הרגע האדום הגדול הגיע

הליגה הלאומית יוצאת לדרך עם הנציגה שלנו, העולה החדשה אדומים אשדוד, עם רוני אוואט על הקווים וסגל משודרג שמתחיל להתגבש. זר ראשון לקבוצה: הקשר איברהים קון ("יש כאן קבוצה צעירה וחזקה") מחוף השנהב חתם השבוע

צילום: מדיה אדומים אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זאת הולכת להיות עונה לא פשוטה עבור האדומים האשדוד, שפותחת את משחקי הליגה הלאומית במשחק חוץ באצטדיון בלוד, מול עירוני רמת השרון, במסגרת המחזור הראשון (התקיים לאחר גמר הגיליון). הקבוצה שהוקמה מחדש כקבוצת אוהדים לפני שש שנים ולפני כשנתיים עברה לבעלותו של רוני חג'ג' ביצעה הרבה שינויים והתאמות בסגל לקראת האתגר שטומנת בחובה הליגה השנייה של הכדורגל הישראלי. בגילגולה הקודם של הקבוצה, עוד נקראה הפועל אשדוד, שיחקה בליגה השנייה, אז הליגה הארצית, במשך 9 שנים רצופות בשנות התשעים והייתה שם בפעם האחרונה בשנת 1998, כשנה לפני האיחוד עם מ.ס אשדוד ויהיו שיגידו, הפירוק.

עתה הקבוצה שהיום רשומה בהתאחדות תחת השם א.ס אשדוד, חוזרת לבמה המרכזית השנייה של הכדורגל לאחר שנים רבות בהן לא הייתה רלוונטית. בעונה שעברה האדומים צלחו את ליגה א' דרום בצורה דרמטית עם המנהל המקצועי יאיר אזולאי על הקווים במשחקי הפלייאוף והעונה ידריך אותה רוני אוואט שיזכה לשתף פעולה עם בנו, אדר, שממשיך עונה נוספת ואמור להיות שחקן משמעותי בקישור האדום. אל חוליית הקישור גם צורף שחקן זר ראשון לסגל, כאשר איברהים קון פקיגנון בן ה-19 מחוף השנהב חתם בקבוצה. איברהים מגיע בהשאלה ממכבי פ"ת ויהיה מעניין לראות כיצד ישתלב. קון אמר לאתר הקבוצה: "שמח להצטרף לקבוצה מעיר הנמל, יש כאן קבוצה צעירה וחזקה, תודה על האמון בי ומקווה לשמח את הקהל, שמעתי שלאשדוד יש קהל גדול וחזק ומחכה כבר לפגוש אותם".

שחקנים נוספים שהגיעו הקיץ לאדומים אשדוד הם שחקני ההתקפה המוכשרים רוי צעירי ושביט מזל, שכבר הספיקו לכבוש בניצחון הראשון של האדומים בגביע הטוטו, שהושג בשבוע שעבר מול אותה רמת השרון, היריבה הראשונה בליגה. את החוליה האחורית יחזק בן אל אדרי, שגדל במ.ס אשדוד ומגיע לאדומים מקבוצת אחי נצרת. אדרי בן ה-23 יחבור לרכש מסקרן נוסף, הבלם אושר אבו בן ה-28, שמגיע מהפועל איכסל ואמור להקנות שקט וביטחון לחוליה האחורית ולשוער החדש גיא הרמן, שיהיה האיש בין הקורות. הרמן בן ה-21 גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה ובעונה שעברה הצטיין במדי עירוני אור יהודה. שחקן נוסף שהגיע הוא ליאל ביטון, בוגר מחלקת הנוער של בני יהודה, עם ניסיון בליגה הלאומית, כאשר שיחק בנס ציונה בעונה שעברה.

אם לשפוט לפי הסגל הזה ורמת הליגה הלאומית, האדומים צריכים לשאוף להיות באמצע הטבלה ולא להיגרר למאבקי תחתית, הפחד הגדול הוא לסיים כמו הפועל כפר שלם, שעלתה ללאומית וירדה בעונה שעברה בחזרה לליגה א'. בקבוצה ינסו לעשות הכל בכדי לא לחזור אחורה ואין סיבה שזה מה שיקרה. אולם כפי שנכתב למעלה, קל זה לא יהיה.

התחזית ללאומית

מטבע הדברים קבוצות בני יהודה והפועל כפר סבא, היורדות מליגת העל, הן המועמדות העיקריות לעלות ליגה. לבני יהודה, שתגיע לאשדוד במחזור השמיני (15/10) סגל שחקנים שרובו מגיע עם ניסיון של ליגת העל, פלוס ההחתמה המשמעותית של אלירן עטר, יחד עם המאמן יוסי אבוקסיס, שמרגיש מחוייבות להחזיר את הכתומים למקומם הטבעי. גם בהפועל כפר סבא עם הבעלים השנוי במחלוקת יצחק שום יעשו הכל כדי לסיים בשני המקומות הראשונים ולשם כך המאמן אורי גוטמן הגיע בקיץ לעשות סדר. כפ"ס תארח את האדומים אשדוד במחזור התשיעי ותגיע פייבוריטית ברורה.

את בני יהודה וכפ"ס ינסו לדגדג הפועל ראשל"צ שעושה קולות של קבוצת צמרת, הפועל ר"ג בעלת המסורת, הפועל אום אל פאחם עם המאמן מוטי איווניר ושני האשדודים שלנו, טימור אביטן ואמיר לביא. אל החבורה הזאת יצטרפו למאבקי הפלייאוף העליון ואולי אף יותר, הפועל עפולה עם דור גלילי, הפועל רעננה עם המגן האשדודי אמיר בן שמעון, סקציה נס ציונה שהייתה בליגת העל לפני שנתיים, הפועל פ"ת שכבר ירדה לליגה א', אך חזרה בשל העונש שספגה הפועל איכסל, תשחק גם העונה בלאומית וכבר גייסה ספונסר שישקיע מיליון שקלים ובית"ר ת"א/ בת ים, שנחשבת לקבוצת הבת של מכבי ת"א ומציגה כשרונות רבים. בחלק התחתון של הטבלה האדומים אשדוד צפויה להיאבק מול אחי נצרת, הפועל עכו, בני ריינה העולה החדשה מליגה א' צפון, עירוני רמת השרון ומ.ס כפר קאסם וזה יהיה מאבק לא קל. לקהל האדום תהיה חשיבות מכרעת העונה ודחיפה שלו, בכמויות גדולות שיזכירו את שנות התשעים המופלאות, תוכל לספק לקבוצה של רוני אוואט תוסף דלק משובח במיוחד, שבתסריט אופטימי, יעזור לה לשרוד את טבילת האש של הליגה הלאומית. הליגה הלאומית יוצאת לדרך. אצל האדומים כמו אצל האדומים, יהיה חם ומרתק. שווה לעקוב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן