ניצחון מתוק בעונה מרה

סוף סוף ניצחון למכבי אשדוד בליגה: 106-105 לאחר הארכה מול הפועל ת"א במסגרת המחזור ה-29 של ליגת 'ווינר' בכדורסל. סטול הצטיין עם 26. התייחסות ראשונה של היו"ר ארמונד אסולין לירידה לליגה הלאומית: "הכסף היה גורם מכריע"

צילום: ברני ארדוב, מנהלת הליגה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מכבי אשדוד עוברת עונה מזעזעת, שכוללת ירידת ליגה משפילה, פציעות והחלפות של מאמנים ושחקנים והרבה הרבה הפסדים. ביום שני השבוע באולם ה'קריה', במסגרת המחזור ה-29, הצליחה מכבי אשדוד, שאירחה את הפועל ת"א (ללא קהל), סוף סוף לנצח, לאחר 9 הפסדים ברציפות. אשדוד, עם סטול, קולמן, הולדר, צ'וברוביץ' ובן משה פתחה את המשחק בצורה רעה, נפלה לפיגור גדול (33-13 לאחר רבע 1), אך הצליחה לחזור בצורה מרשימה ברבע השני, שהיה הכי טוב שלה, בו קלעה 35 נקודות ואל המחצית הפועל ת"א ירדה ביתרון קטן של 53-48.
הרבע השלישי היה צמוד ולקראת הרבע האחרון הפועל ת"א המשיכה להוליך בתוצאה 67-74. ברבע האחרון התקרבה ונקודות של הולדר בדקה האחרונה קבעו שוויון 97-97. שתי הקבוצות לא קלעו בהתקפות האחרונות של הרבע והמשחק הלך להארכה. ב-5 הדקות האחרונות, המארחת הייתה מרוכזת יותר ושתי קליעות עונשין של פול סטול, 28 שניות לסיום, קבעו את תוצאת המשחק: 105-106 לאשדוד ולמאמנה עמית תמיר, שחגג ניצחון ראשון כמאמן ראשי.
קלעו לאשדוד: סטול- 26, בן משה- 23, עבו- 15, הולדר- 13, קאתברטסון- 9, קולמן- 8, דראפיץ'- 6, צ'וברוביץ'- 4 ולוינסון- 2.
מי שעומד כראש המערכת בקבוצת מכבי אשדוד, הוא היו"ר ארמונד אסולין, שבראיון מיוחד ל'השבוע באשדוד' מגיב לראשונה על ירידת הליגה של הקבוצה, מספר על התכניות לעונה הבאה בליגה הלאומית ומתייחס למיעוט הקהל ("זה מאפיין את כל ענפי הספורט באשדוד").
מה התחושות שלך בעקבות ירידת הליגה?
"לגבי הירידה, ברור שאני מצטער על זה שירדנו ליגה. היו סיבות לכך. חלקן שתלויות בנו וחלקן שלא. בעיקר הקטע שקבע את הירידה, זה הנושא של 3 זרים שהעמדנו בתחילת העונה, בגלל תקציב נמוך. ניסינו לתקן את זה במהלך העונה על ידי הבאת זר רביעי, אבל זה היה מאוחר מדי. אני לא יכול להגיד שבגלל הקורונה ירדנו, כי התוצאות דיברו בעד עצמן. אבל זה שהפסקנו לשחק וחזרנו לשחק לא עם אותם סגלים ולא עם אותו מאמן, זה בוודאי פגע בנו".
אתה יכול לשים את האצבע על הסיבה העיקרית לכישלון?
"הכסף היה גורם מכריע. זה שבאר טוביה לא היו איתנו, זה גרם לחוסר בתקציב של 1.2 מיליון שקלים. זה גרם לנו להתנהל בתקציב חסר".
מה התכניות לעונה הבאה?
"אנחנו הולכים להעמיד תקציב ראוי, כדי לעלות בעונה הבאה בעזרת ה' לליגת העל. אנחנו מכוונים את הכל למען המטרה הזאת. אנחנו נביא את המאמן הכי ראוי שאפשר ושנוכל להביא. כמובן שנביא שחקנים כאלה שירצו להילחם ולעלות ליגה. נעשה את הכל על מנת לעלות".
יודע לומר מי יהיה המאמן ומה יהיה הסגל?
"הכל פתוח לגבי מאמן לעונה הבאה, כולל בראד גרינברג. לגבי הסגל, זה מוקדם עדיין. קודם כל צריך לתת לעונה להסתיים, כי עד אז אף אחד לא מדבר על כלום. ברגע שתיקבע זהות המאמן יהיה אפשר לדבר על שחקנים".
אפשר בבקשה התייחסות שלך למשבר עם הקהל?
"אנחנו מתעסקים בבניית קבוצה ובלשלם את מה שאנחנו צריכים לשחקנים ולמאמן. ברוך ה' בעניין הזה אנחנו מסודרים ועומדים בכל ההתחייבויות. זה הצד שאני אמון עליו. בצד של הקהל, מי שרוצה לבוא ולראות משחק, 'אהלן וסהלן', אנחנו לא סוגרים את הדלת בפני אף אחד. מי שלא רוצה לבוא, אני לא יכול להכריח אותו".
אתה מרוצה מהאופן בו פועלת ה'מדיה' והשיווק של הקבוצה?
"ממש לא. אבל תמיד עבדנו עם תקציב חסר. הדילמה הייתה איפה לשים את השקל. אני לא מזלזל חס וחלילה בשיווק, אבל כשעומדים לפניך שיקולים לשים את השקל פה או שם, לא תמיד מתמקדים בשיווק. השנה אנחנו רוצים לשווק את הקבוצה. הבעיה היא לא רק של מכבי אשדוד בנושא הקהל במגרשים. ראה את קבוצת הנשים. הביאו תארים ואליפויות, אתה הולך למשחקים שלהן, אתה רואה עשרות בודדות של אוהדים שמגיעים. בקבוצה כל כך מפוארת. תלך לכדורגל, אתה תראה שם קהל דליל יחסית. זה מאפיין את כל ענפי הספורט בעיר אשדוד. אני לא יודע להצביע ולהגיד למה זה קורה. אבל הבעיה היא לא רק שלנו. אני לא מתחמק מהבעיה הזו. אני צריך לדאוג שיבוא כמה שיותר קהל למשחקים שלנו. אבל אני אומר, יש בעיה שורשית בקהל האשדודי, שהוא לא ממהר להגיע למשחקים. יוצא לי לשתף פעולה גם עם עירוני אשדוד בכדורגל. ישבתי כבר עם יו"ר עירוני, על מנת לקיים שיתופי פעולה ולראות איך אנחנו מפצחים את זה, כי הבעיה קיימת גם אצלו. אנחנו צריכים לפתח את העניין זה. קיימתי גם פגישות עם מחלקת הנוער של מכבי אשדוד, שמתפארת ב-1000 שחקנים. זאת כבר תהיה שנה שנייה, שאני לוקח שחקנים מהנוער, כאלה שהם ראויים להיות שם, אני מצרף אותם לאימונים של הבוגרים".
האם ומתי נראה שחקן אשדודי בקבוצה ?
"את השאלה הזאת צריך לשאול את מחלקת הנוער, האם יש להם שחקן ראוי ולגיטימי לליגת העל. ברגע שיהיה שחקן כזה, אני אהיה הראשון לקבל אותו. בעונה שעברה היו שני שחקנים שהתאמנו עם הבוגרת והיו חלק מהקבוצה. זה עדיין לא אומר שהם יקבלו דקות משמעותיות, בייחוד בשנה כזאת של משבר. ברור שהמאמן ירצה לשחק עם ההרכב החזק ביותר שלו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן