עוקץ על רקע רומנטי: הבטיח חתונה ושותפות עסקית והשאיר אותה בחובות

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד גבי גאון תושב אשדוד, בן 58, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. מכתב האישום עולה כי גאון היה בעבר שותף בחברה לייצור משקאות חריפים ומכר אותה בשל חובות לשוק האפור לכאורה. גאון ניהל עם מתלוננת מערכת יחסים רומנטית במהלכו הבטיח לה לכאורה חתונה ושותפות בעסק הגם שידע כי מדובר בהבטחות שווא. בעקבות זאת, נטען בכתב האישום, הוא קיבל מהמתלוננת במרמה סכומי כסף בסך 374,000 שקלים בהם השתמש לכיסוי חובותיוחובות לשוק האפור

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ההיכרות הרומנטית הגיעה לפיתחו של בית המשפט. פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה כתב אישום נכד גבי גאון תושב אשדוד יליד 1962. כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום באשקלון באמצעות עו״ד ערן צרויה מייחס לגאון עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

חובות לשוק האפור

מעובדות כתב האישום עולה כי גאון היה עד ינואר 2019 שותף בחברה לייבוא ושיווק משקאות חריפים בשם א.א.ג. ביחד עם שותף. אך מכר את חלקו כיוון שנקלע לחובות. נטען כי היה מצוי בחובות לשוק האפור וכבר לא היה בעל עסק. במרץ 2019 ניהלו גאון ול.ג. קשר רומנטי. עוד נטען כי בפגישה הראשונה ביניהם ב- 17‪.3‪.19 הציג גאון מצב שווא כלפי המתלוננת לפיו בבעלותו עסק לייבוא משקאות חריפים וכי הוא בעל נכסים.

צילום: דוברות המשטרה

במהלך הקשר, כך לפי כתב האישום, הוא הבטיח למתלוננת כי יעניק לה חלק בעסק וכי היא ״תהייה שותפתו בעסק״ על אף שידע כי ״מדובר בהבטחות שווא שאין באפשרותו לקיימן״ בנוסף גאון הבטיח למתלוננת מספר פעמים, על פי הנטען, כי בקרוב יתחתנו וכי העסק יפרנס אותם. ואף הציג לה לכאורה מסמכים הנושאים את שם העסק והסיע אותה למושב שתולים, שם הראה לה כביכול מחסן של העסק שבבעלותו וכי בעקבות מצג השווא שגאון הציג למתלוננת הוא קיבל ״במרמה, סכומי כסף שונים בסך 374,000 שקלים בהם השתמש לכיסוי חובותיו ב׳שוק האפור׳״, כשהמתלוננת סבורה כי היא משקיעה בעסק שיפרנס אותם בעתיד. הסכום הועבר אליו באמצעות מזומן, צקים, העברות בנקאיות והכל תוך מצג שווא וטענות שקריות כביכול לפיהן הכספים דרושים לטובת העסק בלבד.

 הלוואה בנקאית בסך 200,000 שקלים

כתב האישום מפרט את הפעמים אשר המתלוננת העבירה לו כספים. בין היתר נטען כי גאון שיכנע את המתלוננת ליטול הלוואה בבנק בסך 200,000 שקלים  ולהעביר אליו 160,000 שקלים. וסיפר לה ששותפים שהשקיעו בעסק כסף דורשים לאלתר את הכסף בחזרה לצורך חתונת בנם, וסיפר לה כי הוא מאויים על ידם וכי הוא לא יכול לקחת הלוואה מהבנק היות ועליו להחזיר הלוואה קודמת.

אחת הנפגעות

 בשלב מסוים, כך נטען בכתב האישום עלה חשדה של המתלוננת כי רומתה בידי גאון ופנתה אליו והתעמתה איתו. גאון התוודה בפניה והבטיח כי ישיב לידה את כל הכספים שנטל ממנה במרמה נכתב בכתב האישום כי גאון ״במעשיו אלו קיבל לידיו במרמה בנסיבות מחמירות כספים בסך 374,000 שקלים״. הנזק שנגרם לה גדול יותר בסך 378,834‪.05 שקלים בתוספת הריבית בגין ההלוואה הבנקאית. ״הנסיבות המחמירות אשר שזורות במעשי קבלת הכספים מהמתלוננת, הן הניצול המתמשך של האמון שנתנה הנאשמת בנאשם (גאון) שהיה בן זוגה, הלקיחה החוזרת ונשנית של כספים במרמה בסכומים בהלכו וגדלו. היקף פעולות הרמייה וההונאה שביצע הנאשם על מנת לקבל את מבוקשו תוך ניצול מכוער של המתלוננת והתרתה בקשיים כלכליים וחובות כלפי הבנק״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן