האשדודים מככבים בנבחרות ישראל

הליגות בפגרה ומשחקי נבחרות ישראל בגילאים השונים שוחקו השבוע. באולימפית המאמן אלון חזן עושה חיל והוזכר כמועמד לאימון הנבחרת הבוגרת ("זה יהיה לא רציני להעמיד את עצמי כמועמד"). בבוגרת שער לניר ביטון בהפסד באוסטריה. בצעירה עד גיל 19 הקפטן דור תורג'מן כבש מול סן מרינו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הליגות הישראליות בכדורגל נמצאות בפגרה ויחזרו רק בשבוע הבא. בינתיים, ממשיך להתחזק מעמדם של נציגינו האשדודים במדי נבחרות הכדורגל של ישראל בכל הגילאים. הנבחרת הבוגרת סיימה השבוע את קמפיין מוקדמות המונדיאל ואם לא יקרה משהו מיוחד, המאמן ווילי רוטשטיינר צפוי לסיים את תפקידו. שמות של מועמדים רבים נזרקו השבוע לחלל האוויר ואחד מהם היה מאמן הנבחרת האולימפית, אלון חזן בן ה-54. חזן התייחס לאפשרות שזה יקרה ואמר במסיבת עיתונאים השבוע לקראת המשחק בין הנבחרת עד גיל 21 של ישראל להונגריה ואמר: "אני כל כך אוהב לאמן בנבחרת הצעירה, רק התחלתי תהליך וזה יהיה לא רציני להעמיד את עצמי כמועמד. יש פה משימה ארוכה עם הנבחרת הצעירה, אני אוהב את העבודה עם הדור הצעיר. עד שיגיע הרגע הנכון לקפיצת מדרגה ייקח זמן, כרגע יש משימה ותנו לי להתעסק בה. הצרכים שלי ושל הנבחרת זהים". והדור הצעיר אותו מאמן אלון חזן הוא בהחלט משהו שאפשר להתגאות בו. בסגל שלו ניתן למצוא את שחקני מ.ס אשדוד זוהר זסנו, גיל כהן ועוז בילו וכן את הכישרון האשדודי של הפועל ת"א, אושר דוידה. בילו ודוידה גם כבשו בניצחון בתוצאה 4:0 במשחק החוץ מול סן מרינו שנערך בשבוע שעבר. ישראל של חזן נמצאת בעמדת זינוק טובה להעפלה לאליפות אירופה עד גיל 21 שתערך בקיץ 2023 והרבה קרדיט מכך ניתן לזקוף לאלון חזן.

אולי באמת הגיע הזמן לחשוב על אלון חזן כמאמן הבא של נבחרת ישראל הבוגרת. חזן מכיר את המערכת היטב, שכן הוא נמצא בה למעלה מ-10 שנים, החל מתפקידו כמאמן נבחרת נערים ב'. הוא גם ידוע כאדם צנוע, נעים הליכות, מקצוען, שקול בהחלטותיו ומוערך בקרב קהילת הכדורגל בארץ. וחשוב מכך, למתבונן מהצד, חזן, עם 72 הופעות במדי נבחרת ישראל, מקרין יושרה ומנהיגות. במהלך סאגת ביטול משחק הידידות מול נבחרת ארגנטינה בשנת 2018, הוא אף הפגין ערכיות ואומץ כשאמר בלי למצמץ: "ירושלים חשובה לי הרבה יותר ממסי". התכונות הללו מצביעות עליו כאיש הכי מתאים להוביל את נבחרת ישראל בשנים הקרובות ויוטב לקברניטי ההתאחדות למנות אותו ולהפסיק עם סבב המינויים המנותקים מהקהל במקרה הטוב ומנותקים מהענף במקרה הרע.

שער לניר ביטון באוסטריה

ביום שישי בערב שיחקה נבחרת ישראל באוסטריה ולמרות ההפסד בתוצאה 4:2 מי שנתן לנו הרבה נחת, הוא הקשר בלם של סלטיק, ניר ביטון בן ה-30. האחרון שגדל באקדמיה של מ.ס אשדוד, כבש בבעיטה חופשית במחצית הראשונה, את שערו השלישי בסך הכל 38 הופעות והעלה את נבחרת ישראל ליתרון חוץ מפתיע בדקה ה-33. מלבד השער, לביטון היו דקות טובות בעיקר במחצית הראשונה, אך גם הוא לא הצליח לעצור את המפולת שהגיעה במחצית השנייה.

בעוד המעמד של ביטון נראה יציב, מעמדו של השוער אופיר מרציאנו, נציג נוסף של העיר, שגדל במ.ס אשדוד, נראה מעורער כשוער הראשון של נבחרת ישראל. אמנם מרציאנו סגר 38 הופעות כשוער הראשון של הנבחרת, אך ספג השבוע 6 שערים, כולל שניים מול איי פארו, במשחק אותו ישראל ניצחה. מרציאנו עבר הקיץ לקבוצת הפאר ההולנדית פיינורד רוטרדאם ומשמש בה כשוער השני. הוא לא מרבה לשחק ומלבד קצת יותר מרבע שעה במסגרת האירופית, לא שיחק כלל העונה. דבר זה ככל הנראה מקרין על היכולת שלו ופוגע לשוער המוכשר בחדות ובמוכנות. מרציאנו סוגר קמפיין בינוני פלוס, קמפיין בו ישראל סופגת 21 שערים, רובם בשל משחק הגנה לקוי. השוער האשדודי בן ה-32 גם הפגין משחקים טובים ומבחינה סטטיסטית יש לו 42 הצלות בכל המשחקים בקמפיין. מה שכן, הוא עדיין השוער הישראלי הבכיר ביותר, אך לא לעולם חוסן, מכיוון שדניאל פרץ, השוער הצעיר של מכבי ת"א נמצא במגמת שיפור מתמדת, כמו גם שוערה של בית"ר ירושלים, איתמר ניצן שמספק עונה טובה עד כה.

דור תורג'מן אל קפיטן

הכישרון האשדודי בן ה-18 דור תורג'מן, שהושאל בתחילת העונה ממכבי ת"א לבית"ר ת"א בת ים מהליגה הלאומית, סיפק הופעה נהדרת בנבחרת ישראל עד גיל 19. החלוץ נמצא בכושר טוב וכבר הספיק לכבוש שער בכורה בליגה הלאומית ולגלות יכולת טובה בקבוצתו החדשה.  תורג'מן הוא הקפטן של הנבחרת עד גיל 19, אותה מאמן אופיר חיים ובשבת הקודמת היא הביסה בקלילות את נבחרת מולדובה בתוצאה 6:0, כשדור תורג'מן כובש את השער השני בסיומת נהדרת בתוך הרחבה. זהו הניצחון השני בטורניר של נבחרת ישראל שלמעשה הבטיחה את העפלתה לשלב העילית. אנחנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחות של דור ונאחל לו להמשיך להביא גאווה למשפחתו ולעיר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן