התעמלות אמנותית: מקום שישי ליאנה וקארין בגמר האולימפי

נבחרת ההתעמלות האמנותית (עם קארין וקסמן ויאנה קרמרנקו האשדודיות) סיימה במקום השישי, בקרב רב במשחקים האולימפיים אחרי ציון 83.850. מנהלת אגודת הפועל סחלבים אשדוד בהתעמלות אמנותית, אירנה טפלוב: "להגיע לאולימפיאדה זה כבוד גדול וניצחון"

צילום: הוועד האולימפי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סיום חמוץ מתוק לאולימפיאדה עבור המשלחת הישראלית, כאשר נבחרת ההתעמלות האמנותית סיימה בשבת האחרונה במקום השישי. זה הוא הישג מצוין והוא שווה להישג השיא של נבחרת ישראל, אותה השיגה באולימפיאדות בייג'ינג 2008 וריו 2016. לאחר התחרות התראיינו הבנות, ביניהן קארין וקסמן ויאנה קרמנקו האשדודיות שלנו והודיעו על פרישה. חמש בנות הנבחרת אותה מאמנת אירה ויגורדצ'יק, לא היו מרוצות מהתוצאה, כאשר השאיפה הייתה להיכנס לחמישייה הראשונה. ויגורדצ'יק אף ערערה פעמיים בנוגע לתוצאות התרגילים, אך נדחיתה על ידי צוות השופטים.

בתום התחרות המתעמלות המוכשרות ירדו מהמזרון האולימפי כשהן בוכות ומתרגשות ומבינות כי הסתיים לו פרק חשוב בחייהן. הפתיחה של הגמר דווקא הייתה מאירת פנים והתחלנו לחשוב שאנחנו הולכים לזכות במדליה נוספת, כאשר בתרגיל חמשת הכדורים, לצלילי השיר המרגש "עם ישראל חי", השיגו הבנות ציון מצוין של 44.100. לעומת זאת, תרגיל החישוקים והאלות, לצלילי שיר של בריטני ספירס, לא הניב את הציון הרצוי, כאשר השופטים נתנו עליו ציון של 39.750, מה שהוריד את הישראליות מסיכוי למדליה. ובכל זאת, גם אם לא השיגו הישג דומה ללינוי אשרם הנפלאה שזכתה בזהב, הן אלופות אמיתיות.

בהפועל סחלבים מפרגנים לקארין וקסמן

באשדוד קיימת קבוצה נפלאה של התעמלות אמנותית והאגודה נקראת הפועל סחלבים אשדוד. את האגודה מנהלת אירנה טפלוב והיא גם המאמנת הראשית של האגודה, כאשר יש לה ניסיון רב מהימים בהם הייתה מאמנת בקבוצת ההתעמלות האמנותית של נבחרת ישראל. כמו כן, אירנה היא גם שופטת בינלאומית.  בנוסף בצוות אגודת הפעול סחלבים אשדוד, מאמנות מהמתעמלות לשעבר מרטינה פופלינסקי, אניטה ביידר ושירה קובטון. 

בית הספר להתעמלות אמנותית באשדוד הוקם בשנת 2004 ובשנת 2006 החל לפעול רשמית והמתעמלות החלו להתחרות כהפועל סחלבים אשדוד. באגודה ניתן למצוא מתעמלות בין הגילאים 3 ועד 20 וכיום היא מונה כ-70 מתעמלות. חלק גדול מהמתעמלות מתאמנות בין 5 ל-6 ימים בשבוע, כאשר הן מגיעות לאימון מיד לאחר סיום יום הלימודים בבית הספר. מדובר בשגרת אימונים מאוד תובענית ולכך ניתן להוסיף גם את התחרויות בארץ ובחו"ל שנערכות בדרך כלל בימי שישי-שבת.

בסוף השבוע האחרון בוגרת האגודה, קארין וקסמן התחרתה באולימפיאדת טוקיו 2020, יחד עם הנבחרת הישראלית בהתעמלות אמנותית. וקסמן בת ה-20 התחילה את דרכה כמתעמלת בהפועל סחלבים אשדוד, כשהייתה בת 4 ובשנים האחרונות היא חברה קבועה בנבחרת ישראל.

אירנה טפלוב שאימנה בערב את קארין וקסמן שיתפה אותנו בתחושות שלה על האולימפיאדה: "אני מאוד גאה בקארין. על כל הדרך שהיא עברה בדרך לאולימפיאדה. על כל המדליות והזכיות בנבחרת הקבוצתית של ישראל. לצערי, אני מאוכזבת מהתוצאה של הנבחרת, מקום 6. הקבוצה עבדה מאוד קשה ומה שבאמת היה מגיע להן הן לא קיבלו בתחרות הכי חשובה בחייהן, האולימפיאדה. אבל גם להגיע לאולימפיאדה זה כבוד גדול וניצחון."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן