הוועדה בכנסת קראה לחזור לשיגרת הלימודים

הועדה המיוחדת של הכנסת שדנה במתן פתרונות למידה בימי הלחימה באשדוד.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעקבות תלונתה של חברת מועצת העירייה שרון מרק לוועדה המיוחדת של הכנסת לצמצום פערים בפריפריה, ובעקבות דיון סוער בוועדה בכנסת השבוע, החליטה הוועדה, בראשותו של חה״כ אברהם בצלאל מטעם תנועת ש״ס, שעיריית אשדוד תגיש לוועדה עד 18.1.23 תוכנית לחינוך בחירום בעיר, כולל לוח זמנים חזרה ללמידה בשגרה מלאה, והרחבת הלמידה בכפוף להנחיות פיקוד העורף.

כמו כן, עליהם להגיש לוועדה תוכנית לצמצום הפערים החברתיים והלימודיים שנוצרו עקב החלטת ראש העיר ללמוד "בקפסולות". להעביר את המלצות ועדת מל"ח (משק לשעת חירום). לעדכן על מועדי הוספת 100 ממ"דים מתקציב העירייה כחלק מפתרון שהציג ראש מינהל החינוך בעיר להרחבת ימי למידה.

חברת המועצה שרון מרק אמרה בתגובה: ״105 ימים לאחר פרוץ מלחמת ברזל, ויותר מחודשיים לאחר שאשדוד הוכרזה כעיר ירוקה על ידי פיקוד העורף, ילדי אשדוד עדיין לומדים בקפסולות. זאת למרות הנחיות פיקוד העורף ואף על פי הדרישה של מרבית ההורים באשדוד לחזור למתכונת לימודים סדירה.

ההורים, שטרם קיבלו כל התייחסות מראש העיר לפניותיהם פנו באמצעות שרון מרק לח"כ אברהם בצלאל, יו"ר הוועדה לצמצום פערים בפריפריה, שהקדיש את ישיבת הוועדה ביום שני – 15 בינואר 2024 לנושא. בעוד שההורים הציגו  את דרישותיהם, נציגי עיריית אשדוד שהגיעו לא מוכנים והתלהמו במהלך הישיבה. בתום הישיבה דרש יו"ר הוועדה כי עיריית אשדוד תציג מתווה לחזרה מלאה של הלימודים באשדוד אולם עד כה לא התקבלה שום התייחסות של ראש העיר או של מנכ"ל העירייה לדרישות.

שרון מרק, חברת מועצת העיר אמרה בהקשר זה: "ד"ר לסרי, ראש עיריית אשדוד אינו זמין! הוא לא זמין להורים, הוא לא זמין לילדים ועכשיו מסתבר שהוא לא זמין גם לחברי כנסת ישראל.  אנחנו לא נפסיק במאבק החיוני להחזרת השגרה בעיר ומקווים כי ראש העיר ימלא את תפקידו לאלתר".

עוד השתתפו בישיבה: יו״ר מינהל החינוך אריה מימון, חבר המועצה ד״ר אלי לחמני, נורית טופז מתנועת ׳תושווים׳, הורים ועובדים סוציאלים.

גם חברת המועצה הלן גלבר השתתפה בדיון ואמרה כי "אין לנו מיגון 15 שנה. מדובר על בתי ספר, 9000 בתי אב ללא מיגון, ביניהם קשישים ונכים, זה אומר 50 אלף תושבים". בנוסף, היא מציינת שהממ"דים שמסופקים לעיר נותנים מענה זמני, כאשר מערכת החינוך בעיר עובדת כרגע במצב של קפסולות. ניכר כי העיר מצויה בפערים חברתיים והגופים השונים לא נותנים את המענה. גלבר זעקה את זעקתה האישית:״בזמן שפגשתי תושבים שחיים בדירות ללא מיגון נשמעה אזעקה, זו הרגשת חוסר אונים שלא ניתן לתאר. שאלתי אם צעירה, מה אתם עושים בזמן אזעקה והיא השיבה לי מחבקים חזק. אני שבה וחוזרת על דרישתי לפעול למיגון מלא של העיר שמטווחת מזה 15 שנה ואני מתחייבת שכראשת העיר הבאה של אשדוד אפעל להציב את נושא המיגון בראש סדר העדיפויות של העיריה והעומדת בראשה״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן