הפתרון של סרי, למצוקת הדיור:"נבנה כ 20,00 דירות במשולש החקלאי אחרי שנעביר את אלתא למקום אחר בעיר"

לדברי המועמד לראשות העיר אשדוד ברק סרי, הדירות ייבנו על השטח הסמוך לאלתא , הקרוי המשולש החקלאי בן 3000 מ"ר. אלתא להצעת סרי תועתק למקום אחר בעיר. "כך תישמר פרנסתם של עובדי המפעל והעיר תמשיך להנות מכספי הארנונה של המפעל. מחירי הדירות יהיו הנמוכים בכ-15%-20% ממחירי השוק". מה ייבנה על השטח של אלתא שיפונה? סרי:"נתחיל עם המשולש החקלאי הגדול"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מה שמציע סרי הוא כדי לאפשר את הבנייה כל השטח החקלאי הענק הזה שמתפרס על פני 3000 מ"ר הוא לפנות את אלתא למקום אחר בעיר ולאפשר בכך את הבנייה על השטח השל המשלוש החקלאי ולבנות בהערכה זהירה כ20 אלף יחידות דיור שאלנו את סרי מה ייבנה על השטח הענק של המפעל שיתפנה? "אין כרגע תכניות ספציפיות. מבדיקה שעשיתי השטח יצטרך לעבור הליכים תכנוניים חדשים. להבנתי זה יהיה מיועד למסחר ומגורים אבל ההליכים שם ייקחו זמן. נתחיל עם המשולש החקלאי שזה בתחום הועדה לתכנון בעירייה ונתקדם. כי מה שתוקע הבנייה שם זה אלתא מבחינה בטחונית וזו הייתה הבעיה ויש לנו חמש חלופות להעביר את המפעל בתוך באשדוד"

סרי הציג האת מתווה הדיור שלו במסיבת עיתונאים, בהשתתפותם בין היתר של אביעד פרידמן, המנכ"ל לשעבר של משרד השיכון, ושל מהנדסת הבניין, אינג' רינה גוטמן, מרשימתו של סרי, "אשדוד מתקדמת".

סרי אמר שאחת הסיבות שהוא החליט להתמודד לראשות העיר היא בריחתם של צעירים רבים ושל משפחות מהעיר, משום שאינם מצליחים לקנות דירות באשדוד. "המשימה שלי היא להשאיר את המשפחות הצעירות באשדוד ולהחזיר את אלה שנטשו. לפי נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) שפורסמו לפני כחודש", אמר סרי, אשדוד היא הראשונה בארץ בהגירה שלילית , משום שאלפי צעירים נטשו את העיר. והמצב שנוצר באשדוד הוא "בכייה לדורות". 

ובחזרה ל- 20,000 יחידות הדיור המדוברות. אלה, לדברי סרי,  ייבנו על שטח המשלוש הבמוך למפעל אלתא , שיועתק למקום חלופי בתחומי העיר, וישנן חמש חלופות כאלה. " כך תישמר פרנסתם של עובדי המפעל והעיר תמשיך להנות מכספי הארנונה של המפעל. לפרויקט הבנייה כולו יהיה מחיר מטרה ויחידות הדיור  יימכרו לתושבי אשדוד במחירים הנמוכים בכ-15%-20% ממחירי השוק. רק כך נחזיר את הצעירים לעיר", פסק סרי.

לדבריו, כל הגורמים הרלוונטיים רוצים לבצע את התוכנית אותה הוא הציג,  בהם  משרד השיכון, רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), מינהל התכנון ומשרד הפנים.

כל אלה, הוא אמר, קראו ללסרי להיות חלק מפתרון משבר הדיור ולבנות עשרות אלפי יחידות דיור, אבל "לסרי העדיף שלא לעשות זאת ואשדוד המשיכה לדשדש גם בתחום הדיור וללכת לאחור". לסרי הוסיף: "כואב  לראות צעירים ומשפחות רבות שנוטשים את העיר לאשקלון, לגן יבנה, לנתיבות, לקריית גת וליבנה. אשדוד שהיתה העיר החמישית במספר תושביה ירדה למקום השביעי. "מצב הדיור בעיר הוא כישלון ותעודת עניות לראש העיר. לסרי עייף, עייף מאוד… אני לא מבין איך לסרי ישן בלילה ", הוא תהה.

הרעיון להעתיק את אלתא למקום אחר בעיר, ואפילו אל מחוץ לעיר, אינו חדש, והוא עלה מידי פעם במהלך השנים, שוב ושוב. כך למשל במאי 2018 יזם משרד האוצר, בראשות השר משה כחלון, את העתקת אלתא ממקומו, כדי לבנות אלפי יחידות דיור על שטחו של המפעל וכן על שטחו של המשולש החקלאי, הסמוך אליו. על פי ההערכות שהיו אז  המהלך המדובר צפוי היה להימשך כשמונה עד עשר שנים. העניין הוא בטחוני ולא ניתן לבנות על המשולש החקלאי בשל הקרבה לאלתא שהוא מפעל בטחוני.

מה שהיה מוזר ותמוה הוא שהאופציה הזאת נבדקה בעבר על ידי האוצר עצמו וירדה מהפרק מחוסר כדאיות כלכלית. זאת משום שזה היה אמור לעלות אז, מיליארד וחצי דולר. היוזמה המחודשת של האוצר ב-2018, שקודמה על ידי מינהל רשות החברות הממשלתיות, נתקלה בהתנגדותו החריפה של יהודה פרנקל,  אז הממונה על התעשייה בעיריית אשדוד ומי שכיהן קודם לכן כמנכ"ל אלתא.

פרנקל כינה את הרעיון "טפשות, רשעות, טמטום וחוסר מקצועיות". גם ראש העיר ד"ר לסרי התנגד לרעיון. זאת ועוד. במהלך השנים השקיעה אלתא כסף רב בפיתוח שטחי המפעל והמתקנים שבו. 

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן