האשדודים השמחים והעצובים בעקבות חילופי השלטון

השבוע הושבעה הממשלה ה-36 של ישראל בראשות נפתלי בנט, מה שמוביל לשורה של פיטורי יועצי תקשורת ובחירת ח״כים חדשים. באשדוד נבחרו לכנסת שני חרדים ושתי נשים אחת מ׳ישראל ביתנו׳ ומ׳ימינה׳. מהליכוד? כלום. שני היועצים האשדודים של מירי רגב משה בן זקן וחים גריידינגר הולכים הביתה ולא תאמינו איזה תפקיד הציעו לאשדודי ברק סרי שהיה יועצו של השר אריה דרעי. מי זכה ומי בכה?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 בעקבות המהפך השלטוני והשבעת ממשלה חדשה, השתנו חייהם של כמה מתושבי אשדוד. החל מד״ר אלינה ברדץ׳- יאלוב מ״ישראל ביתנו״ שתכנס לכנסת, חבר הכנסת ינון אזולאי מש״ס שיעבור לאופוזיציה וחבר הכנסת יעקב טסלר, שכבר הושבע כחבר הכנסת ה- 24 מטעם ׳אגודת ישראל׳, אך נאלץ לעזוב לאחר שסיעתו עברה לאופוזיציה, אופוזיציה וחברת מועצת העיר סטלה ויינשטיין מסיעת ׳ימינה׳, שכוססת ציפורניים בהמתנה להתפטרות שרים כדי שתוכל להיכנס לכנסת.

גם היועצים והעוזרים הפרלמנטריים שעשו לילות כימים, יאלצו להצטרף לשרים לשעבר או לחברי הכנסת מי לאופוזיציה ומי יישאר בלי עבודה.

הח״כית החדשה מאשדוד: ד״ר אלינה ברדץ׳-יאלוב

המרוויחה הגדולה מהקמת ממשלת בנט- לפיד היא אלינה ברדץ׳- יאלוב מ״ישראל ביתנו״. שרי ״ישראל ביתנו״ התפטרו מהכנסת בעקבות החוק הנורווגי ובמקומם נכנסו חברי כנסת חדשים וביניהם אלינה, שהוצבה ברשימת ׳ישראל ביתנו ׳לכנסת ה- 24 במקום 10 ולא נכנסה. עתה, היא צפויה להיכנס לכנסת.

אלינה בת 39 מאשדוד נשואה ואם לילד. היא אולי תהיה חברת כנסת חדשה, אבל היא כבר וותיקה בפוליטיקה. בין היתר היא שימשה כדוברת של ביבי בליכוד ושל אביגדור ליברמן במשרד הביטחון, כששימש כשר ביטחון. היא נחשבת לאשת סודו ולמקורבת אליו מאוד. אלינה בעלת שני תארים מ׳בר-אילן׳ ומיד לאחר סיומו של התואר השני, היא טסה לבריטניה ללימודי הדוקטורט בתחום של תקשורת שכנועית. אחרי סיום התואר, הספיקה ללמד באוניברסיטה ובמכללות, להיות יועצת אסטרטגית של רה"מ בנימין נתניהו, להיות חוקרת ראשית ב"מכון לחקר ישראל הרוסית”, ולשמש כדוברת לתקשורת בשפה הרוסית במשרד הביטחון. היא נולדה במוסקבה לשני הורים מהנדסים. אמא שלה הייתה מהנדסת תעופה, אביה, מהנדס אלקטרוניקה. "סבתא שלי ז"ל, שהייתה מורה ללשון וספרות הצליחה להכיר לי את העולם של הספרות הבינלאומית הענפה עוד בגיל קטן מאוד”, היא אמרה בראיון ל"השבוע באשדוד". "היא סיפרה לי שהתחלתי לקרוא כבר בגיל 3, ומאז מעטים ראו אותי בלי ספר ביד". ב-1995 כשהייתה בת 13, עלתה עם משפחתה לישראל. לאשדוד הגיעה בשנת 2012 בעקבות נישואיה. בראיון עמה היא נשאלה עם מי יותר קל לעבוד ליברמן או נתניהו? והיא השיבה: "הכי קל זה לעבוד עם אביגדור ליברמן האיש. לא משנה באיזה תפקיד הוא – שר ביטחון או חבר כנסת באופוזיציה. הדרישות שלו תמיד ברורות. הוא לא מבקש דברים, שאי אפשר לבצע אותם, לא נותן הבטחות שווא, מילה שלו היא מילה, וגם במידת הצורך תמיד אפשר לפנות אליו והוא יקשיב ויעזור".

ח״כ ינון אזולאי: מספסלי הקואליציה לספסלי האופוזיציה

חבר הכנסת מש״ס יעבור עם כל סיעתו לחבוש, לפחות לעת עתה, את ספסלי האופוזיציה לאחר שש״ס נותרה נאמנה לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הוא תושב אשדוד מבכירי הסניף של ש״ס באשדוד. בשנת 2013 הוצב במקום החמישי ברשימת ש"ס בבחירות למועצת העיר באשדוד. בנוסף הוא חובש, והיה יו״ר ארגון ׳איחוד הצלה׳ לכיש בין השנים 2015-2017, שימש יועץ בכיר של אריה דרעי. אביו, דוד אזולאי ז״ל היה שר לענייני דתות מטעם ש״ס, אך התפטר מתפקידו בשל בעיות בריאות בשנת 2018, ולמרבה הצער נפטר כעבור כחצי שנה. ינון שהיה מועמד מס׳ 16 מטעם ש״ס קודם ונכנס לכנסת.

צילום: נועם ריבקין פנטון, דוברות הכנסת

ח״כ יעקב טסלר: לא יישאר בכנסת ה- 24

ח״כ יעקב טסלר (47) גדל בירושלים ועבר לאשדוד לאחר נישואיו. את דרכו הציבורית החל כחבר במועצה הדתית מטעם אגודת ישראל, ובמקביל ניהל מיזמים של עיתון "המודיע". בשנת 2009 נבחר למועצת העיר אשדוד מטעם אגודת ישראל, תפקיד בו כיהן עד שנת 2019. החל משנת 2015 היה עוזרו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, איש אגודת ישראל אף הוא. ב-31 בינואר 2019 החליט מרכז אגודת ישראל כי טסלר ייצג את חסידות ויז'ניץ ברשימת יהדות התורה לכנסת בבחירות לכנסת. הוא הוצב במקום החמישי ונכנס לכנסת. בבחירות לכנסת ה- 24 הוא היה מס׳ 8 ברשימה לאור קידום נציגי חסידות בעלז ודגל התורה ברשימה, ונכנס לכנסת רק לאחר הפעלת החוק הנורווגי, אך עם עם הקמת ממשלת ישראל השלושים ושש, הסתיימה כהונתו.

אי אפשר שלא להזכיר גם שני חברי כנסת לשעבר מאשדוד שלו היו נשארים היו בקואליציה ואולי אף מתמנים לשרים. אילן גילאון שכיהן שנים כחבר כנסת בטעם מר״צ ואשר פרש בשל מצבו הבריאותי. עד להשבעת הכנסת ה- 24 הוא נקרא לדגל וחזר לכנסת באופן זמני. והשרה וחברת הכנסת מ״ישראל ביתנו״ שלמרות ״החתול השחור״ שעבר בינה ובין אביגדור ליברמן, הייתה בעבר חברת כנסת וגם שרת הקליטה. באשדוד היא תיזכר לטובה בעיקר על החוק להקמת בית חולים באשדוד.

ברק סרי היועץ של אריה דרעי והפרשן בתקשורת: גם עצוב וגם שמח

בכיר היועצים שהיו לצד השרים לשעבר וחברי כנסת הוא ברק סרי תושב אשדוד מוכר. סרי (58) היה עוזרו ואיש סודו של שר הפנים היוצא אריה דרעי. הוא עיתונאי ואיש תקשורת מהטובים. בין היתר היה עורך עיתון ״כאן דרום״ בימי השיא של העיתון וכן של העיתון ״ישראלי״. בהמשך הוא שימש יועץ תקשורת בין היתר של  שר הביטחון אהוד ברק, השר לביטחון פנים אבי דיכטר, שר התחבורה ישראל כץ. מחודש מאי 2015 החל לשמש כיועצו של אריה דרעי יו״ר ש״ס. סרי היה אורח אהוב בתקשורת והרבה לדבר בעינייני פוליטיקה והחרדים. למרות הכאב האישי שלו על המהפך והליכת דרעי וסיעת ש״ס לאופוזיציה, אין מה לדאוג לסרי. כבר עתה הוא מקבל פניות. על פי הפרסומים סרי נמנה בין המועמדים הבולטים לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי. מצד אחד הוא עצוב שחברו השר אריה דרעי, אותו הוא מעריך, לא ממשיך בתפקידו, מצד שני הוא שמח כי מחוזר על ידי כולם.

נתי מור עוזר פרלמנטרי של ח״כ בוסו

נתי מור (מור יוסף) מאשדוד בעל השפעה בתנועת ש״ס. הוא אחיינו של יו״ר ש״ס וסגן ראש העירייה אבי אמסלם, ולמרות שהוא צעיר עדיין אך מלא ניסיון. הוא מקורב לאריה דרעי שאף היה סנדק בברית של בנו של נתי. וכן שימש יועצו הפרלמנטרי של עוד חברי כנסת בדימוס מטעם ש״ס, יגאל גואטה ודני סיידה והיה יועצו הפרלמנטרי של חבר הכנסת אוריאל בוסו.

שמואל שוק יד ימינו של טסלר

שמואל שוק בן 29, התחנך במוסדות החינוך ויזניץ בב"ב. מתגורר באשדוד כמעט עשור. הוא כיהן כחבר מועצת העיר באשדוד  מטעם ״ יהדות התורה והשבת באשדוד״. הוא שימש יד ימינו של הרב טסלר עוד כשטסלר היה חבר מועצה. שוק  לקח חלק בפרוייקט הקמת ביהמ"ד הגדול החדש בקהילת ויזניץ בבני ברק. וכאמור כשטסלר הגיע לכנסת הוא התמנה ליועצו ואיש אמונו.

היועצים של השרה היוצאת מירי רגב, אורזים

בין הצוות שליווה את שרת התחבורה היוצאת מירי רגב, היו גם שלושה תושבי אשדוד. שני בן לולו שכיהנה עד לפני כמה חודשים כמנהלת הלשכה של השרה רגב, חיים גריידינגר, מאשדוד שעבר לרמת גן לפני מספר שנים ובעל משרד המתמחה במתן  שירותי ייעוץ אסטרטגי – תקשורתי, ושימש ראש מערך אסטרטגי של השרה רגב. וכמובן משה בן זקן תושב אשדוד, פעיל ליכוד ופעיל חברתי באשדוד מוכר וידוע ששימש כיועץ הפוליטי הבכיר של השרה רגב. בעת חילופי הממשלה הוא העלה פוסט בו הוא וחבריו אורזים את משרדה של רגב. ״אנחנו אורזים בראש מורם״ הוא אומר ומוסיף ״הכל זמני ואנחנו פה בשביל לשרת את הציבור ואני מאמין שלא ירחק היום ונחזור כמו שאומרים׳ המתנה זו מתנה׳ וגם באופוזיציה נמשיך לעבוד לטובת עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל״. בינתיים הוא נמצא ״בתקופת הסתגלות״ לדבריו, אבל תמיד יעמוד לראשותה של מירי רגב.

חברת כנסת בהמתנה: סטלה ויינשטיין

מי שאמורה להיכנס לכנסת היא חברת המועצה באשדוד סטלה ויינשטיין הממוקמת במקום 12 ברשימת ״ימינה״ לכנסת ה- 24. בסקרים שלפני הבחירות לכנסת ה- 24 זה נחשב ריאלי. בסיום הבחירות היא נותרה מחוץ לכנסת, ועתה עם כינון ממשלה בראשות בנט והתפטרות שרי ימינה, היא צפוייה להיכנס לכנסת.

סטלה שנקל-ויינשטין נולדה ב־29 במאי 1987, ועלתה לישראל בגיל שש. גדלה בחולון, בעלת שני תארים בכלכלה, במנהל עסקים ובחשבונאות, והיא רואת חשבון. הקימה את רשת חדרי הכושר "לזוז" בשנת 2011 והיא ראשת פורום ענף הכושר. בתפקידה זה, עמדה בראש מאבק חדרי הכושר לפתיחתם במהלך משבר הקורונה בישראל (2020 והלאה ‫)  ניהלה את לשכת אביגדור ליברמן מישראל ביתנו בהיותו שר החוץ. ב־2018 הוצבה במקום הרביעי של רשימת 'אשדוד ביחד' ועמדה בראש מערך מתנדביה. כחברת מועצה מטעמה, היא ממונה על קליטת עליה, וחברת ועדות כספים ומחיקת חובות עסקים ומגורים. בבחירות לכנסת העשרים ושלוש (2020) שובצה במקום ה־23 ברשימת ישראל ביתנו, שקיבלה לבסוף 7 מנדטים. לקראת הבחירות לכנסת העשרים וארבע (2021) הצטרפו השולמנים למפלגת ימינה. במסגרת זו הוצב מטעמם אביר קארה במקום ה־7 שלה ושנקל-ויינשטיין במקום ה־11. כמו־כן, היא עמדה במהלך בראש מטה דוברי הרוסית של המפלגה, שזכתה לבסוף ל־7 מנדטים‫. היא נשואה ואם ל‫-3 ומשמשת כחברת מועצת העיר‫.

אז אפשר לברך סטלה‫?

‫ .״עוד לא״

מתי תדעי‫?

 "אני אדע 48 שעות לפני״

לפני הבחירות לכנסת קיבלת כל מיני הצעות ובחרת בבנט ומאז הלכת איתו באש ובמים למה בנט‫?

"כי הייתה לנו פגישה אחת, ועוד אחת והכרתי אדם מדהים שמדינת ישראל בראש מעייניו. הכרתי המון פוליטיקאים בחיי, אבל מנהיג, זה היה המנהיג הראשון שהכרתי, אחד שבא משליחות לא בא מתוך פוליטיקה, אלא  מתוך רצון לעשות אך ורק למען מדינת ישראל בלי אגו, אדם ללא אגו לחלוטין, כל כך בגובה עיניים, כל כך פשוט, ידעתי שהוא הולך להיות ראש הממשלה״.

מה את אומרת על הטענות שגנבתם קולות מהימין?

"אם נסתכל על כל אלה שטוענים ברשתות החברתיות בסניף הליכוד שגנבנו את קולות הימין, אז אפשר היה לחשוב שיש לנו 50 מנדטים שלנו ולליכוד היה 7. זה מצחיק כי אני רואה ברשתות החברתיות,: ׳גנבתם את הקול שלי׳, נכנסתי לפרטי הגולש וראיתי שבבחירות הצביע ליכוד. מי שצועק ומי שמפגין ומי שמתנגד בגניבות הקולות ומי שמתנהג באלימות ובהסתה לא הצביע ימינה, אבל מצד שני יש חלק מהבוחרים שהם מבולבלים. ׳מכונת השנאה׳ של הליכוד פועלת כל כך חזק בתקשורת, אנחנו יודעים שהמכונה הזו היא יעילה ומאוד רועשת. אפילו  דודה שלי התקשרה להגיד לי ׳תגידי זה נכון, שמעתי שבנט הולך לחלק את ירושלים?׳  אני  התפרצתי בצחוק ואמרתי עד לאן הגיעה מכונת הרעל? , אז יש כאלו שמפחדים, מבולבלים, ואני מבינה אותם, ולכן חובת ההוכחה היא עלינו. והנה אנחנו  בסה"כ פחות משבוע בתפקיד ובשני האתגרים הראשונים של תפעול של הממשלה הזו הצלחנו.  במצעד הדגלים והנה פה  היה מצעד שעבר בהצלחה ותראה איזה יופי זה עבד, כי היה שמה יד חזקה, שילוב שוטרים באו להפגין נוכחות כמו שצריך עם ידיעה ברורה שעומד מאחוריהם שר ביטחון פנים שיקח גם אחריות וגם  משמעה לכן הם גם יכולים לצאת בצורה בטוחה להגן על האזרחים שישתתפו בתוך המצעד הזה, וראינו איך זה עבד. אני רק רוצה להזכיר שראש הממשלה ' הימני הקודם  (נתניהו) פעמיים ניסה להעביר את המצעד ולא הצליח, בפעם השלישית שכן ניהל אותו חטפנו טילים. אני גם רוצה להגיד שחמאס איימו שבשעה  21:00  יהיו טילים ובמקרים אחרים  שחמאס איימו הם גם קיימו, ובמקרה הזה הם ידעו הם קיבלו מסר חד וברור שיהיו לכך השלכות שלא כדאי להם להתעסק איתנו, גם על הבלונים אנחנו לא שותקים. במשך שנים אנחנו נמצאים באיזה שהוא לופ אינסופי, בטרור בלונים ועפיפונים ופה אנחנו רואים, שאתמול בלילה היתה מתקפה בלתי מתפשרת על החמאס שאמרה: דין בלון כדין טיל, פשוט מאוד”.

איך הרגשת לנוכח ההתנהגות של שרים וחברי כנסת בעת נאום של בנט?

"אני הייתי שם, הייתי בהשבעה הייתי ביציע הכבוד, התביישתי בשביל מדינת ישראל. התביישתי כי אמור להיות איזה שהוא כבוד מינימלי לבית הזה, כבוד שלא קיים, הם איבדו מזמן את הכבוד. אני מקווה בעזרת השם שבעוד מן הימים אולי בקרוב להיות חברת כנסת, בשבילי זה אני לא יודעת איך להסביר את זה, בשבילי חברת כנסת בארץ הקודש במדינת ישראל, לייצג את העם היהודי בין כותלי הבית הזה, צור קומתנו וגאולתנו בשבילי כל פעם שאני נכנסת, אני המון בכנסת, כל פעם שאני נכנסת למקום הזה, זה כמו מומנט של עם ישראל חי וקיים והם איבדו את זה מבחינתם זה שוק, זה מקום עבודה, זה לא מקום מכובד, מישהו צריך להזכיר להם שכנסת ישראל הבית הזה זה בית שמייצג של העם היהודי של מדינת ישראל היהודי והדמוקרטי צריך להתנהג בהתאם. זה בסדר לא להסכים, זה בסדר להעביר ביקורת, אבל ככה, ישב שם ראש הממשלה שמבט שלו היה יכול להשתיק את הדבר הזה, ויש לי הערכה לראש הממשלה לשעבר, יש לי המון כבוד אליו, אבל תשחרר צריך לדעת גם לשחרר, לא הצלחת 4 פעמים לא הצלחת, תן  את הכבוד למישהו אחר שהצליח. זו הדמוקרטיה״.

ולסיום, כשתכנסי לכנסת מה הדבר הראשון שתרצי לקדם?

"כמובן מה שבוער בי זה נושא העסקים. בכללי יש 3 דברים שבוערים בי: עסקים, הגיל הרך ואשדוד.  כידוע לכל מי שגר באשדוד כל נושא הפיתוח על  מעונות הגנים שאני מאוד רוצה לטפל בו. וגם במצב העסקים . לצערי הרב ,אין מענה לעסקים, שירות לעסקים במדינת ישראל, אני חושבת שיכולנו להסתדר מצוין אם היה מקום אחד שאנחנו מגיעים אליו ואומרים לנו מה צריך לעשות ומלווים אותנו. ודבר שלישי זה אשדוד. יש כלכך הרבה דברים שאשדוד צריכה כמו שראש העיר פנה לשרת החינוך לקבל עוד תקציבים לקייטנות, כי אשדוד ירדה בדרוג הסוציו- אקונומי לדרגה 4 ומגיע לעיר סיוע נוסף. אני רוצה לדחוף את הנושא הזה, אני רוצה להביא לכאן עוד פרויקטים של קידום נשים למדע נערות, ילדות למדע הם דור העתיד שלנו, המון פרויקטים שקשורים לאשדוד. בניית ממ״דים, גם צריך  לקדם תהליך ׳פינוי בינוי׳ שיש פה בעיר שתקוע במחוזי, שתקוע בועדת בניין ערים המחוזי תקוע שנים.  זה אבסורד הבירוקרטיה , חוסר ההקשבה  לתושב יש ׳פינוי בינוי׳ באזור ב' נורא קל לזרוק את זה על העירייה רק להאשים את ראש העיר ואת הנהלת העיר, יש רגולציה ברשות מקרקעי ישראל במשרד השיכון  רגולציה בלתי נסבלת שועדת בניין ערים  פשוט תוקעת בצורה כמעט מבזה פה, פשוט צריך לטפל בזה דחוף. אני גם רוצה להגיד בעזרת השם כשאהיה חברת כנסת, אני מתכוונת להיות פעמיים בשבוע באשדוד, ולתת מענה לתושבי אשדוד, מבחינתי אני החברה שלכם בכנסת. אני לא חברת כנסת אני חברה בכנסת".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן