השמות והפנים שלא ישובו לעולם: תושבי אשדוד שנרצחו בשבת השחורה ונפלו בקרבות

העיר אשדוד איבדה 37 מטובי בניה מאז השבעה באוקטובר. במהלך ״מלחמת חרבות הברזל״ התקבלו 243 התרעות אזעקה, ו-9 זירות נפילה. העדויות, השמות, והפנים שלא נשכח

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבעה באוקטובר, שבת בבוקר, העיר אשדוד, ביחד עם כל מדינת ישראל, התעוררה בשעה 06:29 קול אזעקות בכל הרבעים. הכניסה והיציאה מהמרחבים המוגנים באותה השבת לא פסקה לרגע וכולם הבינו, כי מדובר ב״משהו אחר״. בצל קולות הנפץ והיירוטים מעל שמי אשדוד, החלו להגיע סרטונים קשים מאוד לצפייה מהמסיבה ברעים וכן מיישובי העוטף. בכלל הערוצים, נפתחו שידורים ישירים, שלא בישרו טובות וכמות החללים העצומה גדלה מדי יום. עד מהרה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכריז על מלחמת ״חרבות ברזל״, כאשר ההחלטה להכריז מלחמה הגיעה די מהר, שלא כמו בסבבים קודמים, כולם הבינו שהפעם זה שונה ויש מלחמה על הבית. מלחמה על קיומה של מדינת ישראל.

העיר אשדוד שכלה במלחמה 36 חללים כאשר כל אחד ואחת מהם, עולם ומלואו. למערכת אשדוד10 נודע, כי ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי נכח בעצמו בבית המשפחות אבלות, חיבק ואמר מילים טובות ומנחמות.

מיצג החטופים ברחבת העירייה

עמית בוסקילה מאשדוד נחטפה באותה השבת והיא עדיין בידי החמאס. עד כה, נערכו בעיר מספר עצרות לטובת החזרת החטופים במהרה לביתם. יו״ר מטה החטופים בעיר אשדוד היא עו״ד לינוי בן-דיין, המתמודדת למועצת העיר ברשימתו של ד״ר אלי לחמני. בן דיין דאגה לערוך מספר עצרות בנושא, כולל ברחבת עיריית אשדוד או קידמה הבאה של מיצג חטופים מרשים לרחבת העירייה, שנמצא שם עד היום.

עו״ד לינוי בן דיין על רקע מיזם ברחבת העירייה להחזרת החטופים

להחזיר את עמית

ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי, פגש את המשפחה ואמר כך: ״התרגשתי לפגוש, יחד עם רעייתי עירית, את אמה, אחיה ובני משפחתה של תושבת העיר עמית בוסקילה, שנמצאת בשבי החמאס בעזה. קשה לעמוד מול הסבל הנורא, החרדה והמתח, שהמשפחה עוברת, ומצד שני, מפעים לראות את האצילות ועוצמות הנפש שהם מפגינים, לצד אמונתם העמוקה שנזכה לראות אותה איתנו בקרוב בע״ה.

אילנה, אמה של עמית, שיתפה אותנו באישיות המיוחדת של עמית היקרה, ובמאמצים הרבים שעושים בני המשפחה יחד עם משפחות כל החטופים למען החזרתם.  הערב התקיימה עצרת תפילה והפרשת חלה למען שחרורה של עמית ושובה במהרה לחיק משפחתה בריאה ושלמה. כולנו בעירנו אשדוד ביחד עם אזרחי מדינת ישראל, מצטרפים בתחינה ותפילה לשוכן מרומים לשובם במהרה של עמית שלנו יחד עם כל החטופות והחטופים, בריאים ושלמים. אמן״.

חסד של אמת

המועצה הדתית בעיר אשדוד, בראשות היו״ר הרב עובדיה דהן, העניקה סיוע גדול מאוד במאמץ החשוב להבאת הנרצחים והנופלים לזיהוי ולקבורה. בבית העלמין באשדוד, דאגו להקמת חדרי קירור זמניים נוספים, בהם אוכסנו הנפטרים עד אשר זוהו באופן וודאי והובאו לקבורה במקומות המגורים שלהם. מי שהוביל את הפרויקט החשוב הזה הם: השר לשירותי דת מש״ס מיכאל מלכיאלי, מנכ״ל המשרד יהודה אבידן, יו״ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן ומנהל בית העלמין שניר אלמליח. ביחד עם כל עובדי בית העלמין והמועצה הדתית באשדוד כולם נרתמו למשימה החשובה ועבדו לילות כימים במטרה להיות שותפים במאמץ הגדול שהיה להבאת הנפטרים לזיהוי ולקבורת ישראל.

חללי צה״ל תושבי אשדוד שנפלו בקרבות בדרום הארץ הובאו לקבורה בחלקה הצבאית בבית העלמין בעיר. סגן יו״ר המועצה הדתית יעקב שטרית, המליץ לרב עובדיה דהן לקבור את כל הנרצחים באותו יום קשה, בחלקה מיוחדת. לאחר מכן, הוקמה במקום אנדרטה לזכרם ואף האזכרות, מדי שנה, ייערכו במקום באופן מרוכז ומסודר. הרעיון של שטרית התקבל בכבוד גדול וכך נעשה. משפחות הנרצחים הביעו שביעות רצון מהתנהלות הקבורה בבית העלמין באשדוד ואף הודו לכל העוסקים במלאכה המורכבת הזו.

הרב חיים פינטו בירך את יהודה אבידן על עבודת הקודש שעושים יום ולילה למען אותם קדושים וטהורים, אשר הם מוגדרים ״כהרוגי ביתר״ שאין אדם יכול לעמוד במחיצתן שנהרגו ביום קדוש כזה של שמחת תורה ורק מפני שהם יהודים, כן בירך את הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית על מסירותו הרבה בימים אלו בקיום לוויות וכל המערך הגדול שהקים בבית העלמין לקליטתם של אותם קדושים וטהורים הי"ד.

במלאת חודש לאסון, המועצה הדתית העמידה אוהל ענק בסמוך לחלקה, כשבתוכו שולחנות וכסאות למשפחות וכל הבאים. על שולחן הוכן כיבוד קל, כיפות, ספרוני תפילות – תהילים ומשניות מיוחד לפי סדר אותיות א' ב' ועם אשכבה בנוסח לאותם קדושים שנהרגו על קידוש ה' ובנוסף נרות נשמה כשעל כל נר נשמה מופיע שם הנרצח או הנרצחת, כל משפחה קיבלה 20 נרות נשמה.

בשעות הבוקר של יום האזכרה, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית הגיע לחלקה, וקיבל את המשפחה שעלו לקבר יקירם. הרב דהן: ״המועצה הדתית ערוכה מאז אסון טבח ׳שמחת תורה׳ לכל הנפטרים תושבי העיר, עם הגיע יום השלושים, אנו מכבדים ומוקירים את זכרם יום יום עד האחרון שבהם, בכבוד הראוי להם, כולנו תפילה שיאמר ה' די לצרותינו ואנו מתפללים לשלומם של חיילי צה"ל, ברכת החלמה לכל הפצועים, לכל החטופים שישובו בריאים לביתם לחיים טובים ולשלום״.

העירייה ערוכה לכל תרחיש

בעיר אשדוד היו מספר זירות נפילת טילים, כאשר המשותף לכולן הוא ההתנהלות המצויינת של עובדי עיריית אשדוד, שנרתמו באופן מלא לסייע לתושבים ולהחזיר את השגרה במהרה, ככל הניתן. תושבי העיר הרעיפו מילות תודה לראש העירייה,למנכ״ל העירייה אילן בן עדי ועובדי העירייה, שמיהרו להגיע ראשונים לכל זירת נפילה, ודאגו לתקן ולסדר כל פגע. ״בדרך כלל הנפילות היו בלילה אבל נדהמנו לגלות, כי כבר בבוקר כמעט שלא היה זכר לנזקים. הכבישים תוקנו במהרה והכל היה נקי ומסודר. כל הכבוד לעובדים המסורים!״, אמר אחד מתושבי רובע ה׳. רובע ה׳ היה הרובע שבו נפלו הכי הרבה טילים ובמספר זירות במקום, הנזקים טופלו באופן כמעט מיידי ויסודי. בעוד בערים אחרות, העירייה פעלה בעצלתיים אם משום שלא היו עובדים במקום או מסיבות אחרות, באשדוד לא היתה שום בעיה וכולם תפקדו באופן הראוי לציון ולשבח. עיריית אשדוד הוכיחה את עצמה בטיפול מהיר בזירות הנפילה ועל כך עובדיה זוכים למלוא ההערכה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן