החגיגה של עירוני אשדוד – והמכתב הזועם של אוהדי האדומים

ליגה א' חזרה והקבוצות האשדודיות פתחו את העונה באופן רשמי, שבוע לאחר הדרבי הגדול * מכבי עירוני אשדוד חגגה על חשבון קריית מלאכי של המאמן דני טולמסוב. האדומים אשדוד התקשו נגד יבנה. בעלי הקבוצה יוסי כנפו: "האוהדים קוראים לי 'בובה', אז מה יש לי לדבר איתם?"

עירוני אשדוד חוגגת ניצחון.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ליגה א' דרום חזרה ובגדול והקבוצות האשדודיות פתחו את העונה באופן רשמי, שבוע לאחר הדרבי הגדול בו עירוני אשדוד ניצחה בפנדלים. ביום חמישי, האדומים אשדוד אירחו את מכבי יבנה, למרות שליטה במשחק, הקבוצה התקשתה לכבוש שערים והמשחק הסתיים בתיקו מאופס. מכבי עירוני אשדוד יצאה לאשקלון ושם שיחקה נגד מכבי קריית מלאכי של המאמן האשדודי דני טולמסוב, שסוחבת עונש רדיוס מהעונה הקודמת, האשדודים חגגו עם 3:0 ענק משער יפהפה של בנימין קאפלה, נגיחה של לני טייב ושער של דניאל אלמלח, שכבש גם את שער השיוויון בדרבי.

האדומים אשדוד שסומנה כקבוצה איכותית, ואחת מהקבוצות שצפויה לעלות ליגה בסוף העונה, רשמו פתיחת עונה לא מעודדת. בקבוצה מחפשים אחר חלוץ, או שחקן התקפה איכותי, דבר שחסר להם. כמו גם, הסכסוך עם אוהדי הקבוצה שהפסיקו להגיע למשחקים בשל הישארותו של דוד רביבו כמאמן הקבוצה. בעוד עירוני אשדוד של אלי כהן, מתבססת על צעירים מהירים, כיאה לשיטת המשחק המוכרת של המאמן הוותיק שמתבססת על התקפות מעבר. והעונה, גם הקהל מראה ניצוצות של חזרה למגרשים לאחר שכמות האוהדים התדלדלה בשנים האחרונות.

המכתב הזועם של אוהדי האדומיםוהתנאים לחזרתם

אוהדי האדומים הגישו מכתב ובו הם מציגים את התנאים שלהם לחזרה למגרשים. "אנו מביעים זעם ותרעומת עמוקים לאור משבר האמון החריף בין אוהדי הקבוצה לבין הנהלת הקבוצה בראשות הגב' מלכי אניג'ר ומר יוסי כנפו, וזאת בשל מצבה הנפשע של הקבוצה החל משלהי העונה הקודמת וביתר שאת בעונה נוכחית זו. אנו לא מוכנים לשתוק יותר ולראות את הקבוצה שלנו נשחקת באופן ביזיוני ומאבדת את עצמה ואת זהותה ואת קול הזעקה היה ניתן 'לשמוע' במשחק הדרבי האחרון שבו הצביעו האוהדים ברגליהם ונעדרו מהיציעים", כתבו האוהדים.

האוהדים המשיכו ופירטו את דרישותיהם והביעו את דעתם, "לא ניתן להמשיך ולראות את התהום ממשיכה לפעור בין האוהדים, לבין צמד מנהלי הקבוצה". האוהדים הביעו במכתב את כעסם ודרשו שלושה דברים: פיטורי המאמן דוד רביבו, הפרשת החולצה מספר 10 לאחר עזיבתו של לישי ביטון והתנצלות על התבטאויות כנגד אוהדי הקבוצה.

האוהדים האדומים פירטו את את כל דרישותיהם. כך למשל, בדרישתם לפטר את דוד רביבו מאימון הקבוצה, נימקו האוהדים, "לא יעלה על הדעת שמאמן יקבל הארכת חוזה לעונה נוספת וזאת לאחר כישלון קולוסאלי בעונה שחלפה 'וזכה' להתהדר בתואר 'המאמן הכושל ביותר בתולדות הפועל אשדוד'. מאמן שלחובתו נרשמו 24 הפסדים בעונה החולפת, מספר הפסדים שגבוה יותר מכלל הפסדי הקבוצה מיום היווסדה. אולי ירידת הליגה היתה בלתי נמנעת עקב נקודת הפתיחה הרעה בדמות הפחתת 12 נקודות, אך אין זו עילה להצגת משחקים נרפים ותצוגת אימון מזעזעת. דוד רביבו הראה שאין לו את היכולות לאמן את הקבוצה ולא יעלה על הדעת שיקבל כאמור הארכת חוזה. אין זה סוד שרצינו ועודנו רוצים לראות את יאיר אזולאי ועידן שריקי חוזרים לקווים כמאמני הקבוצה, אך אין קשר בין רצון זה להיגיון ולשכל הישר שמאמן כושל ימשיך במשרה בה נכשל כישלון מהדהד. אין ההנהלה רוצה בצמד המאמנים האהוב? אדרבא, גלו נכונות לפשרה בדמות הבאת מאמן אחר".

המאבק על חולצה מספר 10

על פרשת החולצה מספר 10 כתבו האוהדים: "בעונה זו נפל דבר. לאחר 8 עונות מוצלחות עזב, או ליתר דיוק הועזב השחקן, הקפטן, הסמל והמלך הבלתי מעורער של המועדון: לישי ביטון. שחקנים רבים וגדולים עזבו מועדוני פאר ואף 'חצו את הכביש' לקבוצה יריבה. אך לישי ביטון לא עוד שחקן. שחקן שהחל את דרכו במועדון מיום היווסדו, כבש את לב הקהל והוכתר ללא עוררין כסמל ונכנס להיכל התהילה של השחקנים הגדולים ששיחקו במועדון זה לאורך ההיסטוריה. לא זו בלבד שהראו ללישי ביטון את הדרך החוצה בבושת פנים, הם אפילו הוסיפו חטא על פשע ונתנו את החולצה מספר 10 לשחקן אחר. אנו דורשים ראשית לעשות ככל הניתן להחזיר את לישי למועדון או לחילופין להפריש ולגנוז את החולצה עם הספרה 10 לאלתר".


״רוצים שנחזור למגרשים? יש לנו תנאים״. היציע הריק של האדומים

על ההתנצלות מראשי המועדון, כתבו האוהדים: "אנו האוהדים של מועדון יקר זה מלווים את הקבוצה כבר 8 שנים. החל ממגרשי טרשים בליגה ג' ועד הליגה הלאומית. קבוצה בלי אוהדים היא גוף ללא נשמה. לא יעלה על הדעת שהנהלת הקבוצה תצא כנגד האוהדים בשלל אמירות חריפות. הגב' מלכי אניג'ר התבטאה בעבר: 'כל האוהדים על ה*** שלי', ולפני מספר שבועות בתוכנית 'ספורטסידי' באונליין TV, התבטא מר יוסי כנפו באמירה חריפה, מקוממת, מגעילה ובלתי מכובדת בעליל: 'האוהדים יכולים ללכת להתקעווד'. באמת מר יוסי כנפו? האוהדים יכולים ללכת?! אז קיבלנו את הבקשה והלכנו. זה הורגש יפה מאוד במשחק הדרבי האחרון. לכן, על שניהם להתנצל באופן ישיר ומפורש על אמירות אומללות אלו. בנוסף, הפסקה מוחלטת של ראיונות מביכות של מר יוסי כנפו לתקשורת ושמירה על צניעות ספורטיבית ובעיקר שמירה על הכבוד העצמי של מי שרואה את עצמו כ'נשיא המועדון' מטעם עצמו".

לדברי האוהדים, "אלו כאמור 3 התנאים היסודיים לחזרתנו למגרשים. יגיד מי שיגיד אין האוהדים יכולים לקבוע תנאים להנהלת קבוצת ספורט. ייתכן וכך, אך לא דרשנו דרישות מופרזות ולא הגיוניות אלא 3 דרישות צנועות וזאת בלי לציין את ההתמוטטות הקטסטרופלית המקצועית והניהולית של המועדון וביתר שאת במחלקות הנוער השונות לאור העזיבה שלא לומר הבריחה בבהלה של נושאי משרה ותיקים בדמות רבים וטובים: איתי דז'יקובסקי, כפיר אלמליח, דוד ג'יאמי, אלירן ונטורה, לירן וקנין ועוד, בית הספר לכדורגל ששם אין אפילו מספר שחקנים למשחק קט-רגל. מינוים הזויים ועוד רעות חולות. כאמור ייתכן ואין אנו יכולים לבוא בדרישות, אך חשוב לציין פרט נוסף: בתקופת הניהול של העמותה הקודמת בראשותם של מר רוני חג'ג' והגב' מירב עייש, מי שכרגע מגנה את התנהגות קהל האוהדים הגדילה לעשות וגם החרימה את משחקי הקבוצה, התבטאה בחריפות כנגד ההתנהלות של מנהלי העמותה ויצאה באמירות חריפות כנגד צמד המאמנים דאז יאיר אזולאי ועידן שריקי. על זה נאמר: 'איך שגלגל מסתובב לו'".

המכתב הגיע לאחר שבשבוע שעבר יוסי כנפו התראיין לתקשורת המקומית ואמר: "להחליף מאמן? אולי נחליף אוהדים?", אוהדי האדומים זעמו נגד אמירות אלה והחליטו לעשות מעשה. לעומת זאת, כנפו בשיחה עם "השבוע באשדוד" הכחיש וטען: "אני מאוד רוצה אוהדים, לפעמים מתקשרים אליי כשאני עצבני ושואלים אותי שאלות, אני אומר מה שאני חושב באותו רגע, אבל זה לא מה שהתכוונתי".

כנפו: אוהדים רוצים להחליט? שישקיעו

"אני רוצה אוהדים, אני מכבד את האוהדים אבל לא יכול להיות שהם יחליטו מי המאמנים, מי השחקנים ומי האפסנאים", אמר כנפו. "אם הם רוצים להיות קבוצת אוהדים – שישימו כסף. הם קבוצת קהל ולא קבוצת אוהדים. אוהד בא, משקיע, אם הוא בא לראות משחק ומבקש הזמנות – זה לא אוהד. אנחנו קבוצה ענייה עם תקציב שגורפים מכל כיוון". 
כנשאל על השחקנים הבכירים שחתמו כדוגמת בנצי מושל, בן אל אדרי, יצחק אספה, ישראל ראש ועוד, אמר כנפו כי "בשביל להביא את השחקנים האלו צריך להביא כסף. אנחנו מתגרדים בכל כיוון ששחקנים". בו בזמן, הבהיר כנפו: "אני מרוצה מכולם, עובדים באימונים, דוד רביבו ואדם שושן, משקיעים, עושים את הכל. אמרו לי שהמשחק אתמול היה מצויין, ישבנו עליהם. בדרבי שיחקנו יותר טוב מהם, לא היה מי שישים כול והפסדנו בפנדלים – זה לא הפסד, הקבוצה הזו עוד תדבר עוד הרבה".

״אוהדים לא יכולים להחליט מי המאמנים ומי השחקנים". כנפו

כנפו נשאל האם הוא יצר קשר עם האוהדים במטרה לתקן את המשבר ואמר: "אם אני רוצה לדבר וכולם תוקפים 'אתה בובה של מלכי (אניג'ר, חברת הנהלה במועדון)', 'אין לך מילה', אז מה יש לי לדבר איתם. אני אחראי על כל חוזה. האוהדים לא ישימו את הגולים.  נשחק יפה עם אוהדים או בלי אוהדים, כל אוהד יתקבל בברכה, הם חוגגים כל הפסד. אם אתם רוצים לבוא להיות אוהדים, בואו אהלן וסהלן, אם לא תעודדו קבוצה אחרת, למה להסית ולפגוע?"

ביום רביעי, ערב סגירת הגיליון נערכו המשחקים של הקבוצות. האדומים אשדוד התארחו אצל בית"ר נורדיה בירושלים ומכבי עירוני אשדוד אירחה את שמשון כפר קאסם. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן