האופוזיציה : "עיריית אשדוד ניסתה להסתיר את ההטבה ליזם צחי אבו"

מדובר בהטבה של 8 מיליון שקל לפרויקט של היזם כפטור חלקי מהיטל ההשבחה במסגרת פרויקט פינוי בינוי באזור האצטדיון ברובע א' שהוא מוביל. ההטבה אושרה אמש בישיבת מועצת העירייה בהתנגדות ארבעת חברי האופוזיציה: ד"ר אלי לחמני, עו"ד הלן גלבר, ולדימיר בורודה ועו"ד אופיר לסרי. ההטבה שאושרה גם תזכה את היזם בפרויקט בקבלת קרקע משלימה מרמ"י, בפטור ממכרז

עו"ד גלבר וד"ר לחמני. התנגדו.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל



כשמועצת העירייה עמדה לדון בישיבתה השבוע בנושא  " פטור חלקי מהיטל השבחה בפרויקט פינוי בינוי מגרש האימונים ברובע א' " חשבו חברי המועצה כי מדובר בקבלת החלטה שקשורה ברמ"י ( רשות מקרקעי ישראל) משום שהמסמך שהיה מונח לפניהם היה מכתב של מנהל מרחב ירושלים ברמ"י מה-12 לנובמבר 2020, אל מהנדס העיר דורון חזן.

במכתב התבקשה העירייה בין היתר להודיע לה, לרמ"י, אם קיבלה החלטה להעניק ליזם פטור מהיטל השבחה " המידע דרוש לא רק לצורך החישובים הכלכליים אלא שהוא מהווה תנאי להקצאת הקרקע בפטור ממכרז, בהתאם להחלטת המועצה", נכתב במכתב. לכן התפלאו חברי המועצה כשראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, הודיע שהוא יוצא מהדיון. כשהם שאלו אותו מה הסיבה לכך  הזדרז יו"ר המועצה עו"ד גבי כנפו להסביר שלסרי בניגוד עניינים ( לסרי ואבו קרובי משפחה עקב נישואים ר.י). רק אז הבינו חברי המועצה שאין לפניהם את כל המידע הדרוש וששמו של היזם אינו מוזכר.

הלן גלבר שאלה מדוע אין מסמך שמעיד על זהות  היזם ולתדהמתה הופנתה ע"י היועץ המשפטי לעירייה לרשימת המכותבים למכתב ששמו של היזם ( "צחי אבו קי.בי.עי.")  נמנה עליהם. גלבר אמרה : "אם ככה כל אחד שנשלח אליו העתק הוא בעל הבית. היה צריך להיות מסמך מי היזם" וציינה שנעשה כאן ניסיון להסתיר את זהות היזם שהעירייה עומדת להעניק לו את ההטבה המדוברת. בהמשך הדיון היא  מחתה על כך שמהחומר שנמסר לחברי המועצה נעדרו חוות הדעת של השמאים השונים שבדקו את כדאיות הפרויקט, ודרשה לדעת את הממצאים ביחס לרווחיות הכלכלית של הפרויקט. זאת מאחר שקבלת הפטור מהיטל ההשבחה תלויה ברווחיות הפרויקט.

בתגובה לממצאים שהוצגו בע"פ לחברי המועצה ע"י מהנדס העיר והיועץ המשפטי של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לפיהם הרווחיות בפרויקט עומדת להיות גבולית אמר ד"ר לחמני- שבנוסף להיותו עו"ד הוא גם רואה חשבון, ש"עם מספרים אפשר לשחק", ושהוא רואה רווחיות גבוהה מזו שהוצגה לחברי המועצה. בסיום הדיון קרא כנפו הצעת החלטה ארוכה שהיה קשה מאוד לעקוב אחריה וביקש לקיים הצבעה. גלבר מחתה על כך שחברי המועצה לא קיבלו את הצעת ההחלטה הארוכה בכתובים, כדי שיוכלו ללמוד אותה לפני הדיון, ואחר כך פנתה לחברי המועצה ושאלה אותם אם הם מתכוונים להצביע מבלי לראות את חוות הדעת של השמאים. כנפו לא אהב את זה וקטע אותה.

גלבר בתגובה: " אני רוצה להאיר את עיני חברי המועצה". כנפו נזף בגלבר שהיא מפריעה  : "עם כל הכבוד אני מבקש שתפסיקי ולא תאירי את העיניים של אף אחד". גלבר: " אני אאיר את העיניים של מי שאני רוצה…אם חברי המועצה לא רואים מה קורה הם בובות על חוטים..". בסופו של דבר נערכה ההצבעה. 11  חברי מועצה הצביעו בעד להעניק לאבו את הפטור מהיטל ההשבחה וכאמור ארבעת חברי האופוזיציה הצביעו נגד.בתגובה על הדיון במועצה וההחלטה שהתקבלה להעניק לאבו פטור מהיטל השבחה  אומרת גלבר: " אמש התוודענו לתשובות הזויות של הנהלת העירייה המעלות חשש על אופן ההתנהלות וחוסר השקיפות של העירייה כלפי מועצת העיר. ההתנהלות מעלה חשש כבד של משוא פנים והסתרת מידע מחברי המועצה ובעצם מתושבי אשדוד. התנהלות זו עולה כדי הטעיה ודיווח כוזב במטרה לתת ליזם קרקע ללא מכרז ופטור חלקי מתשלום השבחה . מדובר בהפליה וטובת הנאה כאשר ברור שתושב מן השורה בוודאי שלא היה זוכה להטבה שכזו. אני כמובן לא אשתוק ולא אחריש ואמשיך לפעול על מנת להגן ולשמור כדי שהשטחים הציבוריים יישארו בידי התושבים ולרווחתם ולא יימסרו לבעלי עניין".

תגובת ראש האופוזיציה ד"ר אלי לחמני: "מקומם שכל הנושא הוסתר והעובדה שהפרויקט שייך לצחי אבו התגלתה רק  בעקבות השאלה למי שייך הפרויקט. עיריית אשדוד החליטה שרווח בפרויקט, אפילו לפי השמאות המוטה באופן חריג לטובת היזם, של 'רק' 82 מיליון ₪ לא מספיק ולכן העירייה נותנת לו מתנה של עוד 8.4 מיליון ₪ וזאת בוויתור על גבייה של היטלי השבחה. העירייה יכולה להשתמש בכסף הזה כדי לסייע לנזקקים באמת, בעיר".

אם וכאשר תגובותיהם של דובר העירייה ושל צחי אבו תגענה  נפרסמן.   

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן