חשש בנמל אשדוד: עשרות סוורים יפוטרו לאחר הפעלת הנמל החדש

32 עובדי נמל אשדוד רובם בני העדה האתיופית, נשים ובני מיעוטים גילו כי הם לא נכללים בהסכם שמתגבש, בו יזכו עובדי הנמל לביטחון תעסוקתי וחוששים כי יפוטרו לאחר שהנמל החדש יחל לפעול. חיים שייב יו"ר הסתדרות אשדוד: "ההסכם לא נחתם עדיין כך שהקביעה שאינם נכללים לא נכונה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

32 סוורים חדשים, מרביתם יוצאי העדה האתיופית, נשים ובני מיעוטים שנקלטו לנמל אשדוד במסגרת אפליה מתקנת חוששים למקום עבודתם בנמל, לאחר שהבינו כי הם לא נכללים ברשת הביטחון שניתנת לעובדי נמל ובה ביטחון תעסוקתי, במסגרת ההסכם שמתגבש ואמור להיחתם. למעשה הם עלולים למצוא עצמם ללא פרנסה, בעיקר כשהנמל החדש שנבנה באשדוד יתחיל לעבוד.

כזכור, בעקבות הרפורמה בנמלים החל מו"מ בין הנהלת הנמל והעובדים בשיתוף ההסתדרות והממשלה ובו יזכו העובדים לרשת ביטחון ומביטחון תעסוקתי. ההסכם שצפוי להיחתם, כולל גם עובדי דור ב' שנקלטו לעבודה עד שנת 2016.
הסוורים לא אומרים נואש והם פונים לכל גורם אפשרי במטרה לצרף אותם לרשת הביטחון. "העובדים מרגישים כמו 'ילדים חורגים' ושהם מופלים" אומר גורם בנמל. "כולם בזמנו התגאו בקליטתם, בהעדפה מתקנת, אבל ביטחון תעסוקתי לא נותנים להם. הם חלק מאיתנו, בחורים מצוינים שעושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר".

העובדים פנו לעזרת סגן השר לביטחון הפנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה, גדי יברקן. בתשובה שקיבלו כותב סגן השר כי הוא עתיד להיפגש בקרוב עם מספר גורמים רלוונטיים לעניין ובתוכם גם נציב שירות המדינה ושרת התחבורה מירי רגב.

יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב אמר בתגובה: "ההסכם לא נחתם עדיין כך שהקביעה שאינם נכללים לא נכונה. ההסתדרות דורשת שכל מי שעובד היום ייכלל בהסכם".

ואילו יו"ר איגוד התחבורה בהסתדרות אבי אדרי מסר בתגובה "ההסכם שהגענו אליו בבית הדין הארצי סוכם בטרם קליטת העובדים. התרענו בפני הנהלת החברה שהם יוצרים אפליה בקרב העובדים אך נתקלנו בחומה אטומה"
מנמל אשדוד נמסר:

חברת נמל אשדוד קלטה את העובדים בהתאם לנהלי החברה וההסכמים הקיבוציים. הנמל גאה מאד בקליטת עובדים מאוכלוסיה מגוונת.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן