האשדודי שמשרת על ספינת הטילים החדשה של חיל הים

אלכס נסיקובסקי בן 32 מאשדוד, משרת כחשמלאי בכיר במחלקת המכונה בספינת הטילים החדשה אח״י עוז , שהגיעה מגרמניה. קודם לכן, הם נאלץ להתגורר במשך שנתיים בגרמניה, על מנת ללמוד על הספינה. "אני מרגיש ניצחון שאני כאן, ואני מתרגש לקחת חלק בהיסטוריה של מדינת ישראל"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הנציג האשדודי על ספינת הטילים החדשה של חיל הים. ב- 9‪.6‪.21 התקיים בחיפה טקס מרגש לקבלת הסטי״ל החדש של חיל הים, מדגם 'סער 6' אח"י "עוז". ספינת אח"י "עוז" הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים. 

 בין המשרתים על אח״י עוז גם אלכס נסיקובסקי בן 32 מאשדוד. אלכס משרת כחשמלאי בכיר במחלקת המכונה בסטי״ל. ימים אחדים אחרי הטקס המרגש הוא מספר לאשדוד10 על הגאווה הרבה שהוא חש לשרת על אח״י עוז.

אלכס, נולד באודסה שבאוקראינה. בשנת 1991 בהיותו כבן שנתיים עלה עם אמו ואחותו הגדולה לאשדוד. ״כמובן שהיה קשה כשהיינו חדשים מבחינה כלכלית, ואמא שלי גידלה אותנו בעזרת סבתא״. הוא למד בבית הספר היסודי ״חופית״ ומשם עבר מספר בתי ספר. ״הייתי ילד מאוד בעייתי מבחינת לימודים בכל המובנים, הייתי מאוד חכם אבל לא אהבתי ללמוד מסיבות כאלה ואחרות״. בכיתה י״א הוא עבר לטיפול היחידה לנוער בסיכון, שם הוא מעיד על עצמו כי הוא התיישב. ״״שם התבגרתי, שם עזרו לי כמו שצריך מבחינת נוער. היה שם יניב פרלמוטר שעזר לי המון וכיוון אותי להתחלה חדשה״. הוא החל ללמוד ב׳אורט ימי׳ ושם, לדבריו מצא את מקומו. אם כי לא היה לו קל, כיוון שבא ממשפחת קשת יום נאלץ לעזור לאמו. הוא התגייס בגיל 20, לאחר שסיים בהצטיינות תואר בהנדסת חשמל במכללת ׳אורט׳ אשדוד. בסוף הטירונות השתבץ אלכס בהכשרת החשמלאי הימי וכבר מההתחלה היה לו ברור שישרת כלוחם בתחום החשמל. בסוף ההכשרה, שובץ לספינת הטילים אח"י ניצחון מדגם סער 4

ביקשת להתגייס לחיל הים יש לך איזה קשר לחיל הים?

״ לא. פשוט הייתי באורט ושם יש מגמה של ימאות, וקציני חיל הים באו לדבר איתנו. משך אותי השילוב של לוחם עם מגמת החשמל״.

לדבריוֿ כאשר העמיקו הקשיים שחווה לאחר גיוסו, היו מי שתמכו בו ועזרו לו להתגבר עליהם – אלכס קיבל תמיכה מאימו ומסא"ל רועי דרייר, דאז קצין הנשק באח"י ניצחון וכיום מפקד פלגה 33 בשייטת 3. המשך שירותו, שירת אלכס כרס"ר אלקטרוניקה באח"י להב ובהמשך שירת בה גם כחשמלאי בכיר.  אלכס לקח חלק באין ספור הפלגות ופעולות בארץ ובחו"ל והוא מספר כי כל יום הוא קם לעשות את עבודתו בחיוך ובגאווה. 

כיום הוא נשוי לחן ואבא לטליה בת 4‪.5. כאשר צוות אח״י עוז שהו כשנתיים בגרמניה, על מנת להכיר את הסטי״ל ועברו הכשרה, הגיעו עם אלכס אשתו ובתו שהייתה אז שנתיים וחודשיים. הוא מספר כי לקח להם זמן להסתגל לגרמניה. ״בהתחלה זה לא היה קל, לי פחות זה היה קשה מבחינת עבודה הייתי כל היום בעבודה הייתי בשגרת יום לאישתי היה מאוד קשה ולקטנה. יש הבדל בין שמיים לארץ מבחינת ישראל לטוב ולרע אבל בסוף הסתדר״.

״אני מרגיש ניצחון ומתרגש לקחת חלק בהיסטוריה של מדינת ישראל״

כאמור אלכס ישרת כחשמלאי הבכיר במחלקת המכונה בספינת הטילים אח"י עוז. ״אני מרגיש ניצחון שאני כאן ואני מתרגש לקחת חלק בהיסטוריה של מדינת ישראל”, הוא אומר על הרגשתו. ״זה סיפוק שכל אחד מהיחידה שלי בשירות שלו ישרת על ספינה שכזו. זה קורה פעם בדור. בהחלט היסטוריה.  יש לנו יחידה מאוד מבצעית. חשתי סיפוק שהמדינה שלנו צריכה הרבה ביטחון וזה התפקיד שלנו לעשות את זה על הצד הטוב ביותר, כמובן כל היחידה ".

בחיל הים מציינים בסיפוק כי הגעת ספינת אח"י "עוז", הספינה השנייה מבין ארבע הספינות מדגם 'סער 6' שעתידות להצטרף לצי הישראלי. זה אירוע המסמל אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה המשאבי-כלכלי של מדינת ישראל. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן