מרגש: בן ה-16 חולה סרטן מאשדוד חלם לבשל עם שף על – "רחשי לב" ובעלי מסעדת "פסקדו”‫, הגשימו לו החלום

עומר יוסף שאכל במסעדת ״פסקדו״ בעבר, חלם תמיד לבשל ובטח שלצד שף על כמו יחי זינו בכלי מסעדת ״פסקדו״ המצליחה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עמותת ״רחשי לב" הזמינה 27 משפחות של ילדים המתמודדים עם המחלה לארוחה מפנקת במסעדת העל באשדוד ״פסקדו״, שבסופה הופעה פרטית של שי צברי‫.

ביוזמת עמותת ״רחשי לב״ 27 ילדים ונערים עם סרטן ובני משפחותיהם התארחו לארוחה מפנקת במסעדת העל הישראלית פסקדו. המסעדה נפתחה במיוחד עבורם והצוות התנדב באירוע – אבל זה לא נגמר שם. את הארוחה בישל לצידו של השף יחי זינו אחד מחבריהם, עומר יוסף שנאבק בלוקמיה‫.

בגיל 15.5 עומר יוסף נלחם כבר עשרה חודשים בסרטן הדם. לפני 80 יום בלבד הוא עבר השתלת מח עצם. עומר, פודי בנשמתו שאכל בפסקדו בעבר, חלם תמיד לבשל ובטח שלצד שף על. כשרחשי לב יזמה את הארוחה במסעדה, סיפר עומר על חלומו לאמונה פנחסי, מנהלת הפעילות והאסטרטגיה של רחשי לב. "כשהשף זינו שמע על עומר, הוא מיד הזמין אותו להצטרף אליו בהכנת הארוחה", אמרה פנחסי. בעוד עומר הקפיץ את המחבת הוא הביט באש ואמר "הלהבות האלה שיוצאות מהמחבת, מבעירות בי מחדש את התשוקה לבשל". עדות לכך שהוא מבריא וחוזר לחלומות הישנים שלו‫.

בתחילת השנה זכתה מסעדת הדגים האשדודית פסקדו להכנס למקום ה-24 ברשימת 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון של מוסד ה-50Best המתחרה הצעירה של רשימות מישלן. זכייה לא מובנת מאליה כלל, לאור העובדה שמדובר בשף נחבא אל הכלים (במטבח), שנמנע כמעט מחשיפת עבודתו בתקשורת. אופיו מתבטא ברוח הצוות, כפי שאמר: "לתת זה תמיד כיף, אבל לראות שבחרת נכון את הצוות, כשהעובדים שלך נלחמים על מי יעבוד בהתנדבות ביום כזה, זה מרגש יותר מכל דבר”‫.

בתום ארוחה מפנקת בת שעתיים עלה שי צברי לשיר, כשהוא מזמין את הילדים לשיר איתו. בהתרגשות רבה התיישבה לצידו גפן בר-און, בת 15 מבית חורון, המתמודדת עם גידולים בראשה. צברי, שהוא והנגן שלצידו הופיעו בהתנדבות, רעד מהתרגשות לצידה של גפן בעודו מוחא לה כפיים‫.

 גם הילד החולה וגם משפחתו זקוקים לפסק זמן ולהתרעננות ולחיזוק במהלך שגרת ״הטיפולים והאשפוזים", אמרה פנחסי מרחשי לב. "אירועים כאלו, נותנים להם את הרגע הזה לנשום אוויר. טעם של חיים נורמלים. המון תודה ליחי ולצוות פסקדו על אירוח מפנק ומלא אהבה, ותודה לשי צברי שנתן את הלב. זו חווייה שמעניקה כוחות להמשיך להילחם על החיים”‫.

עמותת ״רחשי לב״ מסייעת מזה 33 שנים לילדים חולי סרטן ובני משפחתם להוציא את המחלה מהילד ולהוציא את הילד מהמחלה. הארגון פועל במחלקות האונקולוגיות לילדים בתל השומר ובאיכילוב, ומקיים פעילות יומיומית מסביב לשעון במטרה לסייע לילדים ולמשפחותיהם בהתמודדות עם המחלה והטיפולים‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן