הדביקה את בתה בקורונה בכוונה ואושפזה בטיפול נמרץ במצב קשה

שריתה בר זיו, ביקשה שילדיה הקטנים ידבקו מקורונה מאחיהם הגדולים בשביל ׳התו הירוק׳. נעמה בת ה-7.5 נדבקה והחלימה אבל לפתע החלה לפתח סימנים קשים של פוסט- קורונה ואושפזה במצב קשה בטיפול נמרץ בבית החולים ׳אסותא׳. הרופאים נאבקו על חייה והשבוע היא נותקה ממכשיר החמצן והועברה למחלקה. שריתה בפוסט אמיץ משתפת את המקרה כדי לעורר מודעות בקרב ההורים וקוראת להם "בבקשה אל תהיו שאננים תשמרו על הילדים שלכם"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני כחודש היה טרנד בארץ להידבק מחולי קורונה. בעיקר את הילדים הקטנים שאינם יכולים להתחסן. הטרנד הזה יוצא מתוך הנחה שילדים עוברים את המחלה הרבה יותר קל מהמבוגרים, ולכן עדיף שידבקו – יפתחו נוגדנים ואז יקבלו את התו הירוק וימנעו מבידודים. גם שריתה בר זיו מאשדוד לא הייתה מודעת לכל ההשלכות של מחלת הקורונה על הילדים, ועל הסכנות העלולות לקרות אצל ילדים מחלימי קורונה. נעמה בת ה-7.5 נדבקה מאחיה ובמהלך שהותה בבידוד עם המחלה, לא התפתח כל סימן לקורונה והיא חשה טוב. אבל לפתע לאחר החגים נעמה החלה לחוש רע והובהלה לבית חולים ׳אסותא׳ באשדוד, שם אושפזה בטיפול נמרץ, כשהרופאים נלחמו על חייה. שריתה העלתה פוסט אמיץ בדף הפייסבוק בו שיתפה את הגולשים בעובדות שלדבריה הוסתרו מהציבור, והתריעה מפני הפוסט קורונה אצל הילדים. היה זה בזמן שהיא ובעלה מיכאל שהו לצד נעמה שהייתה במצב קשה וקראו לציבור להתפלל לנס.

פוסט קורונה אצל ילדים

 בין היתר כתבה שריתה בפוסט: "על פוסט קורונה אצל ילדים שמעתם? קוואסקי שמעתם? פימס שמעתם? לא שמעתם (כי משתיקים את זה שהמשק יישאר פתוח) כי ילדים אין להם תסמינים זה עובר להם קל –שקר. לא מדברים על זה בכלל זה מקומם המחלה הזו פוגעות בילדים מגיל 0 עד 20 שחלו במחלת הקורונה בלי תסמינים ואנחנו ההורים הרי כל כך רוצים להדביק אותם בשביל התו הירוק שלא יהיו בבידודים אומרים שהמחלה הזו נדירה אצל ילדים-שקר" לדבריה הדבר הושתק בצורה מכוונת אבל, "כי 40% מהחולים הם ילדים משמע שיותר ויותר ילדים יחשפו למחלה".

 נעמה בר זיו היא תלמידת כיתה ב' בבית הספר ׳רימונים׳. למעשה היא לא הספיקה ללמוד הרבה בכיתה א' ואת כיתה ב' למעשה לא זכתה להתחיל בשל בידודים. לדברי שריתה, נעמה היא ילדה שאוהבת לרקוד ולשיר, היא מאוד חברותית, כל היום טיק טוק עם חברות, כל הזמן עושה צחוקים, היא בדרנית ברמות. יש לה ביטחון עצמי. היא אחות של 3 בנים, מן הסתם היא טום בוי כזו, אוהבת כדורגל משחקי בנים". ופתאום לראות אותה נאבקת על כל נשימה זה לא נתפס. ילדה כזו חמודה, פעלתנית שבקושי יכולה לזוז וצועקת לאלוהים שישמור עליה ובוכה ואומרת למה אני פה.?:

זה התחיל בכאב ראש

האם שריתה ממשיכה לספר: "אמרו לנו בחדשות  שלילדים לא קורה כלום, באמת לא היה לה כלום. הייתי בטוחה שטעו בבדיקה, בעשרה ימים כשהיא הייתה בבית, כשהיא הייתה מאומתת הייתי בטוחה שיש טעות. גם בעלי אמר לי ׳עזבי היא בטח החלימה, בטוח התבלבלו׳. היא השתוללה והיא שמחה, רקדה לה היה שום דבר שמראה שהילדה חולה, אמרנו יופי, שיהיה תו ירוק, גם כשהיה צריך להחזיר אותה לבית הספר, הכיתה יצאה לבידוד ולא היה לה לאן לחזור".

 זה החל כששריתה והבן הבכור נדבקו למרות היותם מסוכנים. הבן השני שגר עם אחיו באותו חדר גם נדבק ואז נעמה נחשפה לאחיה. “אני מודה, רציתי את התו הירוק שלא תפסיד בית ספר בשל בידוד״, ואז אחרי שמחת תורה היה צריך לחזור ללימודים. למרות שהיא מחלימה ופטורה עשיתי לה בדיקת אנטיגן, הילדה החלה להתלונן על כאב ראש חזק אמרתי לה שתיקח כדור אבל היא לא רצתה. ואז בלילה לפני החזרה לבית ספר, החל חום גבוה של 40 מעלות ורעידות בכול הגוף, שלא ראיתי דבר כזה”. שריתה לקחה את הילדה לרופא המשפחה שאמר שהחום יעבור. שאולי משהו ויראלי  אבל החום לא עבר חום של 40 מעלות לא יורד 3 ימים לא משנה מה תעשי ואז  הגוף מתחיל להשתגע. החלו סימנים שלא הכרתי : קילופים של העור, פריחה, נפיחות בכפות הידיים בצקות כמו של אישה בהריון בלוטות לימפה מתנפחות. חזרנו לקופת חולים ורופאה אחרת אמרה לי לבדוק לילדה קורונה, ועניתי שהילדה החלימה לפני 3 שבועות מקורונה ונשלחנו דחוף למיון אסותא”.

שריתה מספרת בפוסט על השבוע הנוראי שעבר עליהם בטיפול נמרץ:” אנחנו בטיפול נמרץ כבר שבוע וכל יום מגיע ילד עם המחלה היא פוגעת יותר בנערים ונערות לא מחוסנים שמגיעים ישר להרדמה והנשמה, כי נפגע להם הלב. את הקטנים הדלקת מחפשת מה בא לה לאכול הפעם, את הכליות את הריאות את הכבד את הלב לא משנה העיקר לאכול״.

ילדה לביאה שנלחמת בשטן

שריתה ממשיכה וכותבת: “״הבת שלי נעמה הייתה אמורה ללכת לבית ספר 1.9 ועוד לא זכתה השנה, כי שהקורונה הגיעה אלינו הביתה ואני ומהבנים המחוסנים שלי נדבקו אמרתי ׳יאללה מתאים תו ירוק לקטנים לתחילת שנה. וביי לבידודים׳, וכולם אמרו לי איזה כיף לך ׳יאללה תדביקי את כולם וזהו תגמרי עם זה׳. וכאן הטעות של כולנו.אל תהיו טיפשים כמוני.החיים שלנו הפשוטים השתנו. הילדה  שלנו היא לביאה שנלחמת בשטן. ילדה מצחיקה ושובבה, שכל כך רצתה לחזור לשגרה ופתאום מחוברת לחמצן. מדברים איתך על הכל, מכינים אותך לכל ואת לא רוצה להקשיב, נאחזת בתפילות שנצא מפה ולא יהיה לה נזק לכל החיים כי אף אחד לא יודע. הסברתי לה שאני והיא נלחמות ויוצאות מפה כמו גדולות ביחד, וכמה זמן שייקח. כל בוקר מחכה לשמוע מרופאים זהו אפשר לצאת מטיפול נמרץ “ואכן ביום ראשון השבוע כששריתה התראיינה לעיתון ״השבוע באשדוד”, היא סיפרה כי בלילה הייתה נעמה בלי חמצן וכי הרופאים החליטו להעביר אותה למחלקה. "ברוך השם, התפילות עזרו. אנחנו יוצאים כרגע מכלל סכנה. אבל אני מבקשת שתמשיכו להתפלל לרפואתה. עוד לא יודעים מה ההשלכות עליה וכמה זמן ייקח לה לחזור בעצמה. היא נפגעה בריאות״.

 לדברי שריתה היא כתבה את הפוסט כדי להעביר מסר חשוב, ליידע את האנשים. "הפוסט הזה הוא בשבילכם למודעות שאין לכם" היא פתחה את הפוסט שלה ומוסיפה "הבנתי למה זה קרה דווקא לנו כי אנחנו מכירים כל כך הרבה אנשים יש לנו מעגל רחב של חברים שאנחנו חייבים ליידע אותם במה שהתקשורת ומשרד הבריאות דואגים להשתיק”.

קיבלת תגובות בעקבות הפוסט?

 "כן. הרבה פנו אליי בפייסבוק, הרבה  פנו אליי בוואסאפ שהלכו לחסן את הילדים וקבעו תור לילדים הגדולים שהתחסנו בגלל המקרה הזה, כי אולי הם מבינים שזו סכנת חיים. מי שלא התחסן זו התאבדות".

ויש לך מסר?

 ״בבקשה אל תהיו שאננים, תשמרו על הילדים שלכם. אנשים לא מבינים את הסכנה, זו מחלה דלקתית ארורה, אני ראיתי את זה יום יום, שעה שעה. הרופאים תוקפים אותה עם תרופות היא נעצרת ופתאום מתפרצת שוב, ממש הזוי".

בשם המשפחה היא מבקשת להודות לצוות בית החולים ׳אסותא׳. "אני רוצה לציין טיפול נמרץ מחלקה ברמה כל הצוות של אחיות ורופאים נדירים, לא זזו ממנה בכלל, היו לידה במיטה לא זזו, רק שתצא מאוזנת שחס וחלילה לא תצא מהאיזון, עשו נס איתה, אם הייתי באה יום אחרי, היא כבר לא הייתה פה״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן