האם להתגרש או להישאר במערכת נישואין אומללה?

צילום: pexels
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ההחלטה האם להישאר במערכת נישואין אומללה או לפתוח בהליכי גירושין היא אחת השאלות הקשות עימן נאלצים זוגות רבים להתמודד במהלך חייהם במיוחד כאשר מצויים בתמונה ילדים.

רבים מאמינים כי לטובת הילדים יש לשמור על המסגרת המשפחתית בכל מחיר. הסברה הרווחת היא כי עדיף תא משפחתי שלם על פני גירושין, גם אם הילדים חווים קונפליקטים קשים בין ההורים ועדים למריבות קשות וחיים באוירה של מתח.                                 

מחקרים מצביעים כי ילדים שגדלו במשפחות אוהבות ובאוירת יציבות, הראו יותר שמחת חיים וביטחון והגיעו להישגים לימודיים טובים יותר ופיתחו קשרים אינטימיים יציבים יותר בבגרותם, וחיי זוגיותם אף יציבים יותר לעומת ילדים שגדלו במשפחות המאופיינות ברמת קונפליקט גבוהה יחסית או היו חשופים לאלימות מילולית או פיזית וגדלו באוירה של מתח וסכסוכים תמידיים ולכן יותר גילו סימני דיכאון, חרדה, התנהגות מרדנית, הישגים נמוכים בלימודים, פחד מלבנות זוגיות, ובעיות בזוגיות בעתיד.          

מערכות יחסים עוברות תקופות של חוסר יציבות וקונפליקטים ובעיות בתקשורת אצל כל זוג. בידקו האם מערכת היחסים שלכם נמצאת במשבר חולף או שמדובר בקרע מתמשך שקשה לגשר עליו שנמשך כבר כמה שנים טובות.

 זוגות רבים ממשיכים לחיות ביחד מתוך המון סבל ואומללות ומעדיפים שלא להתגרש בגלל מניעים כלכליים או חוסר הסכמה בין בני הזוג לגבי חלוקת הרכוש, או שמחכים שהילדים יגדלו ואז להתגרש. לעיתים קרובות בני המשפחה והחברים מפעילים לחצים ומנסים להוביל אתכם לכיוון אותו הם רואים כחשוב ביותר עבורכם- גירושים הינם החלטה אישית קשה ביותר ועליכם לקבלה כשהיא נקייה ממניעים זרים, ואל תתנו לאיש להוביל אותכם ולקבוע עבורכם, לכו לפי תחושותיכם ורצונותיכם. מאוד מומלץ ללכת לטיפול זוגי ולאחר מכן להחליט האם להתגרש או לשקם את חיי הנישואין שלכם מהשורש.

 רבים נישאים מתוך אהבה ומתגרשים מתוך כעס ונקמה, והילדים הינם קורבנות המלחמה הזוגית של הוריהם וגורמים לנזק רב לילדים.      

זוגות שחיים במשבר זוגי הרבה שנים בסגנון של שנינו ביחד וכל אחד לחוד או בהגדרה של נישואין רק על הנייר זוני מלחמה קשה לכל המשפחה והנזק הוא רב ובסופו של דבר מגיעים לגירושין.      

בידקו האם יש לכם מוטיבציה לפתור את הסכסוך? האם ניסיתם לעשות שלום בית? האם שוחחתם על הקונפליקטים ובעיות התקשורת שיש ביניכם? האם אתם מוכנים להשקיע זמן וכסף כדי להגיע להבנות ותובנות בחי הזוגיות שלכם? האם אתם מסוגלים לבנות אמון מחדש  וחברות ואינטימיות? אם כבר ניסיתם הכל ושום דבר לא עזר בסופו של דבר ההחלטה היא רק שלכם – האם להתגרש או לחיות בזוגיות אומללה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן