מחאת הגולשים נגד הקמת שובר גלים באשדוד: ״השובר יפגע בים ובגולשים״

חברי דירקטוריון ׳חופית׳ אישרו הקמת שובר גלים צף באחד מחופי אשדוד. קהילת הגולשים, שקראה על כך בפוסט של סגן ראש העיר שמעון כצנלסון מתנגדת וקוראת להסרת התוכנית מסדר היום הציבורי. ״לא ניתן לזה להיכנס לים״. כצנלסון: ״לא יעשה דבר ללא אישור אקולוגי מתאים״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האם יוקם שובר גלים צף באחד מחופי אשדוד? בשבוע שעבר, אישרו פה אחד חברי דירקטוריון החברה העירונית לתיירות אשדוד הקמת שובר גלים צף, הנחשב ידידותי לסביבה, באחד מחופי העיר אשר יוקם בתחילת עונת הרחצה ויפורק בסיומה, בדומה לזה שהוקם בראשון לציון. התומכים בשובר הצף טוענים כי השובר יעודד יותר מבקרים בים, כולל מחוץ לעיר, מאחר והים לפעמים סוער וגם בתקופת הרחצה שובר יפחית את גובה הגלים.

על אישור הקמת השובר בישר סגן ראש העיר שמעון כצנלסון: ״אני מודה לדירקטוריון ׳חופית׳ – החברה העירונית לתיירות, שאישר אתמול פה אחד את ההצעה להקמת שובר גלים צף בשיתוף פעולה עם עיריית ראשון לציון. מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בישראל שדורש עבודת הכנה הנדסית מורכבת וראשונית מסוגה. לכן, שיתוף הפעולה זה מול עיריית ראשון יאפשר לנו לעבוד ביעילות כפולה ולהוציא את הפרויקט המיוחל לפועל בקרוב״.

הגולשים: ״הים הוא המשאב הכי חשוב ואסור לגעת בו״

קהילת הגולשים בעיר געשה על ההחלטה. גולשים רבים הגיבו בהתנגדות לפוסט של כצנלסון. ״לא ניתן לזה להיכנס לים״ הם הודיעו ודרשו להוריד את התוכנית, שכבר בעבר הועלתה וירדה, מסדר היום הציבורי. כך למשל כותב הגולש שגיא אפשטיין: ״מאיפה בא הרעיון המטופש הזה? מישהו בעיריית אשדוד כנראה התבלבל לגמרי. שוברי גלים בונים רק בערים עם בעיית קריסת מצוקים כמו אשקלון, תל אביב ונתניה. באשדוד אין מצוקים ואין צורך בשוברים שפוגעים בטבע ובסביבה ומהווים מקור לזרמים חוזרים שיוצרים סכנת טביעה וסכנת חיים. ממליץ שתבנו קודם בריכה אחת נורמלית לעיר של 250,000 תושבים לפני שתפגעו בטבע. בעיר אשדוד אלפי גולשים והעיר אשדוד נחשבת לאחד מיעדי הגלישה הטובים בארץ שעשרות בתי ספר לגלישה וקייטנות בקיץ, שוברים ימחקו את הענף. הים הוא המשאב הכי חשוב לאשדוד ואסור לגעת בטבע ללא סיבה מוצדקת. נשארת רק השאלה מאיפה בא הרעיון?״

כצנלסון: ״הפרויקט ילווה על ידי אנשי מקצוע״

סגן ראש העיר, אינג׳ שמעון כצנלסון הגיב ואמר: ״אבקש להעמיד דברים על דיוקם. בהיבט הסביבתי, שוברי גלים קבועים שנבנו עד שנות התשעים לא מאושרים כיום – הם גורמים להפרעה לסחף החול מכיוון הנילוס ולזרמים התת קרקעיים של הים. לכן, ערים כמו אשדוד וראשון לציון שלא בנו שוברי גלים עד התקופה שבה זה נאסר נשארו בלעדיהם. הפתרון שהונח לפנינו, ואותו אנחנו מבקשים לקדם הוא שובר גלים צף שיהיה במים רק בעונת הרחצה ויוסר בחורף. הפרויקט ילווה על ידי אנשי מקצוע מאיכות הסביבה ובאישורים המתאימים. לא יעשה דבר ללא אישור אקולוגי מתאים. בנוגע לטענות הגולשים, אנחנו בהחלט קשובים ומודעים לענף הגלישה בעיר. אשדוד התברכה בחוף ים באורך 7.5 ק"מ, ואף אחד לא התכוון להקים שובר גלים באורך של 7.5 ק"מ. וגם המילה שוברים לא במקומה – יתקיים פיילוט שבו אנחנו מתכוונים להקים שובר גלים אחד בחוף אחד שיהיה מוסכם על כולם. מאז שהודענו לציבור על כוונתנו להקים שובר גלים, על כל תגובת נגד קיבלנו תגובת בעד מתושבים שמייחלים לשובר גלים בתקופת הקיץ. משפחות עם ילדים, אנשים שצריכים חוף מונגש, כל אלה מאוד שמחים ותומכים בהחלטה לייעד חוף אחד שיהיה בו פחות גלים והציבור הגולשים חייב להבין שיש להתחשב גם באחרים. מיד ששמעתי את ההתנגדות העזה של הגולשים להחלטה, אני וסיעתי יצרנו קשר עם נציגי הגולשים באשדוד על מנת להיפגש ולהסביר להם על התוכנית על מנת שנוכל להגיע להסכמה הדדית שהפרויקט ייטיב עם התושב ולא יפגע בים״.

עו״ד דרך ארליך: ״יש בחופי אשדוד מקום לכולנו״

חבר המועצה עו״ד חנוך דרך ארליך, הגיב בפוסט משלו והדגיש כי ״חופית אינה החברה שבבעלותי, אבל אבהיר לטובת הכלל. בשלב זה עדיין מדובר בתהליכים מקדמיים, הכרוכים בבדיקות ואישורים נוספים. עוד אין אישור רגולטורי. לא נקבע באיזה חוף זה יתוכנן (לא על חשבון הגולשים) ושום דבר לא יעשה לפני שייבדקו לאשורן, על ידי מיטב המומחים, כל ההשלכות של שובר גלים על חופי העיר, הטבע, משטר החולות וכיו״ב. חופי אשדוד ארוכים ויפים ויש תושבים שרוצים שובר גלים ויש כאלה שמתנגדים לו. מחובתינו לבדוק את כל האפשרויות לטובת כולם וככל שאין פגיעה בלתי הפיכה בטבע וייתקבלו האישורים הנדרשים- יש בחופי אשדוד מקום לכולם״.

״חופית״: ״הפיילוט יבוצע בחוף מוכרז ולא בחופי הגלישה״

מחברת ״חופית״ לתיירות נמסר בתגובה כי ״החלופה הנבחנת כבר תקופה היא שיתוף פעולה עם עיריית ראשון לציון שמתמודדת עם אותו מצב כשלנו, המטרה לגשת יחד לפרויקט על מנת להוזיל עלויות וללמוד אחד מהשני. בכדי לקבל אישורים לביצוע הפיילוט, נדרשים אישורים ממשרד איכות הסביבה – אגף ימי, אישור של וולחוף (הוועדה לשמירת הסביבה החופית) ואישור של הרשות המקומית.
אנו נמצאים כעת בשלב של מסמך הסכמות עם עיריית רשל"צ ובחירת יועצים אשר התמחותם בתחום הסביבה הימית ובהתאם להמלצותיהם ייבחן התכנון המיטבי.

לאחר שהיועצים יתנו חלופות אפשריות, החלופה המועדפת תועבר לאישור המשרד לאיכות הסביבה, לאישור וולחוף ולאישור הרשות המקומית וכמובן לשיתוף הציבור ורק לאחר מכן נבצע את הפיילוט.

נכון לעכשיו מתוכנן שהשובר יוקם בתחילת עונת הרחצה ויפורק בתום עונת הרחצה לא בחודשי החורף בהם סצנת הגלישה פעילה אף יותר.

יש לציין כי ציבור הגולשים קרוב מאד לליבנו, אנו פועלים כל העת על מנת לקדם את סצנת הגלישה באשדוד, בשיתוף פעולה מלא עם כל מועדוני הגלישה וקהילת הגולשים בעיר.

לקהל הגולשים הוקצו מספר חופים המיועדים לכך בלבד. בצמוד לנמל, צפונית לחוף לידו, בצמוד למרינה הצפונית וחוף ׳גיל׳. הפיילוט של שובר גלים צף אמור לתת מענה לרוב הציבור שמגיע לחופי הים קהל שרובו מבוגרים, משפחות עם ילדים וצעירים, תיירים מחוץ לעיר ותיירים מחוץ לארץ שמחפשים את אלטרנטיבה לשחייה שקטה ללא גלים גבוהים המונעים לעיתים רבות כניסה למים.

הפיילוט יבוצע בחוף מוכרז ולא בחופי הגלישה כמובן שאנו נקיים ישיבה עם נציגי הגולשים, באשר למיקומו אם וכאשר זה יקרה ולא חייבים להסכים על הכל.  עיוות האמת והתלהמויות כאלה ואחרות לא ימנעו מתן מענה הולם לכלל הציבור.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן