הדרבי חזר לעיר

האדומים יארחו את עירוני אשדוד ביום שישי בשעה 15:00 באצטדיון הסינטטי באשדוד. מדור הספורט עושה לכם סדר עם כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת המשחק

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סיבוב ה' של גביע המדינה יוצא היום (שישי) בשעה 15:00 לדרך במשחק הדרבי של אשדוד, בו יארחו האדומים אשדוד את מכבי עירוני אשדוד באצטדיון הסינטטי שברובע ב'.  המשחק היה אמור להתקיים ביום רביעי האחרון בשעה 19:30, אך בעירייה לא אישרו את השימוש באצטדיון הי"א בשל בעיות תשתית. בנוסף, בניית הציליות באצטדיון הסינטטי עדיין לא הסתיימה, ולפיכך הוחלט ששני המגרשים לא יהיו כשירים לארח את המשחק ביום רביעי ודחו אותו ליום שישי. אך העבודות בסינטטי הן פחות מורכבות ולכן הוא נבחר לארח את המשחק, נציין כי עבודות התשתית באצטדיון הי"א אמורות להסתיים עד למשחק הכדורגל בין מ.ס אשדוד לבית"ר ירושלים ביום שני הקרוב. ביקורת נוקבת עלתה נגד העירייה בעקבות המשחק בסינטטי, שמכיל כ-2,000 אוהדים, על אחת כמה וכמה בשל היוקרה של המשחק.

הסינטטי יספיק?

כמות האוהדים שהסינטטי מכיל לא אמורה להוות בעיה, על אחת כמה וכמה בסיטואציה הבעייתית שבה נמצאות שתי הקבוצות. נתחיל בצד הצהוב, חילופי ההנהלות בבחירות האחרונות גרמו להתרחקות של חלק מהקהל, יחד עם אי ההצלחה של הקבוצה ותקופתה כקבוצת אמצע טבלה בליגה. אם נוסיף את היעדר היריבויות בליגה ואת תקופת הקורונה, ניתן יהיה להבין מאיפה נובעת אותה הדעיכה ולמה היא החריפה בשנים האחרונות. 

צילום: מדיה אדומים

מנגד, אוהדי האדומים אשדוד התחילו כבר בשנה שעברה במחאה במגרשי הכדורגל נגד הנהלת הקבוצה. בשנה שעברה, האוהדים דחפו למינויים של יאיר אזולאי ועידן שריקי לצוות המקצועי של הקבוצה, זאת לאחר שנדחקו לאחר העונה הראשונה של הקבוצה בלאומית. במקביל, דוד רביבו רשם 24 הפסדים, ירד איתה ליגה, והאוהדים דרשו את פיטוריו וכשלא קיבלו מענה, החליטו לנטוש. חלק פנו להפועל אשדוד מליגה ב', חלק נטשו את המגרשים. גם העזיבה של סמל הקבוצה במשך 8 השנים האחרונות, לישי ביטון, לא הועילה ורק החריפה את מאבק האוהדים.

ככל הנראה המגרש יהיה מלא, אנחנו צפויים לראות בסינטטי כמה מאות אוהדים מהצד הצהוב, כמה עשרות מהצד האדום והשאר מתעניינים.

ההיסטוריה אדומה, הצהובים מצמצים פערים

נחזור קצת להיסטוריה, ב-1957 הוקמה הפועל אשדוד המיתולוגית, ב-1961 הוקמה לה מכבי אשדוד וב-1963 הוקמה בית"ר אשדוד. אחרי 20 שנים בליגות הנמוכות, מכבי אשדוד התאחדה עם בית"ר אשדוד למכבי עירוני אשדוד. עד שב-1999, ג'קי בן זקן, שהיה אז חבר מועצת העיר וכיהן כמחזיק תיק הספורט בעירייה, החליט לאחד את שתי הקבוצות מכבי עירוני אשדוד והפועל אשדוד לקבוצה אחת בשם מ.ס אשדוד, בטענה שהקבוצה אחת תתוקצב יותר משתי הקבוצות, מספר האוהדים יגדל והתארים יגיעו. ב-2016 אוהדי שתי הקבוצות החליטו שנמאס להם והם הקימו את מכבי עירוני אשדוד, הפועל אשדוד ואדומים אשדוד. תחילה היתה בכוונת הפועל אשדוד לקום כקבוצה אחת, אך יוזמי הרעיון היו מלאים בחילוקי דעות, אז הם החליטו להתפצל, אוהדי הפועל אשדוד נדבקו לאדומים אשדוד, אך בעלי הזכויות על השם ניהלו את הפועל אשדוד.

לאורך ההיסטוריה, הפועל אשדוד המיתולוגית ניצחה 12 משחקים, בעיקר בתחילת שנות ה-90 ובסוף שנות ה-80, ובשנות ה-60. בין הקבוצות המיתולוגיות היו 9 תוצאות תיקו, רובן ללא שערים. ומכבי עירוני אשדוד ניצחה 5 פעמים בלבד, בעיקר בתחילת שנות ה-80. מאז ההקמה המחודשת, מכבי עירוני אשדוד לא הפסידה דרבי אחד, למעשה היא ניצחה ארבע פעמים, פעמיים בליגה ג', עוד פעם אחת בליגה ג' בגביע המדינה ופעם נוספת בעונת הקורונה שנקטעה באמצע, הדרבי האחרון מלפני שלוש שנים. כששתי הקבוצות היו בליגה ב' עשו שתי תוצאות תיקו. במפגש היחידי בין הקבוצות בגביע, היה בתקופה המחודשת, המפגש הראשון בין שתי הקבוצות המתחדשות באוקטובר 2015 ובו מכבי עירוני אשדוד ניצחה 1:4.

בעלי הניסיון

האדומים אשדוד בנו סגל מגוון וברובו איכותי בעל שמות מוכרים ומלאים בניסיונות מהליגות הבכירות. שוערי הקבוצה הם איליי שני וליאור חדיריאן, האחרון צפוי להיות השוער הפותח ברוב שלבי העונה. בחלק ההגנתי חתמו מגנים כמו יצחק אספה, רחמים צ'קול ולירוי רביבו, בלמים כמו ישראל ראש, אושרי טדלה ובן אל אדרי. בקישור משחקים שחר שפייר, שי דגן, בנצי מושל והבטמו גזהאין. רוב השחקנים מנוסים מאוד בליגות הבכירות ובכלל גם בליגות הנמוכות, דבר שמהווה יתרון משמעותי.

שחקן המריבה, שי דגן

בו בזמן, בשבועיים האחרונים הייתה טלטלה מקצועית באדומים. השחקן האהוב, לישי ביטון, החליט לעזוב לקריית מלאכי והוא לא לבד. בשבוע האחרון גם אחד המאמנים של האדומים דני טולמסוב, החליט לעזוב את הקבוצה ולעבור לקריית מלאכי. טולמסוב עצמו היה אחד האנשים הכי חשובים בבניית הסגל של האדומים, אך האפשרות שלו להפוך למאמן ראשי בקריית מלאכי טרפה את הקלפים והוא החליט לעזוב, שבוע לפני פתיחת המשחקים.

הצעירים באים

מכבי עירוני אשדוד שינתה אסטרטגיה ובקיץ האחרון הייתה במהלכו של מאבק מתוקשר עם העירייה. לדברי חברי ההנהלה הם הגיעו לסיכום עם מנכ"ל הרשות העירונית לספורט וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על הגדלת התקצוב, לדבריהם הם לא קיבלו את כל הכסף שהם קיוו להשיג מהעירייה. בצד השני, טענו כי בשנת בחירות יהיה קיים קושי להגדיל את התקציב העירוני לתמיכה בקבוצה.

המועדון עצמו המשיך וניסה לגדול, הם התחילו לשלב את קבוצת הנשים ברשתות החברתיות של המועדון, ואף הצליחו להוציא אותם למחנה אימונים בבטומי שבגאורגיה במהלך החודש. הם גייסו 500 אלף שקל מאתר החדשות המקומי "אשדודי", אחד מעסקיו של איש העסקים צחי אבו, אחיו של יו"ר המועדון שי אבו והחתימו מאמן ותיק לקבוצת הגברים, אלי כהן, שאימן קבוצות ליגת העל, זכה בגביע המדינה עם הפועל רמת גן ואחרי שנת שבתון בה החליט לנוח מכדורגל בכדי לטפל בענייניו האישיים, הוא הגיע לאשדוד.

בקיץ האחרון, כהן החליט לבנות קבוצה במעט תקציב שכוללת שחקנים צעירים, המבוגר ביותר הוא בן 25, יש שני שחקנים כאלה בקבוצה, עוד שלושה שחקנים בני 24 וכל השאר בני 22 ומטה. השחקנים הבכירים הם דניאל אלמלח שכבש בעונה האחרונה 15 שערים במדי בני אילת, אך גם ירידת ליגה. וגם, יאן בנבניסטי שכבש 13 שערים במדי בקעת הירדן. יחד עם שחקני הגנה מוכחים כמו בר נתנאל, ששיחק בעבר במ.ס אשדוד והבלם איתן קומיסרב שהיה שותף ל-34 משחקים בעונה האחרונה במדי בקעת הירדן, נדמה שנראה קבוצה די צעירה ורעבה, אך גם חסרת ניסיון. יהיה מסקרן לראות איך שני הדברים יתפתחו.

דבר נוסף שעלול להעיב על היחסים בין הקבוצות הוא המעבר המסקרן של קשר הקבוצה שי דגן ליריבה העירונית. דגן היה מעורב ב-24 משחקים ואף כבש שלושה שערים במדים הצהובים, הוא היה אחד מתגליות העונה של הקבוצה והשמחה הגדולה סביבו הייתה סביב העובדה שהוא בוגר מחלקת הנוער של המועדון, אחד משחקני הבית היחידים שגדלו במועדון ואף השתלבו בקבוצה הבוגרת. אוהדי הצהובים קיבלו את הידיעה בתדהמה.

תגובות מהצהובים והאדומים

מאמן מכבי עירוני אשדוד אלי כהן אמר: "אנחנו מתכוננים, בנינו קבוצה טובה, אנחנו מבינים את החשיבות של המשחק, יודעים שיש הרבה חשיבות". על הסגל הצעיר אמר כהן: "כל הליגה צעירה לא כיוונו במיוחד לצעירים. נלמד לקח משנה שעברה, רצינו שחקנים יותר רעבים. שנה שעברה היו שחקנים טובים וזה לא הלך ואנחנו מחפשים שחקנים יותר רעבים. אבל לא כיוונו לשם. לא כיוונו לצעירים, הם באמת טובים, והייתי לוקח אותם גם אם הם היו מבוגרים יותר. יש גם קטע תקציבי שצריך לקחת בחשבון".

שחקן האדומים אשדוד בנצי מושל אמר: "שמחתי לחזור לאדומים אשדוד, ההתאקלמות שלי הייתה טובה מאוד. אני מכיר הרבה אנשים במערכת, נכנסתי מהר לחדר ההלבשה ויש שם אנשים טובים. יש התרגשות מאוד גדולה לקראת פתיחת העונה, במיוחד שמתחילים את העונה בדרבי. מקווה שהעונה הזאת תהיה טובה ומרגשת".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן