הסכם קיבוצי כללי לשיפור שכר העובדים והגברת הבטיחות בענף הבנייה

ההסכם, שנחתם על ידי ההסתדרות, התאחדות הקבלנים בוני הארץ והתאחדות קבלני השיפוצים, יהיה בתוקף למשך חמש שנים. יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל: "בשורה עצומה לענף, שהוא הקטר הכלכלי של המשק"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, התאחדות הקבלנים בוני הארץ והתאחדות קבלני השיפוצים בראשות ערן סיב חתמו השבוע על הסכם קיבוצי כללי שמטרתו שיפור תנאי העובדים בענף הבנייה והעלאת שכרם, לצד הרחבת המחויבות של המעסיקים בענף לשמירת הבטיחות בעבודה. תוקף ההסכם, שמהווה תוספת ועדכון להסכם הקיבוצי משנת 2015, הוא ל-5 שנים, בכפוף למתן צו הרחבה על ידי הממשלה.

בענף הבנייה והתשתיות מועסקים כ-340 אלף עובדים, מהם כרבע מיליון ישראלים. ההסכם כולל עדכון של שכר העובדים לשכר מינימום ענפי משופר ביחס לשכר המינימום במשק, מעבר אוטומטי בין דרגות השכר, עידוד הכשרות מקצועיות והכשרות בטיחות לעובדים, ושיפור זכויות העובדים בנושאים נוספים. כמו כן, עקב המחסור הגדול במנהלי עבודה בענף הבנייה, הוסכם על העלאת שכרם באופן ניכר, בין היתר כדי לעודד מנהלים ותיקים ומנוסים להישאר בענף.

בהסכם נקבע גם כי המעסיקים בענף יגדילו את ההשקעה בשמירה על הבטיחות ויחויבו לשלוח את העובדים להשתלמות בבטיחות מעשית, במסגרתה יעברו העובדים הדרכת עבודה בגובה והדרכות בנושאים נוספים הנוגעים לחובת הזהירות באתר. ההדרכות יועברו במגוון שפות. במקביל, עודכן הסכם הבטיחות שנחתם בשנת 2018 באופן שיקל על יישומו.

הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, שמשותפת להסתדרות ולהתאחדות הקבלנים, פועלת בשנים האחרונות לצמצום התאונות בענף ומרכזת הדרכות ותוכניות הכשרה מגוונות לתחומי הבטיחות בעבודה. בהמשך מתוכננת הקמת אקדמיה למקצועות הבנייה, שתכשיר את הדור הבא של העובדים והמנהלים בענף.

יו"ר ההסתדרות ארנון ברדוד: "עשרות פועלים בישראל מקפחים את חייהם מדי שנה בענף הבנייה בגלל בעיות בטיחות חמורות. אסור לנו להתרגל למציאות שבה אדם יוצא לעבודה ולא יודע אם יחזור למשפחתו בשלום. אני מברך על ההסכם שגם דואג לבטיחות בענף וגם משפר את תנאי העובדים ושכרם. כולי תקווה שמכאן אנחנו יוצאים לדרך חדשה שתביא להצלת חיים בענף הבנייה״.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "אנחנו גאים מאוד בתוספת להסכם. ענף הבנייה והתשתיות הוא הקטר של המשק. זהו עוד כלי חשוב להרחבת השורות בענף ולגיוס ישראלים רבים שיוכלו לתרום להמשך צמיחתו״.

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל: "אחרי מו״מ מפרך שהיו בו עליות וירידות, הגענו להסכם שמביא בשורה, מעלה את השכר לכל עובדי הענף ומעניק להם תנאי העסקה טובים וראויים. שכר המינימום הענפי יעלה בתקופת ההסכם עד ל-6,300 שקל בחודש, ובכך יהיה שכר המינימום הגבוה במשק. עוד כולל ההסכם קידום אוטומטי בדרגות השכר לעובדים ותמרוץ עובדים ומעסיקים להפנות עובדים לקורסי הכשרה מקצועית באמצעות הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. כן תינתן תוספת שכר לשעת עבודה של מנופאים ומנהלי עבודה יהיו זכאים לתוספת שכר משמעותית מאוד של כמעט 50%. הוסכם גם על שיפור משמעותי לשכר עובדי השיפוצים״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן