תושב אשדוד: לא נרשמת באפליקציה וחנית בחוף? תקבל דו״ח

בימים האחרונים החלו פקחי העירייה לחלק דוחות חנייה לתושבי אשדוד שהחנו את רכבם בחוף הים ולא נכנסו לאפליקציה לקבל תו חנייה. תושבים זועמים מספרים על קשיים באפליקציה ״אשדודית״. ״מי שלא מתמצא באינטרנט יאלץ לשלם באין אלטרנטיבה״. חברת המועצה עו״ד הלן גלבר: ״העירייה צריכה להנפיק מדבקות ׳תושב אשדוד׳ כדי שכל נהג בעיר יוכל להדביק אותה על שמשת הרכב הקדמית״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תושבי אשדוד שהגיעו לאחרונה לחופי הים בעיר, נדהמו לגלות כי בזמן שהם נפשו להנאתם בחוף, פקחי העירייה רשמו להם דו״ח חנייה בסך 100 ו- 250 שקלים בגין ״חנייה אסורה״. כל ״חטאם״ שהם לא נרשמו לקבלת תו הפוטר תושבי העיר מתשלום על חנייה בחוף. הדרך היחידה לקבל את התו הוא רק באמצעות כניסה לאפליקציה אשדודית. אלא שלא מעט אנשים טוענים כי נתקלו בקושי להיכנס ולהשתמש באפליקציה. תושבים אחרים מתנגדים למתן פרטים, שלדבריהם לא רלוונטיים לקבלת התו, מחשש שהעירייה עלולה כביכול לעשות שימוש בפרטים. בעייה נוספת היא שהאלטרנטיבה היחידה לקבלת התו היא באפליקציה, אולם יש לא מעט תושבים, חלקם קשישים שאינם מתמצאים בטכנולוגיה ואם אין מי שיעזור להם להיכנס לאפליקציה, יאלצו להגיע לחוף ללא הרכב או להסתכן שיקבלו דו״ח. יש גם תושבים שאין להם טלפון חכם ואינם יכולים להשתמש באפליקציה.

אבל גם למי שבקי בטכנולוגיה, כאמור נתקל בבעיות באפליקציה. מספר תושב העיר שפנה למערכת ״השבוע באשדוד״ על הקושי שלו בהוצאת תו חדש לרכב. ״ אי אפשר לקבל תו חנייה לחוף. נכנסתי לאפליקציה לפני שנה והצלחתי לקבל תו חנייה אבל לפני כחצי שנה החלפתי רכב. כשהגיע הקיץ ניסיתי להיכנס שוב לאפליקציה ואי אפשר לשנות. גם אי אפשר לעבור לדבר עם נציג חנייה. פניתי למוקד 106 והפנו אותי לפיקוח חניה ושם לא עונים. ניסיתי 3 פעמים. חיכיתי על הקו למעלה מרבע שעה ולא קיבלתי מענה. מה עושים?״

גלבר: ״האם נבחרתם כדי להתעמר בתושבים ולהקשות עליהם את החיים?״

חברת המועצה עו״ד הלן גלבר העלתה פוסט בנושא בדף הפייסבוק שלה. כותבת עו״ד גלבר: ״עיריית אשדוד החלה לחלק דו"חות חניה לתושבים שחונים את רכבם בחופי הים, והתושבים רותחים מזעם ובצדק ! הייתי הראשונה שאמרתי וחשפתי, שהחניה בחינם בחוף היא רק כדי להמתיק את הגלולה המרה, כי זה נעשה במקביל להחלטה לצבוע באדום-לבן 8,000 מקומות חניה ברחבי העיר, כדי להעשיר את קופת העירייה במחיר של החרפת מצוקת החניה !  כך לא אמורים להתנהג מי שמשתמשים בסיסמה המביכה ׳התושב במרכז׳. אבל מה שבעיקר מכעיס עכשיו את התושבים, זאת החובה להירשם באפליקציה של העירייה כדי לקבל את ה"זכות" לחנות בחינם בחופי הים מבלי לקבל דו"ח, בגלל שהרישום הזה מחייב למסור פרטים אישיים שלא כולם רוצים למסור, במיוחד בגלל החשש הקיים שהעירייה אוגרת את המידע ותעשה שימוש בפרטים האלה, כולל שליחת הודעות SMS לטלפונים ניידים מבלי שקיבלו רשות לזה.תושבים שקיבלו דו"ח בזמן שהיו ליד רכבם, הציגו בפני הפקחים את תעודת הזהות עם כתובת המגורים שלהם באשדוד, אך הפקחים סירבו להתייחס לפרט העיקרי הזה, והמליצו להם לערער, וזאת רק בגלל שהם לא רשומים באפליקציה ! הדבר נראה כמו רדיפה והתעקשות בלתי מוסברת שהתושבים יעבירו פרטים אישיים שלהם לידי העירייה, כי הרי מס' טלפון נייד לא מעיד על מקום המגורים, אלא רק הכתובת. אז מה ההסבר לכך שתעודת זהות עם כתובת המגורים, לא מספיקה לפקחים?. מעבר לזה ישנם קשישים שלא מחוברים לאינטרנט, יש אנשים שאין להם טלפונים חכמים, ויש בעיקר כאלה שלא מעוניינים למסור פרטים אישיים.״ בהמשך היא כותבת: ״לתושבים שקיבלו דו"ח מהפקח למרות שהוכיחו לו שהם תושבי העיר ע"י הצגת הכתובת בתעודת הזהות שלהם, נאמר ע"י הפקח שהם יכולים ללכת לערער על זה ויבטלו להם את הדו"ח.אז אפשר לתת לנו הסבר הגיוני, מדוע להטריח ולהטריד תושבים, לבזבז את זמנם, להרגיז ולהתעלל כך בלי שום סיבה מוצדקת ?אם הפקחים רואים ויודעים שהנהג הוא תושב העיר, מדוע לתת לו דו"ח ולשלוח אותו לבטל ולערער ? מה קורה לכם שם בהנהלת העיר ? האם נבחרתם כדי להתעמר בתושבים ולהקשות עליהם את החיים ? 

ויש לה גם רעיון איך להסדיר את התו : ״הצעתי כבר מההתחלה ואחזור על זה שוב – העירייה צריכה להנפיק מדבקות ׳תושב אשדוד׳ כדי שכל נהג בעיר יוכל להדביק אותה על שמשת הרכב הקדמית. את המדבקה אפשר לשלוח יחד עם חשבון הארנונה, ולמנוע מהתושבים את עגמת הנפש, את הטרטור ואת החדירה לפרטיותם ללא הסכמתם״.

תושבים זועמים: ״אין עם מי לדבר. האטימות במיטבה״

 הפוסט עורר תגובות נזעמות. בין התגובות גם תושבים העלו קשיים שהם נתקלו. כותב גולש: ״לא ניתן לאשר חניה מעבר לאוטו אחד. ממש טימטום, ואין עם מי לדבר. האטימות במיטבה״. תגובה אחרת: ״הם יודעים טוב מאוד מי תושב אשדוד ומי לא הרי הם שולחים את הדו״ח לכתובת באשדוד, פשוט חוצפה כל הכחול לבן והאדום לבן שנועד להוציא כסף מהתושבים״ ומוסיף גולש נוסף: ״האפליקציה לא יעילה. אין אפשרות להחליף מספר רכב (אם מחליפים) אי אפשר לרשום שני רכבים. בנוסף גם המחלקה לפיקוח החניה לא יודעים מה עושים. עצוב״.

 ומספרת תושבת אשדוד כי: ״נרשמתי באפליקציה לפני 3 חודשים, היה רשום בפירוש שהתו נוצר בהצלחה ושמרתי את המספר של התו, אחרי 3 חודשים נזכרו לשלוח הודעה שהרכב לא על שמי, ולכן הבקשה נדחתה שזה גם לא נכון. איפה מי שהחליט החלטה כזו, למה נזכרו לשלוח הודעה אחרי 3 חודשים? עכשיו מנסה להשיג כבר כמה ימים את חברת ׳מטרופארק׳ האחראית על דוחות חנייה בעיר, אין מענה ואין מי שיעזור״. ותלונה נוספת : ״אנחנו עובדים ליד הים, גרים באשדוד וקיבלנו דו"ח. העיריה לא מאשרת תווים למי שהרכב שלו ליסינג ולא רשום על שמו. ויתרה על כך אם חס וחלילה התחדשת והחלפת רכב, אז תצטרך להתקשר למוקד, להיות בהמתנה מעל לשעה בשביל להגיד שהמוקד לא יכול לעזור להחליף את התו. ותצטרך לנסוע פיזית אליהם. הזוי!! אחד הפקחים היה ממש נחמד ואפילו רצה לעזור לנו ולהתקשר בעצמו למוקד, בנתיים אנחנו והוא חטפנו צעקות מהאחראית ובלי תווים״. ומספרת גולשת נוספת: ״בחוף הנפרד הגדילו לעשות שגובים על חניה שלא קיימת הכל חולות״. תושב נוסף מספר כי אמו הפנסיונרית אינה מצליחה להיכנס לאפליקציה ואילו לו  ״מחליפים רכב כל כמה חודשים בעבודה, ורוצים כל פעם תצהיר עורך דין שעולה כמו חניה לחודש. הזויים. עיר תיירות ממש״.

טרם התקבלה תגובת עיריית אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן