האשדודי שטיפל בנוסעי הספינה: "אמרו לי שצריך הרבה אומץ לעשות את זה"

בשבוע שעבר חזרו לארץ, 11 הישראלים ששהו בבידוד בספינת התענוגות מול חופי יפן, מחשש שנחשפו בחיידק הקורונה. בשדה התעופה חיכה להם צוות מד"א שהעביר אותם לבידוד בבית החולים ב׳תל השומר׳. בצוות היה גם החובש הבכיר איציק פאר מאשדוד: "ביקשו לצאת לשם ומיד הסכמתי. בשבילי זו שליחות"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחרי ששהו כשבועיים  בבידוד על סיפון ספינת התענוגות, מחשש שנחשפו לחיידק הקורונה, חזרו בשבוע שעבר 11 הישראלים לישראל, והועברו היישר משדה התעופה לבידוד בבית החולים ׳תל השומר׳. צוות מד"א קיבל את פניהם והעביר אותם ל׳תל השומר׳. בצוות מד"א היה גם איציק פאר מאשדוד, חובש במד"א. פאר, בן 48 והוא במד"א כבר מעל 20 שנה. בין היתר הוא עובד בניידת לטיפול נמרץ.

במהלך עבודתו במד"א זכה פאר להציל חיים, וטיפל במקרים רבים של תאונות קשות ומקרי חירום. ואף זכה גם ליילד בדרך לבית החולים. אולם את החוויה הזו של העברת הישראלית הוא לא ישכח. לדבריו, ישר נענה כאשר התבקש להעביר את הישראליים וחש שזו שליחות. "כשפנו אליי בבקשה לקחת חלק בפינוי הישראלים ששהו בספינת התענוגות מול חופי יפן, לא היה לי ספק שאעשה זאת. כאנשי רפואת חירום במגן דוד אדום, מחובתנו לסייע לכל מי שזקוק לנו, ואנו יודעים גם לשמור על עצמנו כשאנחנו מבצעים את העבודה שלנו".

פאר והפראמדיק השני, רמי מאושר מלוד, התמגנו בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע, ומשקפיים ייעודיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים בהם קיים סיכון להדבקה בנגיף. "בסך הכל רציתי לעזור להם. ההרגשה היא מדהימה. הם שמחו לחזור" הוא מספר.

יצא לכם לדבר עם הישראלים שהיו בספינה?

״צא לנו לדבר איתם מעט. בירכנו אותם על שובם והם הודו לנו”.

איך המשפחה, הילדים הגיבו כששמעו על כך?

"זה קצת הלחיץ אותם, הם שאלו ׳למה דווקא אתה? למה שלא מישהו אחר יעשה את זה,?'  הסברתי להם שמד"א דאג למיגון הכי טוב, בלי קשר לזה אנחנו תמיד מוגנים הכי טוב שצריך להתמגן. גם אחרי האירוע  המיניבוס  של מד"א עבר חיטוי ואנחנו חיטאנו את עצמנו בצורה טובה ובטוחה".

ואנשים ששומעים על כך נרתעים וחוששים מקירבה איתך?

"לא, אני מוגן בצורה טובה גם אני וגם רמי הפראמדיק שהיה איתי, אנחנו היינו מוגנים בצורה טובה, אחרי האירוע חיטאנו את עצמנו בצורה טובה, אני שלם עם מה שעשיתי".

אבל איך הגיבו, לא חששו?

"דווקא נתקלתי בהרבה תגובות כמו: 'וואוו כבוד, זה לא מובן מאליו,' הרבה אנשים אמרו לי שצריך הרבה אומץ לעשות את זה, אמרו לי ' אנחנו לא מבינים איך הסכמת לזה, אתה עם משפחה וילדים' . אבל,  זה היה בלי לחשוב פעמיים, זו עבודה שלנו ועשינו את זה על הצד הטוב ביותר”.

מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר: "צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות מדבקות. לפיכך, נושא מיגון צוותי מד"א הוא לא דבר חדש עבורנו, ואנו מתורגלים ומנוסים בו גם בשגרה". 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "הפראמדיקים שפינו אותם התמגנו בערכות מלאות המיועדות למקרים מאין אלו, על מנת למנוע כל אפשרות של הדבקה. מד"א פועל בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרדי הבריאות והחוץ, עם רשות שדות התעופה ועם בית החולים שיבא בתל השומר, וימשיך לסייע במאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

פאר: "את המשפחה שלי זה קצת הלחיץ. הם שאלו ' למה דווקא אתה? למה שלא מישהו אחר יעשה את זה,?'  הסברתי להם שמד"א דאג למיגון הכי טוב, בלי קשר לזה אנחנו תמיד מוגנים הכי טוב שצריך להתמגן, גם אחרי האירוע  המיניבוס  של מד"א עבר חיטוי"

בהלת הקורונה באשדוד: תושבים בבידוד, סירוב לקבל אנייה בנמל, ורופא שמגלח זקן

השבוע פרסם משרד הבריאות נתונים על הישראלים ששבו ממדינות בהן היו מקרי מחלת הקורונה ואשר נמצאים בבידוד ביתי. מהנתונים עולה כי מדובר ב- 1,600 ישראלים הנמצאים בבידוד. 37 מהם הם תושבי אשדוד. כידוע מחשש להתפשטות החידק בארץ הורה משרד הבריאות לישראלים שחוזרים ארצה ממדינות בהן החיידק גרם לחולים, כמו סין, לשהות למשך שבועיים בבידוד ביתי, גם אם לא פיתחו סימני מחלה. מחשש שנחשפו לחידק. מדובר במדינות: סין, יפן, דרום קוריאה, הונג- קונג, מקאו, סינגפור ותאילנד. מהנתונים עולה שבתל אביב יש מספר הכי גבוה של אנשים בהסגר ביתי. 102, חיפה עם 97, ירושלים עם 77, ראשון לציון עם 62 ובאשדוד כאמור 37 תושבים שנמצאים בבידוד. רוב האנשים שנמצאים בהסגר ביתי הגיעו מחופשה בתאילנד – 841 אנשים.

והשבוע דווח כי בנמל אשדוד חסמו כניסת אונית מטען שהגיעה מצרפת, זאת מאחר ועל סיפונה נמצא אדם שהגיע לאחרונה מקוריאה הדרומית.

בבית חולים׳ אסותא׳ בעיר נקט ד״ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות ומרכז הצוות הלאומי לטיפול במגפות בישראל, בצעד חריג לאחר שגילח את זקנו למען טיפול טוב יותר בחולים. וכך אומר ד״ר ברוש: "כמי שלוקח תפקיד משמעותי בהיערכות הלאומית להתמודדות עם התפרצות הקורונה, החלטתי לוותר על הזקן. אנשי צוות רפואי נדרשים להשתמש במסיכות N95/FFP2 על מנת לטפל בצורה בטוחה בחולי קורונה. המסיכה אינה עובדת היטב על זקנים כיוון שהזקן מפריע לאיטום המסיכה. מקווה שזה היה לשווא, אבל מאמין שבשלב כזה או אחר יגיע החולה הראשון לבית החולים שלי – ואני מתכוון להיות הרופא הראשון שיקבל את פניו. אני מוכן. יהיה בסדר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן