מעמד היסטורי באשדוד: הונחה אבן הפינה לבניין בית חב"ד ברובע י"ב

אחרי למעלה מ-30 שנות פעילות על ידי שליח חב"ד ורב השכונה הרב מרדכי לאופר שליט"א, החלום הגדול בדמות הקמת מרכז קהילתי חב"ד – שיכלול בין היתר בית כנסת, מרכז להפצת יהדות, מועדון נוער ומקווה טהרה, נכנס לשלב הביצוע שלו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במעמד חגיגי ומכובד, בהשתתפות ראש העיר וחברי מועצת העיר, רבנים נכבדים ומאות מתושבי העיר, הונחה אבן הפינה לבניין בית חב"ד רבעים יא-יב באשדוד.

אחרי למעלה משלושים שנות פעילות על ידי שליח חב"ד ורב השכונה הרב מרדכי לאופר שליט"א, החלום הגדול בדמות הקמת מרכז קהילתי חב"ד – שיכלול בין היתר בית כנסת, מרכז להפצת יהדות, מועדון נוער ומקווה טהרה, נכנס לשלב הביצוע שלו.

האירוע התקיים ביום ג' בתמוז, יום ההילולא של הרבי מליובאוויטש זי"ע, מי שמכוחו ובהשראתו פועלים שליחי חב"ד בארץ ובעולם, ומי שהוא בעל החזון של בניית הבית הזה.

את המשא המרכזי נשא הגאון רבי ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לתל אביב-יפו, שהיה אורח הכבוד של הערב. הרב חלק עם המשתתפים חוויות מפגישותיו עם הרבי מליובאוויטש זי"ע. "הרבי לימד אותי שאין מושג שנקרא 'קירוב רחוקים'. יהודי אף פעם לא יכול להיות רחוק, הוא נשאר תמיד קרוב וצריך רק לגלות את נקודת היהדות שבתוכו פנימה".

ד"ר לסרי שיבח את פעילות חב"ד בעיר, וציין את ידידותו העמוקה ורבת השנים עם הרב לאופר שליט"א. "אני זוכר היטב את החלום שהיה לרב לבנות בית חב"ד. זה לקח זמן וברוך השם החלום הזה מתחיל לקרום עור וגידים. כשותף לחזון הגדול הזה זהו יום מרגש מאוד עבורי ועבור כל תושבי העיר".

אחרון הדוברים, הרב מרדכי לאופר, הודה לכל הידידים הרבים שבזכות תרומתם התאפשר לצאת לדרך ולהגיע לשלב הנחת היסודות, וקרא לקהל הרחב לקחת חלק במימון הבנייה החשוב שיהווה בית פתוח לכל יהודי ומגדלור לכל תושבי הרבעים. "זוהי זכות מיוחדת להיות שותף בבניית בית קדוש זה, ובוודאי שברכה גדולה תעמוד לכל מי שישתתף בזה".  

עוד בלטו בנוכחותם: כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א, רב העיר הרב יוסף שיינין שליט"א, סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט לצד חברי הסיעות החרדיות במועצה, מר אורן טוויל מנכ"ל החברה העירונית, ראשי הקהילות ובתי הכנסת באשדוד, ועוד ידידים רבים מכל רחבי העיר.

את טקס הנחת האבן הוביל השליח הראשי וראש מוסדות חב"ד באשדוד, הרב שניאור גודמן שליט"א, בהכרזת שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה והבטיח שזהו בית חב"ד הראשון שייבנה בעיר אבל לא האחרון.

את האירוע הנחה הרב ישראל לאופר, בנו של הרב ומי שמשמש כשליח חב"ד ברובע י"ב, אשר חתם את האירוע בתפילה שנזכה בקרוב להקמת הבניין ולחנוכת הבית, לא לפני שהודה לעיריית אשדוד ולמפיק  יוסי עטר על חלקם הגדול בארגון האירוע.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן