פרשת השבוע בספורט – 'וישלח'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפרשת השבוע מסופר על פגישתם המרגשת לאחר 34 שנים, במהלכן היו בנתק מוחלט, של האחים יעקב אבינו ועשיו. יעקב למוד הקרבות, מהדמויות המבורכות ביותר במקרא, מפחד מתגובת אחיו עשיו, המתבצר עם 400 אנשים, על פי הדיווח של המלאכים שיעקב שולח. בתגובה מארגן יעקב את משפחתו ופמלייתו בעורף בסדר הבא. את אשתו האהובה, רחל אימנו הקדושה, שם בסוף הטור, יחד עם בנה האהוב עליו ביותר, יוסף הצדיק. ללמדנו שיעקב אבינו נהג להגן על היקרים לו ביותר בזמן סכנה, ואף ערך מדרג ותעדוף מהיקרים ביותר לפחות יקרים.

מוקדם יותר בפרשה, מסופר על מאבק הנמשך לילה שלם, בין יעקב ומלאך שמיימי מסתורי. יעקב, תפארת שבתפארת, מכניע את אותו מלאך שמתחנן ליעקב שישחרר אותו. יעקב שכבר מבין שמדובר במלאך של ה' יתברך, מתנה את השחרור בברכה. המלאך אכן מתגלה כמלאך של הקדוש ברוך הוא ויעקב אכן זוכה לברכה ובנקודת הזמן הזו מקבל את השם המחייב 'ישראל', כפי שנאמר: "כי שרית עם אלוקים ועם אנשים ותוכל" (בראשית לב', כט'). משמעות הדבר היא שיעקב ניצח גם אנשים וגם מלאכים ולמעשה, כבן אנוש, הוא כל יכול.

השבוע בספורט, מה שתפס לנו את תשומת הלב הייתה היוזמה המבורכת של עמותת מכבי עירוני אשדוד, שהיא הראשונה בספורט האשדודי להרים את הכפפה ולקיים פרויקט שזכה לשם "עמותת עירוני מדליקה אור". מטרת הפרויקט הינה שבחג החנוכה המתקרב ובא, יגיעו נציגים מטעם העמותה כמו שחקני הקבוצה הבוגרת, קבוצת הנשים והנוער, יחד עם חברי העמותה לבתים של משפחות מוחלשות/ אזרחים עריריים וכל מי שזקוק לכך וידליקו איתם נרות חנוכה בכדי לשמח אותם ולהפיג את הבדידות. נציגי העמותה יגיעו לבתים עם סלסלת מתוקים, שתייה וסופגניות ובכך ינסו לשמח את אותן משפחות.

בימים אלה מבצעת העמותה מבצע איסוף כספים לטובת היוזמה, בנוסף לאיתור משפחות שישמחו לזכות לביקור שכזה. מי שאחראי על הפרויקט המבורך הוא נציג חברי העמותה איציק וסקר, שהוא גם אחד מהאחראיים על קבוצת שוויון בכדורגל של העמותה (קבוצה לשחקנים בעלי צרכים מיוחדים). יוזמות כאלה ואחרות מגלות לנו בפעם המי יודע כמה, מאיזה חומר אנושי יקר וחשוב קורצו חברי העמותה של עירוני אשדוד וכולנו תקווה לראות עוד ועוד פעולות כאלה אצל קבוצות ספורט נוספות בעיר אשדוד. כשם שמצאנו בפרשת השבוע, שיעקב אבינו דואג לאנשים היקרים לו וזוכה לברכות שאחת מהן מעניקה לו את השם "ישראל", כך (ולהבדיל), חברי עמותת עירוני אשדוד דואגים בדרך קבע לאוכלוסיות מודרות והם למעשה אנשי ארץ ישראל הטובה.

שבת שלום!    

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן