ווב שופינג: חווית קנייה נבונה באינטרנט

קניות האונליין הן כבר חלק בלתי נפרד מחיינו, בזכות הקלות, הנגישות והפשטות – אך חשוב לדעת גם איך לרסן את שמחת הרכישות ולשמור על התקציב

צילום: Shutterstock
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תוכן ממומן ע"י ישראכרט

זה שנים שהיקף הרכישות באינטרנט הולך ועולה בהתמדה – מסיבות רבות. קודם כל, המבחר אינסופי – כבר לא צריך להסתפק בחנויות שנמצאות במרחק הליכה או נסיעה קצרה, אלא ניתן להגיע בלחיצת כפתור לסחורות כמעט מכל העולם, כאלה שיכולות להתאים לכל טעם ותקציב.

ואם כבר דיברנו על תקציב, לא פעם הקניות ברשת נותנות מענה גם לנושא הזה, ומאפשרות השוואת מחירים קלה ויעילה כדי למצוא את המחיר הנכון.הקורונה העניקה דחיפה משמעותית לקניות ברשת. כאשר כולנו היינו סגורים בבית והקניונים והחנויות היו נעולים על סורג ובריח, חנויות האונליין נותרו פתוחות. כמעט כל עסק שטרם היתה לו נוכחות ברשת, הבין שהוא חייב להיות שם – ועלה במהירות לאוויר. גם קניות שבעבר עשינו בחנות פיזית, עברו לרשת – כמו סופרמרקט, פירות וירקות, ואפילו תרופות. הן הצטרפו למה שכבר התרגלנו לקנות ברשת – בגדים, נעליים, ספרים, מכשירי אלקטרוניקה ועוד. חסמים רבים שעמדו בעבר בפני הקניות ברשת התמסמסו בשנים האחרונות. הצרכנים כבר אינם חוששים למסור את פרטי האשראי שלהם שכן האתרים מאובטחים ברמה גבוהה, אפשרויות המשלוח וההחזרה בעת הצורך נרחבות מאוד, ובאופן כללי, נראה שהקניות ברשת הן כבר חלק בלתי נפרד מחיינו.

עם זאת, לצד ההנאה מהמגוון ומאפשרות החיסכון, ישנם גם צדדים מעט פחות זוהרים לקניות האונליין. דווקא מאחר שהן נגישות ולא דורשות יציאה מהבית או חיפוש חניה, אנחנו עלולים להיסחף בקניות לא הכרחיות שמצטברות לסכומים גבוהים מבלי שנרגיש. והעובדה שהפרסומות המקוונות רודפות אחרינו ברשתות החברתיות, באתרי החדשות וגם במייל, גורמת לנו לא פעם לבצע רכישה אימפולסיבית, שלא תוכננה מראש.

כיצד קונים אונליין באופן חכם?

היזהרו מקנייה אימפולסיבית. צצה לכם בפיד הפייסבוק מודעה שמציגה זוג נעליים נוצץ או תיק אופנתי, ומעוררת בכם את יצר הציד אחרי פריטים יפים שישתלבו במלתחה שלכם? זה עלול להיגמר בהוצאה גבוהה ובלתי מתוכננת, על מוצר שאתם כלל לא צריכים. רגע לפני שלוחצים על המודעה, בדקו עם עצמכם – האם המוצר הזה דרוש לכם? האם אין לכם פריט דומה בבית? האם הוא שווה את המחיר, או שאולי עדיף לשמור את הכסף הזה לטובת הוצאות אחרות? עבדו עם רשימת קניות. בדיוק כמו עם קניות של מצרכים לבית, כדאי לנהל רשימה של מצרכים אחרים שאתם רוצים או צריכים: מחולצה חגיגית לילד לכבוד ראש השנה, עבור במדפסת חדשה במקום זו הישנה ועד ספר שאתם רוצים לקרוא. כשאתם יודעים מה אתם צריכים, קטן הסיכוי שתיסחפו לקנייה לא רלוונטית. הכינו תקציב לפי סעיפים. אם אתם חובבי אופנה, גאדג'טים או ערכות לגו, ולא רוצים לוותר על התחביב, בדקו כמה כסף אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא עליו, בידיעה שאם תחרגו – יישאר לכם פחות כסף להוצאות אחרות, למשל ארוחות במסעדה או מנוי לחדר כושר.

כאשר אתם יודעים כמה אפשר להוציא על סעיף מסוים במהלך חודש, או אפילו שנה – תוכלו לכלכל את צעדיכם ביתר זהירות ומחשבה מראש. השוו מחירים. זהו אחד היתרונות הגדולים של קניות האונליין – האפשרות להשוות מחירים בקלות ובמהירות, בלי לכתת רגליים. אמנם הדבר דורש ריסון של קנייה אימפולסיבית, והקדשה של כמה דקות לחיפוש בכמה אתרים. ואולם הדקות הספורות הללו, יכולות לחסוך לנו לא מעט כסף – וגם לעזור לנו למצוא מוצר שמתאים לנו יותר.

הכירו את כרטיס הקאשבק. זהו כרטיס אשראי חוץ בנקאי שבאמצעותו ניתן לבצע את הקניות הרגילות שלנו, בחנויות פיזיות וגם אונליין, ובתמורה לקבל כסף בחזרה, כשיעור מסוים מהקניות. כרטיס קאשבק של ישראכרט, למשל, מעניק החזר של 1% מכלל הרכישות על הוצאות של עד 7,500 שקל בחודש בכרטיס, והחזר של 1.35% על הוצאות מעבר לסכום זה. את הכסף שנצבר ניתן להעביר לגיפטקארד דיגיטלי – ולבצע בו קניות בשורה ארוכה של חנויות ורשתות. חשוב לשים לב כי ניתן להגדיל את הצבירה משמעותית – שני כרטיסי קאשבק מאותו חשבון צוברים יותר.

מצטרפים חדשים שיוציאו בכרטיס 15 אלף שקל ויותר בשלושת החודשים הראשונים, יקבלו מתנת הצטרפות של 75 שקל לצבירה. הכרטיס מציע גם הטבות לטסים לחו"ל, כגון פטור מעמלת המרת מט"ח על קניות בחו"ל, כניסה לטרקלין דן ב-30 שקל בלבד, ספר במתנה מסטימצקי בדיוטי פרי ועוד.בשורה התחתונה, קניות ברשת הן חלק מהשגרה עבור רבים מאיתנו – אך דווקא מאחר שהן כה זמינות ופשוטות, חשוב לשמור על כמה כללים במטרה לרסן את ההוצאות. הזמנת כרטיס אשראי חוץ בנקאי מסוג קאשבק, יכולה לעזור לנו אף לקבל כסף בחזרה על קניות שאנחנו מבצעים בכל מקרה.

המנפיקה ישראכרט בע"מ. אי עמידה בפירעון האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר. צבירתcashback היא מביצוע עסקאות בכרטיס בכפוף לתקרת צבירה, מימוש ה- cashback נעשה באמצעות העברת הצבירה לגיפטקארד דיגיטלי המאפשר רכישה בחנויות נבחרות. התנאים המלאים והמחייבים בתקנון התוכנית.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן