסיבוב שני איתי והייתי מנצח אותו. 72000 אלף איש  לה הגיעו להצביע, ורובם מהציבור שהיה אמור לתמוך בי"

ש. אז מה כעת חדש או שונה?

"אני חושב שכעת אני חזק יותר ומאמין בסופו של דבר שיהיה כן איחוד וננצח"

ש. ויש דיבורים על איחוד?

"כל הזמן יש, ומקווה שאנשים יתכנסו אל המטרה להחליף את לסרי"

ש. אתה יכול לפרט לגבי השיחות?

"יש לנו  שיחות עם כל המועמדים שמחזיקים בעמדה שלי פחות או יותר. אנחנו מקיימים שיחות ומאמין שההיגיון יגבר על הרגש וננצח".

ש. כשאתה מדבר על שיחות עם המועמדים אני מניח שמדובר בשמעון כצנלסון ועו"ד הלן גלבר. בפעם הקודמת היו גם דיבורים והצהרות וזה לא הצליח. אתה חושב שכעת זה כ יצליח?

"במערכת הבחירות הקודמת היו פעולות שנעשו בין הקמפיינרים, שלא בדיוק ייצגו את העמדה של שולחיהם, וחבל. הפעם אני יודע שלפחות יש אנשים אחרים סביב המועמדים, והרוח מובילה לשם, לאיחוד. אני יודע שאעשה  200 אחוז להיות שם ולבוא בלב פתוח ונפש חפצה. המטרה: להחליף את השלטון הרע הזה, שלטון שהאינטרסים של הקבלנים והמקורבים מובילים על האינטרס של התושבים. התושב הוא העיקר, והוא המרכז וזה מה שמוביל אותנו"

ש. אתה מבין שאם לא יהיה איחוד יהיה סיבוב שני?

"יהיה סיבוב שני נכון, ואני מאמין שאני אעלה. אני מקווה, שעדיף שיהיה איחוד ונגמור עם הבחירות בסיבוב הראשון"

ש. סקרים דווקא לא מראים שאתה תגיע לשם..

"לא יעזור סקרי שקר , שעושים המועמדים ועיתונאים מסויימים שמפרסמים. אני יודע שאני מרגיש עוצמה ונוכיח זאת בקלפי"

ש. בכמה מילים מה האג'נדה שלך לבוחרים?

"אני מציע לקרוא את תכנית המא"ה, שנמצאת אצלי בפייסבוק ובאתר. בחינוך, דיור הייטק, למשל אני מתכוון לבצע שינוי בחלוקה. הכוונה היא שבתקציב הראשון לשנת 2024 לקחת 170 מיליון שקלים לשם דגשים חיוניים לחינוך, הייטק דיור ונושאים נוספים. בנושא של העשייה אני בא מתוך מקום שאני מכיר התקציב ויודע איך להתייעל ולא בהרבה מאמץ להפנות תקציבים לתכנית הזאת. להוסיף לחינוך למשל עוד 50 מיליון שקלים זה מייצר של שימת דגש באופן אופטימלי"

ש. ומאיפה מגייסים  עוד 170 מיליון שקלים כל שנה?

"התייעלות תהיה בהוצאות של העירייה, בשכר הבכירים ובכלל. לא יכול להיות שנשלם 800 מיליון שקל בשנה לשכר עובדים. ראש העיר מבזבז בשנה הזאת 2023 בין 12 ל16 מיליון שקלים להוצאות פרסום ושיווק של העיר אשדוד וכל זה כדי להאדיר את שמו. רואים זאת גם בפיתוח. ב15 שנה האחרונות לסרי מוציא הוצאות פיתוח של 1.2 מיליארד שקלים. בפועל, מוציא הוא פחות מ20 אחוז. 200 מיליון בשנה. זה אומר שאין השקעה בתשתיות. והנה  השנה הזו ,פתאום כל הכיכרות קמות לתחייה כבישים חדשים. איפה היה 15 שנה? זה סאלח שבתי. למה רק בשנת בחירות?  מעניין,בשנה החמישית היד שלו השתחררה. זה לא יעזור לראש העיר, הציבור מרגיש את חוסר המעש וההידרדרות בשנים האלה של העיר בכל הפרמטרים, והגיע הזמן לשחרר השלטון. הוא עצמו התחייב לשתי קדנציות והוא כניראה התאהב בתפקיד"

ש. מה אתה חושב הסיכוי שהוא ינצח בכל זאת?

"סיכוי אפסי. הסיכוי הגדול שהוא לא ינצח. הציבור לא רוצה אותו".

ש. איך אתה רואה את מערכת הבחירות הנוכחית?

"תראה המלאכה לא קלה ולא פשוטה. אני עומד מול טייקונים ששמים הרבה כסף כדי לקחת שלטון. אני מתמודד בתקשורת שחלקה ממומנת על ידי טייקונים. אבל אני מאמין ביכולת שלנו להתעלות מעל כל הכספים ומעל עשרות המיליונים, ולהגיע לציבור שהוא מספיק חכם ויודע מי יכול להיות מנהיג אמיתי ולא להיות מריונטה של מישהו כזה או אחר"

ש. אתה אומר שלסרי סיכוי לא גדול, אבל החרדים יסייעו וימליכו אותו שוב.

"חלק כן תומך חלק לא. תראה בכלל כל הבחירות האלה וגם הקודמות מדברים רק על החרדים. חלק מהמועמדים במרדף אחרי הקולות שלהם. זה אומר הרב עובדיה יוסף זצ"ל שלי, השני אומר שלי. בואו נבין. החרדים כולם מהווים 25 אחוז, והציבור הכללי, הליברלי, החילוני, מסורתי העובד, הדתי הלאמי קולו לא נשמע. הם מהווים 75 אחוז מהעיר. למה לא מדברים עליהם?. הגיע הזמן שיבינו ואני רואה עצמי כמנהיג של אותו ציבור שהזכרתי, שרוצה לראות עיר סובלנית, מכבדת את כל תושביה על כל תפיסות עולמם של כל האוכלוסיות. אני מצפה לעיר שנותנת מקום לכולם. גם חרדים אגב, וגם  לחילוניים. אבל לא ייתכן שיעצרו כאן פרויקטים לציבור הכללי הגדול, כמו הגלגל בחוף, הקנטרי, המשכן לאמנויות הבמה, שסגור בשבת. כמובן, שאני לא בעד להכניס אוטובוסים ברובע ז'. לא אכפה על בעלי עסקים פעילות בשבת, אבל יש פעילות שכן צריך לאפשר. בחלק המערבי צריך להיות פתוח"

ש. נכון שהם מהווים 25 אחוז אבל הם תמיד בסוף מתאחדים ובוחרים בראש עיר שמנצח ואותם 75 אחוז מהציבור הכללי לא מיוצגים אמיתי וזה בגלל שאתם לא מתאחדים ואם לא יהיה איחוד אתה מבין ששוב תהיו באופוזיציה..

"יוסי באמת אני עושה את כל המאמצים כן לעשות איחוד, וצריך לבחור את המועמד הכי טוב שיכול לנצח להוביל"

ש. ובאמת איזה מנגון אתה מציע כדי לבחור את המוביל, ואני חושב על אותם דמויות שבעבד ניסיתם לעשות איחוד: הלן גלבר ושמעון כצנלסון שפחות או יותר תואמים את הסדר יום שלך..

"המנגון פשוט. נעשה סקר או סקרים כדי לבדוק מי המועמד שיכול לנצח, ואני המועמד היחיד שלוקח בהליכה את לסרי".

ש. גם כצנלסון וגלבר אומרים את אותו דבר. לגלבר בכלל יש סקר כזה

"אין בעיה. אז נעשה סקר אמיתי ויסודי שנחליט עליו. הסקרים שמתפרסמים זה שקרים"

ש. אתה תקבל כל הכרעה גם אם אתה לא תהיה המוביל?

"אקבל כל הכרעה בהחלט. כי אני כל כך מאמין בציבור ובתמיכה בי, ואני מקווה שהשאר יחשבו כמוני ויקבלו כל הכרעה. היו ביננו שיחות, יש שיחות ויהיו שיחות. אמרתי לא אשאיר אבן, שלא נהפוך כדי לנצח בסיבוב ראשון. אני קורא לאותם 7200 אלף תושבים שלא באו לבחור בפעם הקודמת ובגלל חמש דקות של הצבעה הפסדנו חמש שנים. הפעם אם נפסיד והחרדים יקבעו את זהו ראש העיר, העיר תאבד את הסיכוי להיות עם ואם בישראל. היא תהיה נחשלת עם חתך סוציו אקונומי נמוך יותר, העיר תיסגר, ואני שומע אלפי תושבים שרוצים לעזוב ויש כבר 30 אלף תושבים ב15 שנה שעזבו, דור שלם ברח לנו. נהיה עיר בהתכנסות פנימה.  תראה מה קורה בקרב ראשי החרדים, יו"ר ש"ס אריה דרעי וראשי אגודה סוחרים באשדוד. זה מכעיס אותי"

ש. מה פירוש?

"אשדוד היא  דיל של דרעי וגולדקנופף ביחס לערים אחרות: בית שמש בני ברק אלעד. הם מחלקים ביניהם את השליטה באמצעות הכוח שלהם. אנחנו עיר לא של חרדים. הגיע הזמן שהציבור הכללי יבוא ויאמר דברו. ואני  רואה התעוררות של הציבור ומקווה שיהיה שינוי והמודעות הזאת תביא לשינוי המיוחל. מבחינתי, גם 10 אחוז מאותם 72000  שלא באו יגיעו, הכל משתנה. גם המועצה תיראה אחרת. כל קול משפיע. בסך הכל 5 דקות הצבעה, שיכולה לשנות את עתיד העיר אשדוד, זה עד כדי כך. להיות או לחדול. ושלא יישמע שאני נלחם בחרדים. אני מכבד את דעתם ואורח חייהם. אני אומר שההנהגה שלהם דופקת אותם. למה למשל הילדים לומדים בקרוואנים? למה יש חריגות בנייה? אני רואה בזה פגיעה באיכות חייהם. מגיע להם איכות חיים, וגם הם רוצים זאת ולחרדים מבחינה זו מגיע לא יותר ולא פחות.  צריך כאן ראש עיר שיהיה חייב לכלל הציבור: גם לחרדים אבל לא רק לחרדים".

ש. ואתה מתחייב לשתי קדנציות?

"בכל דרך. חד משמעית מתחייב לזה. אסור לראש עיר לכהן יותר מ 2 קדנציות. ראש העיר אחרי 2 קדנציות כבר לא מתפקד, הוא משמש את הקיים, יש עייפות ויש עניין של הישרדות אישית"

ללא איחוד בין מתמודדים יהיה סיבוב שני\ פרשנות

 ברקע העובדה שבחירות לראשות העיר אשדוד לא מתרומם מועמד אחד מוביל ובולט וברקע המסקנה שסיבוב שני הוא הגיוני החלו במערכת  פוליטית דיבורים על איחודים וחיבורים.

ב2018 היו דיבורים על איחוד בין שלושת המועמדים: שמעון כצנלסון הלן גלבר ואלי לחמני. האיחוד לא יצא לפועל והיום הם מבינים שאם היו מתאחדים היה ברור שהם היו לוקחים את השלטון. כצנלסון נכנס לקואליציה. גלבר ולחמני נותרו באופוזיציה.

היום שוב השלושה מועמדים לראשות העיר ושוב עולים הדיבורים על איחוד בניהם. שאלת המנגנון שיקבע מי יהיה המוביל ואיך מתאחדים היא שאלת המיליון דולר.

כצנלסון בהתבטאות בנושא הזה אומר כי הוא רואה עצמו כמי שיש לו ניסיון גדול בניהול מערכות עירוניות אולם יחד עם זאת הוא מצהיר שאם יתברר כי במבחן הבדיקה יוביל באמצעות סקרים למשל הוא לא יקבל את התמיכה הגדולה הוא יהיה מוכן לקבל זאת וללכת אחרי מי שיקבל את התמיכה הגדולה.

גם לחמני אומר כי יש חשיבות גדולה לאיחוד וגם הוא טוען שיש לייצר מנגנון שיקבע מי יהיה המוביל. הוא עצמו אומר אגב שהוא הכי מתאים.

גלבר למוקרביה אומרת שהיא ממוקדת בריצה לראשות העיר ומסקרים שפרסמה ןיש בידיה את נתוני העומק היא היחידה שיכולה לנצח את לסרי , אולם היא לא פוסלת איחודים וחיבורים. מקורביה אומרים שאם לא יקרה חיבור היא זו שתעלה לסיבוב שני ובעלת סיכוי לנצח

יש לומר שיש בין השלושה חשדות לא מעטים בעיקר בשל העובדה שמדובר בסבב שני של ניסיונות איחוד אחרי הפעם הראשונה  ב2018 . רז זה התפוצץ והיו ביניהם חילופי האשמות.

אין ספק שהאירוע ההוא משפיע מאוד עליהם הפעם וניראה שהייתה לזה השפעה . האם יהיה חיבור?  האם יתאחדו?

התשובה צריכה להיות נעוצה במצב הנוכחי: אין מועמד אחד מוביל ובמצב של 7 מועמדים סיבוב שני יקרה ועוד איך.  מי השניים שיגיעו לסיבוב שני? שאלה טובה

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן