האשדודים בהפגנת המחאה הגדולה: "נילחם כמה שאפשר"

בין אלפי המשתתפים במחאת העסקים בכיכר רבין, במוצאי שבת שעברה הייתה נציגות אשדודית מכובדת. מוטי זורגר, בעל חברת הסעות מהמגזר החרד,י שאף היה בין הנואמים שריגש את הקהל ובעל פאב ״הזה״ אדם שוקרון שסיפר על מצוקת בעלי המסעדות והפאבים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במוצאי שבת נערכה מחאת בעלי העסקים בה השתתפו לא מעט תושבי העיר, בעלי עסקים. בין הנציגים האשדודים במחאה גם מוטי זורגד, בן 46,אב ל-6 בעל חברת הסעות. מהמגזר החרדי. מוטי היה בן הנואמים על הבמה וריגש את המפגינים. "25 שנה אני בענף ההסעות, התפרנסתי בכבוד. מעולם לא הייתי עשיר אבל הייתי בסדר" סיפר מעל הבמה. "הסתדרתי. כיום בעקבות הקורונה, האוטובוסים עומדים במגרש כמו ערימות חלודה, ואנחנו משלמים עליהם הלוואות וביטוחים. שקל אחד לא נכנס מהמדינה, והבנקים ממשיכים לגבות כסף רק לפני חמישה חודשים היינו מועילים לחברה, ועכשיו אין לנו לחם בבית". מוטי פונה לראש הממשלה ואומר ״לא יעזור לך כלום. אתה תתן לנו את הכסף שלנו. מה שאתה רואה פה היום זו התאחדות של העם. אנחנו נתאחד נגד כל מי שיגנוב מאתנו".
הוא הפך לחביב התקשורת הארצית. כך למשל התראיין אצל קרן נוייבך ברשת ב׳ ובגלי צה"ל ובעוד כלי תקשרות וגם באשדוד10. כשעלה לבמה בכיכר היו כמה קריאות בוז למראה החרדי, ואישה אף עשתה לעברו תנועת אצבע משולשת. אך הוא לא התרגש. בסיום דבריו הוא זכה לתשואות. ״באו הרבה אנשים ואמרו כמה חשוב שהשתתפתי ושיש נציגים מכל העם ושזה מראה שיש לנו מצוקה משותפת״ הוא מספר. "כששואלים אותי מה צריך לעשות אני אומר שאת זה אני משאיר למנהיגים שבחרנו ושזה תפקידם. אם הם לא יעשו משהו אז אנשים ימותו מרעב ולא מקורונה״.
הוא מבטיח שימשיך להילחם למען חבריו בענף ולמען עצמו. כשאני שואלת אם יגיע להפגנה נוספת בכיכר הוא עונה בשלילה. ״במוצאי שבת מיהרתי עם ההבדלה לקחתי מונית ובקושי הגעתי בזמן לנאום. אם זו הפגנה של כולם צריך להתחשב ולא לקיים אותה במוצאי שבת שנוכל להגיע״.

״במקום לקוחות, הגיעה הקורונה״
למחאה הגיעו בהסעה מאורגנת גם בעלי פאבים מאשדוד. ביניהם, אדם שוקרון בעל פאב החברתי ״הזה״. "נלחמים בשיניים" הוא אומר. "תקופה מאוד מאתגרת מבולבלת ואין שום כיוון לצערי הרב אני לא עומד בחלק מקריטריונים אני לא זכאי לפיצוי, אז כל המשבר על הגב שלי, חיים את הרגע הכל משתנה מיום ליום משבוע לשבוע אין שום דרך ברורה ללכת בה וזהו אנחנו נילחם כמה שאפשר. מעבר לזה אין לנו עוד אפשרויות, אין ברירה״.
מי נסע איתך להפגנה?
"הגיעו מהפאבלה, מהנאפו, זרם, שלומפר, לורנס כמעט כל החבר'ה מהברים והמסעדות פה בעיר, יצאנו הגענו לשם השתדלנו להביע כמה שיותר את התמיכה בעניין ולהבליט הדברים האלה".

מה דעתך על מה ששר האוצר הציג כסיוע לעצמאיים?
״יש הבדל בין הצהרה בתקשורת לבין ביצוע בשטח. לצורך העניין אביא לך דוגמא. אם הפסדתי 39% אני לא זכאי לשום פיצוי, בואי אני ואת נעשה חישוב 350,000 מחזור בחודש הפסדתי 40-39 אחוז בערך 130-140 אלף שקל אם אני לא טועה, מהכסף שלי, אין פיצוי הפסדת 120-130 אלף שקל היה שלך, בחרת להיות עצמאי מהכיס שלך, לא קשור לזה שבמרץ אפריל כי גם לא היית זכאי כי הקריטריונים לא התאימו לעוסק שותפות של פסגה כל מיני סיפורים, כי במקום לבוא ולתת פיצוי לכל מי שנפגע מחפשים כל מיני דרכים יצירתיות להגביל את זה לשלם כמה שפחות".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן