הכתבה בערוץ 12 שהמיטה בושה ענקית על אשדוד

הכתבה של העיתונאי עמרי מניב בערוץ 2, שפורסמה בסוף השבוע, לא עשתה טוב למועמדים לראשות העירייה, ולעיר אשדוד הכתבה עשתה רק רע. הלן גלבר קוראת לברק סרי ולד"ר לסרי לפרוש מהמירוץ. ד"ר לסרי: “הלן גלבר, מה עשית כל 15 השנים?. ד"ר לחמני: "כנופיה השתלטה על אשדוד. צחי אבו: "הלן גלבר הביאה את הבושה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במוצאי שבת האחרונה פורסמה כתבה קשה על אשדוד, שכללה שליטת שני טייקונים בעיר, העיתונאי עמרי מניב חושף כי שני הטייקונים הם: צחי אבו בתוספת התואר מיליארדר, והשני ג'קי בן זקן מכונה מיליונר. כתבה קשה ואפילו מאוד, הכתבה היתה שיחת העיר במשך כמה ימים כולל בתפילת יום כיפור. בכתבה תואר הקשר בין בן זקן ליחיאל לסרי ועל כך שהחברות ביניהם הניבה לבן זקן תמורות לכאורה ביחס טוב מצד העירייה לפרוייקטים שלו. בעיקר בפרוייקט מער דרום בעירייה כמובן מכחישים. כמו כן, נטען כי בן זקן בכריית חולות במע"ר דרום ללא מכרז ובאישור העירייה.

בכתבה הועלו עוד פרשיות בהם מעורב לכאורה בן זקן בתמיכה של עיריית אשדוד בפרוייקטים ששייכים לו. כמו כן, תוארו מהלכים בוועדת בניין ערים על הצבעותיו של יו"ר ועדת תכנון בניה גבי כנפו לפיהם הצביע בעד פרוייקטים של בן זקן בניגוד עניינים. כנפו טען כי כל מהלך שלו עבר אישור ייעוץ משפטי. בן זקן גם שיגר תגובת הכחשה.

מי שנפגע מהכתבה הכי הרבה היו ממ"ק ראש העיר גבי כנפו, וג'קי בן זקן, תגובותיו של גבי כנפו המשמש כיו"ר ועד בניין ערים, מעוררות שאלות ותמיהות. כנפו מודה בחלק מתשובותיו בכל מה שנוגע למשל בנושא ניגוד עניינים. מהכתבה עולה שבן זקן הוא הטייקון שעומד מאחורי ד"ר לסרי, וגם איש העסקים מוריס חליווה המתגורר במרקש חשף העברות מיליוני דולרים, שבהם מעורבים אנשי קש.

ההתחמקות של הטייקון צחי אבו מלהשיב לעיתונאי ערוץ 2, השאירה טעם לפגם, המרדף אחריו, לא הוסיף לו כבוד. וגם הריאיון בתוך חדרון עלוב פגע בתדמיתו.

צחי אבו. צילום: יובל אליאס

ההתנהלות וניסיון ההתחמקות של אבו, תרמה לאמינות של הכתבה, לאחר שהסכים להתראיין השיב בביטחון על כל השאלות, ובכך הסיר מעליו ענן של חשדות קשים, לפחות בריאיון.

איני יודע מי ייעץ לו להתנהג כך, אם היה יועץ תקשורת לאירוע הזה, לדעתי צריך להעיף את היועץ הזה, ואם היתה זו תגובה על דעת עצמו של צחי אבו, אני מתנצל בפני יועצי התקשורת שלו.

עוד עולה מהכתבה שצחי אבו המכונה מיליארדר עומד מאחורי בחירתו של ברק סרי. מערכת הבחירות הזו מתנהלת "מלחמת עולם" בין ג'קי בן זקן לבין צחי אבו, בן זקן מפעיל כל האמצעים שד"ר לסרי ייבחר בפעם הרביעית כראש העיר, ומנגד צחי אבו משקיע את מרצו אונו והונו, כדי להוריד את ד"ר לסרי מראשות העיר, ובדרך הוא מריץ את ברק סרי שהגיע לזירה הפוליטית משום מקום.

גם לבן זקן וצחי אבו יש אינטרס מי יהיה ראש העיר, זה חשוב מאוד מאוד לעסקי שלהם באשדוד שבה השניים מגלגלים מילארדים.

ג'קי בן זקן. צילום: יוסי וקנין

צחי אבו הנמצא בסכסוך מר עם ד"ר לסרי, יודע היטב שאם ד"ר לסרי ייבחר בפעם הרביעית, הוא לא ישכח ולא יסלח לצחי אבו שעומד מאחורי ברק סרי, במסיבת העיתונאים שערך ובשיחות סגורות, אומר ד"ר לסרי, שצחי אבו עומד מאחורי ברק סרי, שמשמש בשבילו מועמד קש כדי להשתלט על העיר. מנגד אם ברק סרי מועמדו של צחי אבו ייבחר לראשות העיר, הוא ימחק כל מי שקשור לד"ר לסרי, במלא העוצמה.

מה שקרה השבוע, זה קדימון קטן מה שעומד להתחולל בחודש הקרוב. במבחן התוצאה אחרי הכתבה בערוץ 2 לא רק שהפוליטיקאים המוזכרים בכתבה הפסידו, גם העיר ותושביה הפסידו.

אני מניח שאחר פרסום הכתבה יחידת החקירות 433 תגיע, ויש אומרים בבטחה, שכבר כמה הם נמצאים פה.

נראה לי שלחלק מן הדמויות המעורבות יש להם זכרון קצר. רק עכשיו נסתיימה פרשת השוחד שבה מעורבים תשעה קבלנים, שני ממלא ראש העיר, שנשלחו לשנים ארוכות לכלא. נראה שהעונש שהוטל על הקבלנים שהתבטא בפיצוי כספי, לא מרתיע את האחרים, אולי אם בתי המשפט ישלחו בעלי ממון לכלא באר שבע ולא לכלא בית הבראה בצפון ירתיע אותם, "מלחגוג" על חשבון איכות החיים של הציבור.

עו״ד גלבר: "כתבה שהביאה בושה ענקית על עיר שלמה"

עו"ד גלבר הגיבה ואמרה לאחר פרסום הכתבה: "יחיאל לסרי וברק סרי, אם באמת אכפת לכם מאשדוד, מחר באופן סמלי ערב יום כיפור, שניכם צריכים להתנצל ולהודיע על פרישה מהחיים הציבוריים ומהבחירות לאלתר.

אחרי הכתבה ששודרה הערב בחדשות 12, כתבה שהמיטה בושה ענקית על עיר שלמה (וגם הסבירה מצוין מדוע היא מתדרדרת בכל התחומים ומדוע כל הצעירים נוטשים אותה), מוטב אם תפרשו שניכם לבתיכם ותשאלו את עצמכם היכן טעיתם, וגם לא יזיק שתבקשו סליחה מתושבות ותושבי אשדוד על שביקשתם את אמונם.

ולכם תושבים יקרים אני קוראת שלא להתייאש. הרגילו אותנו לחשוב ש"ככה זה", אבל זה באמת לא חייב להיות. אפשר לנהל עיר גם בצורה עניינית ומקצועית כשרק טובת התושבים קובעת. כל מה שצריך זה עמוד שדרה.

ייקח לנו זמן לנקות את הריקבון שהצטבר ב-15 השנים של לסרי וגם את זה שעולה מכיוונם של פוליטיקאים אחרים, אבל אנחנו נעשה את זה כי אין לנו עוד אשדוד".

עו״ד צחי אבו: "מי שהביאה את הבושה זו הלן גלבר"

איש העסקים צחי אבו אמר בתגובה: "הלן יקרה, מי שהביאה את הבושה הזאת לעיר בערב יום כיפור זו את. את זו שבמשך 4 חודשים השקעת מאמצים רבים כדי שתצא הכתבה הזו. אפשר  להתווכח על דעות פוליטיות וזה בסדר. את ראויה אבל גם אחרים ראויים. אחרים לא ירסקו את המרקם בעיר הזה כדי להצליח. את כן. את זו שצריכה לבקש סליחה מכל תושבי אשדוד. אני השתתפתי בכתבה כי אני לא מתחמק ולא מסתיר דבר. תספרי לכולם את האמת: את בישלת אותה בערב כיפור. בושה".

ד״ר לסרי: ״הלן לא מפסיקה להוציא את דיבת העיר״

ראש עיריית אשדוד ד״ר לסרי אמר בתגובה כי ״הלן גלבר רוצה שתבחרו בה לראשות העיר. נחמד. אבל מה עשתה הלן כל 15 השנים שלה כחברת מועצה? אסכם לכם בקצרה: צעקות, תלונות, הפגנות, כעסים, צרחות, הלשנות, הקלטות בסתר, איומים ואזהרות.

ועכשיו בהרחבה: הלן, זה נחמד לרצות להיות ראש עיר, אבל ספרי בבקשה לציבור משהו חיובי ומעשי אחד (!) שעשית למען הציבור לאורך כל השנים שלך במועצה. אחד! פרויקט שקידמת, שהובלת מאפס, משהו אחד למען תושבי אשדוד. תהיו מופתעים, כי התשובה שווה 3 מילים: כלום ושום דבר. 15 שנים של כלום ושום דבר.

בזמן שבתקופת כהונתי כראש עיר ועד היום הקמנו כאן בית חולים ענק, בתי מלון חדשים, היכל תרבות מרשים, אמפי מהשורה הראשונה של ישראל, נמל חדש, פארקים מרהיבים, מוסדות חינוך ורווחה, מרכזים קהילתיים, אולמות ומגרשי ספורט, תשתיות תחבורה, תשתיות מים, ביוב, חשמל ותקשורת מתקדמות – הלן רק מייבבת ולא מפסיקה להטיל דופי ורפש בקולגות שלה.

למרות ההתפתחות חסרת התקדים של אשדוד במהלך השנים, לא זכור פירגון אחד של הלן לעיר. להפך. הלן לא מפסיקה להוציא את דיבת העיר רעה בתקשורת המקומית ופעמים אין ספור על מסך הטלוויזיה לעיני אזרחי כל המדינה, כמרואיינת ראשית בכתבות מכפישות על אשדוד.

בזמן שבכל מערכת בחירות הלן מבטיחה מה תעשה כשתיבחר – היא בוחרת מיד לאחר מכן שלא להצטרף לעשייה. כך באופן קבוע.

כל השנים האלה אני וחבריי לעשייה קיימנו ומימשנו את מרבית ההבטחות שלנו. הנה, רק בשנה האחרונה אנחנו כבר בעיצומן של בניית שכונות חדשות בעיר, אצטדיון מרהיב, קריית הספורט, פארק הייטק ענק, מלונות חדשים, פארק האגם במרינה ועוד. אפשר להתלונן על מה שאין, אבל אי אפשר להתווכח עם העובדות: אנו מובילים בחינוך מבין הערים הגדולות בישראל, הפכנו למעצמת תרבות מספר 1 בישראל אחרי תל אביב, העיר נקייה והחופים שלה מטופחים ואין עוד עיר בישראל שמעניקה אפשרויות העשרה לילדים שלה כפי שאשדוד מעניקה.

הלן, במקום להיות עסוקה בלטנף ולהעליל עלילות שווא בתקשורת הארצית על העיר שלנו אשדוד, תוך ריצה בשמש עם חמאה מרוחה על כל הראש, תני כתף והצטרפי לעמל העשייה כדי להאדיר אותה. אני מזמין אותך, כמו גם את לחמני והאחרים: בואו לפחות פעם אחת לטעום את טעם היצירה ולרכוש ניסיון בסיסי בניהול של עיר גדולה.

העיר אשדוד והתושבים שלה זקוקים לידיים יוצרות ועובדות, ופחות לרגליים מכשילות. בהתבכיינות לא בונים מנהיגות. רק בעשייה״.

ד"ר אלי לחמני: "אשדוד שבויה בידי כנופייה מושחתת"

ד"ר אלי לחמני אמר כי "החשיפה המדהימה בערוץ 12 מוכיחה: אשדוד שבויה בידי כנופיה מושחתת. עד כאן! אשדוד חייבת מנהיג חזק וישר! אני היחיד שיחזיר את אשדוד לתושבים.

את הבושה הזו אי אפשר למחוק! מיליוני הצופים בכל רחבי המדינה, ביניהם כמובן עשרות אלפי אשדודים ראו הערב כיצד עיר נהדרת בישראל נכבשה בידי כנופיית טייקונים ש"רכשו" לעצמם פוליטיקאים מקומיים, ועושים לעצמם מאות מיליוני ש"ח על חשבונם של תושבי העיר התמימים.

יחיאל לסרי וברק סרי "כיכבו" יחד עם הטייקונים הקבלנים, בכתבה הארוכה שחשפה את "אם כל השחיתויות" שהתגלו אי פעם ברשות מקומית כלשהי בישראל – ואם נוסיף לכתבה הזו את החשיפות והשערוריות הבלתי יאומנו שהתקשורת הארצית חשפה אודות המועמדת הנוספת הלן גלבר, במהלך השנים האחרונות, נגיע כולנו למסקנה ברורה וחדה: חייבים להציל את אשדוד. רק מנהיג ישר דרך יידע לקחת את העיר, לעשות בה סדר, לנקות את כל העשבים השוטים, לחשוף את כל השחיתויות ובעיקר להחזיר את אשדוד לתושביה".

אלי לחמני. צילום: אבי רוקח

ד"ר לחמני סיים את תגובתו ואמר: בסקר האחרון שנערך על ידי "מכון סמית" בשבוע שעבר באשדוד קבעו תושבי העיר כי ד"ר אלי לחמני הוא המועמד היחיד ש-57% מתושבי אשדוד בטוחים שהוא היחיד שיכול להציל את אשדוד ולהחזיר אותה לפסים הנכונים, כי רק לד"ר אלי לחמני יש את הכישורים האישיים המושלמים, הניסיון העצום, אבל בעיקר כי הוא ישר כמו סרגל – ואותו אף אחד, כולל אף אחד לא יכול לקנות.

סניה כצנלסון, סגן ראש העיר אמר בתגובה: ״ראיתי השבוע מספר כתבות על מועמדים לראשות העיר שנמצאים בקשרים עם בעלי אינטרסים בעיר אשדוד.

לאורך כל שנותיי כנבחר ציבור ידעתי את מעמדי כמשרת  התושבים ופעלתי עבורם ולמענם. כך צריך לנהוג כל נבחר ציבור, ובטח ובטח שכל מועמד לראשות העיר שלנו.

כולנו עומדים לבחירה בפני הציבור ביום הבחירות,

ועד אז אנחנו צריכים להציג בפני הציבור את העשייה שלנו ואת החזון שלנו עבור העיר. מערכת בחירות יכולה וצריכה להיות נקייה וראויה״.

סגן ראש העיר, עו"ד נכט: "לאשדוד מגיע ראש עיר שאינו תלוי באף אחד"

עו"ד אלי נכט, סגן ראש העיר והמועמד לראשות העיר אמר בתגובה: "הערב צפינו בכתבה של עומרי מניב מערוץ 12, ואני רוצה רק לחזק ולומר שלאשדוד מגיע ראש עיר שאינו תלוי באף אחד. ראש עיר נקי כפיים, ראש נקי וחף מאינטרסים זרים. לתושבי אשדוד מגיע ראש עיר שזהותו לא נקבעה על ידי אריה דרעי או על ידי השר גולקנופף".

עו״ד גלבר: ״רוצים לחסל אותי אישית״

עו״ד גלבר הגיבה ואמרה ״מאז שודרה כתבת התחקיר בערוץ 12 על הטייקונים שעומדים לכאורה מאחורי לסרי וסרי ורוצים להעמידם בראשות העיר לכאורה בגלל כל עתודות הנדל"ן, הם איחדו כוחות במטרה אחת, לחסל את הלן גלבר לפני שהם מאבדים שליטה על הבחירות ועל העיר. כן, בדיוק מה שקראתם. לחסל אותי אישית.

ובתזמון מדויק תוך שילוב כלל הכוחות משני המטות, הם יצאו במתקפה משולבת כדי לספר שהלן גלבר פוגעת בעיר.

הם לא חושבים לרגע שאחרי תחקיר כל כך מזעזע, על איך מקורבים מתעשרים, הם צריכים לעשות חשבון נפש ולספק דין וחשבון לציבור. כי מי זה הציבור בשבילם ולמה שבכלל יתנו לו דין וחשבון?

הם רואים בי אחראית לכתבה אז הם תוקפים אותי אישית. ספין זול ועלוב כדי להסיט מהם את האש. הם לא עושים חשבון נפש. איפה טעינו, איך הפכנו ממשרתי ציבור למשרתי טייקונים. הם תוקפים אותי. אז החלטתי לא לקבל את העצות, וכן להתעסק עם זה.

לסרי וסרי, תקשיבו לי טוב, אני מתכוונת להמשיך להילחם בשביל הציבור, להמשיך לצעוק כשצריך ולהמשיך להזיז הרים בשביל האשדודים. לא תפחידו אותי, ולא תשתיקו אותי.

בכל יום אלחם חזק יותר. כי הציבור האשדודי מאחוריי והמחוייבות שלי היא קודם כל אליו, לבעיות שלו ולרצונות שלו.

הוריתי ליועציי המשפטים בראשות ד״ר מתן גוטמן לבצע עוד היום פניה אישית ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפתיחה בחקירה וב-31.10 כשאהיה ראשת עיר בעזרת השם אדאג לנקות את כל קיני השחיתות מהעירייה. זאת התחייבות״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן