הסמל האדום עוזב

אחרי שמונה שנים בהם ליווה את הפועל אדומים מהקמתה ועד לליגה הלאומית, לישי ביטון, בדרך החוצה. ״הראו לו את הדרך החוצה״, אומרים מקורביו. חמישה שחקנים חתמו בקבוצה

צילום: מדיה אדומים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מה קורה בקבוצת האדומים של אשדוד? הקבוצה שעשתה את המסע המופלא מאז שהוקמה מחדש ב-2015 בליגה ג׳ עד לליגה הלאומית, ירדה בעונה האחרונה לליגה א׳: עם קשיים כלכליים, משבר אמון עם האוהדים, פילוג בהנהלת הקבוצה וגל נטישה של אנשים שמזוהים בכל ליבם עם הקבוצה. האחרון שבהם הוא לישי ביטון, כוכב הקבוצה.

ביטון גדל במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד ופרש מכדורגל. בעונת ההקמה של הקבוצה הגיע ביטון למבחנים ומאז נשאר בקבוצה וכיכב בה במשך 8 עונות. ביטון היה גורם משמעותי בעלייה של הקבוצה לליגה ב׳, לליגה א׳ ולליגה הלאומית. גם כשהקבוצה שיחקה בליגה הלאומית ביטון היה אחד השחקנים הכי משמעותיים בסגל והצלחתו עוררה עניין גם במ.ס אשדוד, שם נבחן אך לא חתם בגלל ש״הגיל הרתיע״ את הצוות המקצועי. סך הכל, הקשר בן ה-33 כבש 50 שערים במדי הפועל אדומים מאז הקמתה.

מקורבים לשחקן סיפרו כי ״חברת ההנהלה מלכי אניג׳ר מראה לו את הדרך החוצה״. אניג׳ר עצמה מסרבת להגיב לידיעה. ביטון עצמו אישר כי ״כנראה שההחלטה סופית״, לדבריו, הוא מחזיק בכמה הצעות מעניינות אך ממתין שענייני הרפורמה בליגות הנמוכות יתבהרו.

נזכיר כי בשבוע שעבר חשפנו את יוזמת אוהדי הקבוצה והפנייה להפועל אשדוד מליגה ב׳, באותה הפגישה עלה שמו של לישי ביטון ונעשתה פנייה לחתימה הבעלים של הפועל אשדוד שרלי אטיאס, אך האחרון הבהיר כי ההחלטה בידיו.

גורמים בהפועל אדומים אומרים כי הם ״שומרים על פרופיל נמוך ובונים קבוצה צעירה״. עד כה, חמישה שחקנים חתמו בקבוצה והם בן לוי ממ.ס אשדוד, ניב ביליפנט, שחקן הבית של המועדון יורדם דמקה, שגיא אוחנה וליאור לג׳אלם. נזכיר כי האוהדים נמצאים במשבר עם הנהלת המועדון שיצר פילוג גם בין חברי ההנהלה. הקבוצה שהוקמה תחת השם אגודת ספורט אשדוד ונוהלה על ידי עמותת האדומים של אשדוד 1957, סבלה מקשיים כלכליים בליגה הלאומית וספגה עונש של הפחתת 12 נקודות בשל פירוק, דבר שהוביל אותם בעונה האחרונה לירידת ליגה.

חברת ההנהלה מלכי אניג׳ר גייסה את יוסי כנפו, הבעלים של בית״ר אשדוד, שפירק את קבוצתו והעמותה המנהלת של הקבוצה היא זו שניהלה את הפועל אדומים בעונה האחרונה. יחד עם האחים אלון ונועם פרקש.

דוד רביבו נקרא לאמן את הקבוצה, אך כשהתוצאות היו קשות וירידת הליגה נראתה באופק, האוהדים מחו ודרשו להחזיר את יאיר אזולאי ועידן שריקי, ששיחקו ואימנו את הקבוצה בעונתה הראשונה בליגה הלאומית. המחאה היתה חריפה והורגשה ביציעי אצטדיון הי״א בעיקר בסוף העונה האחרונה.

ממשיכים לנטוש את הספינה

בריאיון לאשדוד10, יוסי כנפו יצא בביקורת חריפה כלפי האוהדים וטען כי הם לא קנו מנויים וכי כשהוא נענה לבקשותיהם של האחים פרקש הקבוצה כשלה, ולכן הוא רצה לקחת את המושכות לידיים.

העונה בליגה א׳ הצוות המקצועי של הקבוצה יהיה תחת פיקודם של דוד רביבו ודני טולמסוב, שקיבלו את האמון לאחר ירידת הליגה. יאיר אזולאי ועידן שריקי נטשו סופית והלכו לנהל את בית הספר לכדורגל של בית״ר גן יבנה. והם לא היחידים.

גם כפיר אלמליח, אוהד הקבוצה המוכר ומי שאימן במחלקת הנוער של המועדון עזב את הקבוצה. בפוסט בפייסבוק שמסביר את העזיבה טען אלמליח: ״כואב לי שככה זה נגמר, אבל לצערי הפעם זה נגמר ולא כי רציתי בזה אלא המציאות היא זו שיצרה את זה. נשאר לי רק לאחל ולקוות לימים טובים יותר בעתיד״.

אחריו עזב גם מנהל מחלקת הנוער איתי דזיקובסקי, שחתם בתפקיד דומה בהפועל אשדוד וכתב בדף הפייסבוק: ״אז למה בסופו של דבר אני מרגיש בסוף העונה שאני לא שלם עם עצמי אחרי המון מחשבות והתייעצויות הבנתי שאני לא יכול להמשיך במקום שאני כל כך אוהב. החלטתי שאני צריך להתקדם קדימה ולעשות מה שהלב שלי אומר״.

האוהדים כאמור החלו במהלך שבו הם מעוניינים לעבור ולעודד את הפועל אשדוד, היריבה המרה, מליגה ב׳. כעת נראה כי ההתלהבות סביב הדרבי המסתמן בליגה א׳ ירדה בשל היעדר האוהדים.

למרות פניות חוזרות ונשנות אל אניג׳ר, כנפו ורביבו, הם מסרבים להגיב. עוזר המאמן דני טולמסוב מסר בתגובה: ״אני בא לכדורגל מאהבה, אני מאמן, לא מתעסק במה שיש לאוהדים. האוהדים יראו שיש קבוצה והם יבואו. אני בעד שלום ולא בעד מלחמות״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן