האישה מאשדוד שניצחה את נתניהו

השבוע נפטרו 4 חולי קורונה מאשדוד ומניין החולים המאובחנים עומד על כ- 1,500 חולים. עובד נמל אובחן כחולה וחבריו לעבודה נשלחו לבידוד, חבר המועצה, ד״ר אלי לחמני שהה בבידוד לאחר שבתו חלתה. וחברת המועצה סטלה ויינשטיין, מהבעלים של רשת חדרי הכושר ״לזוז״, העידה בוועדת הקורונה והצליחה להוביל להחלטה לפתוח את חדרי הכושר, בניגוד לעמדת ראש הממשלה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר שאשדוד חצתה בשבוע את מניין אלף החולים המאומתים, מספר החולים המאומתים ממשיך ועולה ועומד על כ- 1,500 חולים מאומתים מאז פרוץ המשבר, כשהמספר עולה מיום ליום. אחרי שבוע בהם הוטל סגר חלקי על רובעי ג׳, ז׳ ו-ח׳ הוא הוסר רשמי. אבל מספר החולים מרבעים אלו, ומרובע ו׳ שהפך גם הוא לרובע אדום עולה. אבל לא רק באותם רבעים. הקורונה מתפשטת בכל העיר. מידי יום מאובחנים עוד ועוד חולים בעיר.

במשטרה, שעסקה באכיפת כללי הזהירות בקרב התושבים והעסקים נאלצה לסגור את ״הסויט לופט״ לאחר שבביקורת מצאה את בעליו, שהוא חולה מאומת ואמור להיות בבידוד כשהוא בעסק ונפגש עם לקוחות.

חולה ראשון אובחן בנמל אשדוד. חבריו, במשמרת בנמל שעבדו בקרבתו נשלחו לבידוד. בנמל לא מקלים ראש ונוקטים בזהירות. גם מוסדות חינוך ממשיכים להיסגר לאחר חשיפה לנגיף בית הספר יח״ד שכבר נסגר ונפתח שוב, נאלץ לסגור שעריו בפעם השנייה בשל חולה מאומת. חבר מועצת העיר מהאופוזיציה ד״ר אלי לחמני שהה בבידוד לאחר שבתו נחשפה לחולה קורונה ואובחנה כחולה. גם מהבידוד המשיך ד״ר לחמני את עבודתו הציבורית, כחבר מועצה למען תושבי העיר.
לא רק עלייה מדאיגה בקרב המאובחנים בעיר אלא גם ההחמרה במספר החולים קשה. במחלקת הקורונה שנפתחה מחדש בא׳סותא׳ היו מאושפזים בתחילת השבוע 20 חולים, מתוכם 10 במצב קשה, 4 במצב בינוני ו- 5 במצב קל. ובתוך שבוע נפטרו 3 חולי קורונה ב׳אסותא׳, שני גברים ואישה, חולה נוספת מאשדוד בשנות ה- 80 שהובאה לבית חולים ׳קפלן׳ מבית אבות נפטרה מסיבוכי השפעת. מאז פרוץ משבר הקורונה נפטרו 5 חולי קורונה.

ויינשטיין: ״שמחה אפשרה פתיחת חדרי הכושר״

בסערה בוועדת הקורונה לאפשר את פתיחת הבריכות וחדרי הכושר הייתה מעורבת חברת מועצת העיר אשדוד, סטלה ויינשטיין מאשדוד בעלת רשת חדרי כושר "לזוז" שהצליחה לשכנע את הוועדה בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו שדרש שחדרי הכושר ייסגרו.
ויינשטיין הגיעה לוועדת הקורונה והעידה בנושא, דיברה עם חברי ועדה, התראיינה בתקשורת הארצית, נכחה בוועדה בכנסת ונלחמה למען החרגת חדרי הכושר מצו הממשלה, לסגירתם. "אני שמחה שהוועדה לא נכנעה ללחצים" אומרת לנו ויינשטיין. "יו״ר הוועדה ח״כ שאשא ביטון מלכה. איזה אומץ מצידה. אני שבוע לא יצאתי מהכנסת לדעתי. ראיתי איך כל פעם שלפו את ביטון מהוועדה. ראיתי איך לחצו אותה ושעות של שיחות והיא לא נשברה. מנגד חברת הכנסת יוליה מלינובסקי תמכה מהצד של האופוזיציה היא שיכנעה את חברי האופוזיציה. זו ההוכחה שכשנשים מנהלות משהו הן שמות את האגו בצד ובאמת יודעות להילחם למען הצדק. אולי אם המדינה שלנו הייתה מנוהלת על ידי נשים, במיוחד נשים כאלו, אולי היינו במקום אחר היום”.
לא רוצה לקלקל שמחות את מאמינה שההחלטה תישאר?
״אני בסוף היום סומכת על זה שיש לנו ממשלה אחראית וראש ממשלה אחראי. לא ברור למה סגרו את הענף מלכתחילה. הרי משרד הבריאות לא הצליח להביא נתונים אלא רק עם תחושות, ועם תחושות לא סוגרים ענף שמונה 120,000 עובדים. ובוועדה, משרד הבריאות לא הצליח להציג נתונים משכנעים הציגו נתון אמפורפי שלא ברור מתי ללא מחקר אפי מורולוגית יסודית של 35 נדבקים. מתוך מיליון וחצי מתאמנים 35 נדבקים. זה מסר למשרד הבריאות וגם לממשלה . אני סומכת על הממשלה שמעתה היא תסתכל על נתונים ותקבל החלטות על סמך הנתונים״.
לדבריה יצאה למאבק לא רק למען 120,000 עובד ענף הכושר, אלא גם למען מיליון וחצי מתעמלים שזקוקים לפעילות. "יש הוכחות שפעילות ספורטיבית בעצם מאמנת את הריאות ומאפשרת לריאות לעבור מחלות נשימתיות קשות בצורה קלה יותר. יש מחקרים שלמים שמראים שאנשים שמתעמלים סובלים פחות מסיבוכים של מחלות כמו שפעת. קבלת ההחלטות חייבת להיות אחראית. חדרי הכושר נפתחו ב- 7.5. אם מקור ההדבקה הייתה אמורה להיות הדבקה והייתה דווקא ירידה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן