יצוג מכובד לתלמידי אשדוד באולימפיאדת הלשון

כ־80 תלמידים ותלמידות מאשדוד מתחרים היום שישי הקרוב בגמר האולימפיאדה השלישית ללשון עברית, שמתקיים באוניברסיטת תל אביב. אשדוד היא העיר בעלת הייצוג הגבוה ביותר בגמר התחרות, שאליה העפילו 529 בני נוער מכיתות ז'־י"ב מרחבי הארץ

78 תלמידים מאשדוד עלו לגמר.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בתי הספר המובילים הם – מקיף י"א באשדוד עם 34 תלמידים ותלמידות שהגיעו לגמר, אחריו מקיף ג' עם 18 מתמודדים בגמר ומקיף ח' – עם 15. יתר המתמודדים מגיעים מבתי ספר נוספים ברחבי העיר.

אולימפיאדת הלשון העברית של אוניברסיטת תל אביב נוסדה בשנת תשפ"ב (2021) כדי לחשוף את בני הנוער להיכרות רחבה ומעמיקה יותר עם הלשון העברית באמצעות  אתגרים לשוניים וחידות לא שגרתיות, שהם אינם נחשפים להם במסגרת החינוך הרגילה. השאלות בתחרות מציבות למתמודדים אתגרי לשון מגוונים ובהם: חידות של חוקיות משווה בלשונות שמיות עתיקות, פיענוח צפנים, פירושי מילים, ניבים ועוד. האולימפיאדה פתוחה לכלל תלמידי כיתות ז'־י"ב בארץ ובעולם, והיא נערכת בשיתוף עם האקדמיה ללשון העברית ומשרד החינוך, בחסות החברות צ'ק פוינט ופיינל ובתמיכת מרכז קורת לציוויליזציה יהודית.

השנה נרשם שיא במספר הנרשמים לאולימפיאדה – 3,692 בני נוער השתתפו במוקדמות שנערכו בחודש ינואר האחרון, ומאות מהם יתמודדו בשלב הגמר. עד כה השתתפו באולימפיאדת הלשון העברית מעל ל־5,000 בני נוער. השנה ישתתפו באולימפיאדה גם 11 תלמידים מרחבי העולם, מבריטניה, מצרפת, מברזיל מקנדה ומארה"ב, אשר ייבחנו במוסדות לימוד הסמוכים למקום מגוריהם.

ד"ר עינת גונן, ראשת החוג ללשון העברית ולבלשנות שמית: "אירוע הגמר הוא שיאה של אולימפיאדת הלשון לנוער, ואני נרגשת לראות את מאות בני הנוער שיגיעו לאוניברסיטת תל אביב כדי להתמודד בגמר ומברכת את העיר אשדוד על הייצוג המכובד בגמר.  מדובר בהישג מכובד מאוד, ומבחינתנו זאת ההזדמנות שלנו להראות את יופייה של העברית ואת חשיבותה כגורם מאחד ומגבש חוצה מגזרים וגבולות גאוגרפיים – דווקא עכשיו״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן