מכבי עירוני נשים: הכוח הנשי של אשדוד

אחרי מאבק נגד הפנתרות אשדוד, שעלתה ליגה בעונה שעברה, מכבי עירוני אשדוד הציבה לעצמה יעד: לקחת צעד קדימה את קבוצת הנשים. היריבות והשמות מאחורי הקבוצה

מכוונות גבוה. בנות עירוני אשדוד. צילום: עו"ד איציק שטינבורצל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת הנשים של מכבי עירוני אשדוד נוסדה לפני כארבע שנים ע״י מועדון האוהדים, שהקים את הקבוצה כמיזם קהילתי נוסף כיאה למועדני אוהדים נוספים. בעונה הראשונה, הקבוצה סיימה במקום התשיעי מתוך עשר קבוצות, עם ניצחון בודד ו-11 הפסדים. בעונה השנייה, הקבוצה סיימה במקום האחרון עם ניצחון, תיקו ו-14 הפסדים ומאזן שערים מביך של 97-9, אך עדיין מדובר היה בקבוצה חובבנית שעדיין בחבלי הלידה והשחקניות שמה לא שיחקו מעולם בקבוצה מקצוענית. בעונה הלפני האחרונה, שוב, הבנות סיימו במקום הלפני אחרון, השמיני, הפעם עם מאזן שיא של שלושה ניצחונות ו-17 הפסדים. באותן שנים, סילבי ז'אן, שחקנית הכדורגל הישראלית הבכירה בהיסטוריה, ניהלה מקצועית זמנית את המועדון.

בעונה האחרונה דברים השתנו מכמה סיבות. הוקמה קבוצת מכבי פנתרות אשדוד, שחקניות רבות עזבו את עירוני אשדוד לטובת הקבוצה החדשה. הפנתרות, קבוצה שהוקמה על ידי הנהלת מועדון האוהדים הישנה, זו שהפסידה בבחירות לוועד המנהל של שי אבו וברוך דגו. המנהל המקצועי הוא מאמן מכבי עירוני אשדוד לשעבר יגאל זריהן ובין חברי ההנהלה נמנים הפעיל החברתי סער גינזבורסקי שנטש את יציעי מכבי עירוני אשדוד לאחר שנים שפקד אותם, יוסי שובל שהיה מנכ"ל מכבי עירוני אשדוד ופרץ בן משה, השדרן האלמותי של משחקי מכבי עירוני אשדוד.

בעונה האחרונה, כל קבוצה ניצחה דרבי אחד, רק שהפנתרות סיימו את העונה במקום השני ועלו לליגה הלאומית לנשים, ואילו מכבי עירוני אשדוד סיימה במקום השישי עם חמישה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ושמונה הפסדים.

העונה נראה כי מתבשל בעירוני אשדוד משהו חדש. ראשית, שחקניות הקבוצה שחתמו פורסמו ברשתות החברתיות של המועדון – אותן רשתות שמפרסמות את ההחתמות של קבוצת הגברים. שנית, שלד השחקניות שעשו עונה טובה סך הכל נשמר.

עד כה חתמו בסגל הקבוצה עשר שחקניות ומאמן שוערים, מי שהיה השוער שעלה מליגה ג' עם קבוצת הגברים, לירן שפיר. בין השחקניות הבלמית מיטל גורדנה הוותיקה בת ה-45, הקשרית אודיה אלמקייס, שחקניות הכנף מגי לוי וולדה קולשב, השוערת ורה פלאריוש שהגיעה לקבוצה כמגנה עד שנפצעה והחליטה לשחק כשוערת. בלמית ותיקה נוספת שחתמה היא צילה אזואלוס בת ה-35, הקשרית והקפטנית רותם אמויאל שחתמה לעונה נוספת, המגנות מעיין כהן ורון פרחת, וההחתמה האחרונה השבוע, שחקנית הכנף אביטל דויטש.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן