העובד איבד את קצה האצבע ויפוצה במאות אלפי שקלים

עובד וותיק ומוערך שעבד שנים רבות במפעל מתכת באזור אשדוד, התמודד עם תקלה באחת המכונות במפעל, ונפגע לאחר שכף ידו נשאבה לתוך המכונה. העובד בן ה-60 איבד את קצה האצבע והציפורן. העובד באמצעות עורכי הדין גוטנברג הילל-טבול תבע את הביטוח הלאומי וקיבל קצבה חודשית לכל ימי חייו בהיקף מאות אלפי שקלים, ובמקביל הוגשה תביעה נגד המעסיק בגין רשלנות שהובילה לתאונת העבודה

צילום: pexels
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עובד במפעל מתכת מאזור אשדוד עבד שנים רבות במפעל ונחשב עובד מסור ומקצועי. באחד מימי השבוע, התמודד העובד בן ה-60 עם תקלה באחת ממוכונות המפעל, וניסה לתקן את התקלה, דבר שעשה גם בעבר אלא שהפעם זה הסתיים בתאונת עבודה, לאחר שכף יד ימין נשאבה לתוך המכונה. למרבה המזל, העובד איבד רק את גליל האצבע העליון ואת הציפורן. הוא פונה לבית החולים שם טופל ושוחרר לביתו.

העובד שלא יכל להמשיך לעבוד פנה אל משרד עורכי הדין גוטנברג הילל-טבול, המתמחה בדיני נזיקין, ובאמצעותם תבע את המוסד לביטוח לאומי. התביעה התנהלה במהירות ובמקצועיות ובסיומה קבע הביטוח הלאומי כי העובד יקבל גמלה חודשית לכל ימי חייו לנוכח הפציעה באצבעו. מדובר בסכום של מאות אלפי שקלים.

במקביל הוגשה תביעה נגד המעסיק, בטענה לרשלנות שהובילה לתאונה בה איבד העובד חלק מאצבעו. לדברי עו״ד מאיר הילל- טבול ״מדובר ״בתאונת עבודה מצערת מאוד, שלמרבה המזל הסתיימה בפציעה קלה יחסית ועלולה הייתה להסתיים בצורה קשה יותר. עם זאת, העובד סובל מנזק בלתי הפיך בגליל העליון של האצבע״. עוד מוסיף עו״ד הילל- טבול ואומר על התביעה שזכתה מול המוסד לביטוח לאומי: ״הצלחנו להוכיח את הנזק בהליך מהיר ויעיל שניהלנו מול המוסד לביטוח לאומי ונמשיך לפעול, בלי קשר, בתביעה נגד מעסיקו של העובד, בעקבות הרשלנות שהובילה לפציעתו של העובד״.

מתמחה בתאונות עבודה

עו״ד הילל-טבול הינו אחד המומחים בתביעות עבודה בארץ. לדבריו: ״תאונת עבודה היא בעצם כל אירוע שקרה לעובד תוך ובשל העבודה. העובד נדרש וחייב להוכיח שזה קרה במהלך העבודה, ובמקביל להוכיח שיש קשר בין תנאי התעסוקה להתרחשות הנזק והנזק עצמו. יש תאונות שהן תאונות עבודה קלאסיות, שבהן העובד מחליק על רצפת המפעל או נופל מסולם. כאן הקשר בין המשולש התרחשות הנזק, מקום העבודה והנזק עצמו מאוד ברור. אבל, יש מקרים בהם הקשר אינו ברור דיו ואז על העובד להוכיח למוסד לביטוח לאומי שהנזק ממנו הוא סובל, התרחש במשך זמן רב ומאגד בתוכו אלפי תאונות מיקרוטראומה, שמובילים בסופו של דבר לנזק המצטבר. מדובר באלפי תאונות בדרך של טפטוף מים על סלע עד היווצרות נקב. למשל עובד נמל אשדוד שעבד לאורך שנים עם כלים רוטטים בידיים במשך שעות רבות והוא כמובן אינו יכול להצביע על היום והשעה בה נגרם הנזק, אך לאורך הזמן נוצרה לו מחלה עצבית בכפות הידיים.

למרבה הצער, יש נטייה של המוסד לביטוח לאומי לדחות את התביעות הללו ולכן העובד נאלץ לפנות לבית הדין לעבודה, שם מומחה שבודק אותו כותב חוות דעת על הנזק. רק אז ולאחר עבודה רבה, העובד מקבל הכרה וחוזר לביטוח לאומי״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן