האב והבן החרדים מאשדוד מגיעים לשטחי כינוס ומרימים את המורל הלאומי

המלחמה הנוכחית מוציאה מעם ישראל את הטוב ביותר ורבים האנשים אשר עוסקים מבוקר עד ערב בנתינה. עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", כבר במוצאי שמחת תורה, החליט אורי דוד כהן, בחור חרדי בן 17 מאשדוד, שהוא לוקח חלק הרמת המורל של העם ושל החיילים. הוא רתם את אביו אלי, ששירת שנים רבות בחיל האוויר, ויחד הם מגיעים לשטחי כינוס, מפנקים את החיילים בסעודות מצווה "על האש", ציציות וספרי תורה, ואת ילדיהם בהפתעות רבות

פותחים את הלב והנשמה לחיילים. האב והבן - אורי (דוד) ואלי.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מי שעדיין חושב שהציבור החרדי אינו לוקח חלק בהגנה על העם, טועה ובגדול. אחרי השבר הגדול והאיום הקיומי שהוכרז עלינו, כולנו מאוחדים והעם עוסק בנתינה. כל אחד עושה את שלו, כפי יכולתו, אם בהתגייסות ללוחמה ולבישת מדים ואם בהתגייסות לתפילה או בהרמת המורל הלאומי.

בהקשר הזה שווה להכיר את האב והבן הנפלאים מאשדוד, אלי ואורי דוד כהן, אשר מייד עם פרוץ המלחמה יזמו את מיזם "מחבקים את החיילים ותושבי הדרום". האבא אלי הוא גמלאי של חיל האוויר, שירת 25 שנות שירות בקבע, וכיום פעיל חברתי ומנהל המרכז למורשת באשדוד.  אורי דוד הינו תלמיד כיתה י"א במית"ר.

בתחילה, מספר לנו אורי דוד בן ה- 17, הם החליטו להגיע לערים בעוטף, לשמח ולהרים את המורל לתושבים עם ניידת שמחה וחלוקת הפתעות לילדים. בהמשך, החליטו להגיע באופן קבוע לבסיסים ולנקודות הכינוס של החיילים ולפנק אותם בערבי הווי וסעודות מצווה "על האש".

לבסיסים מסויימים הכניסו ספר תורה תוך שהם מגיעים בהתנדבות להפקה מלאה לשמחה הכוללת תזמורת וסעודות מצוה. במסגרת הפעילות שלהם גם רכשו מאות ציציות וספרי תהילים, אותם חילקו לחיילים. בנוסף, הגיעו לבתי משפחות בהן האב מגוייס למילואים ופינקו אתך הילדים בהפתעות.

אלי: "אין לנו ספק שפעילות זו של הרמת המורל הינה פעילות חשובה שתורמת למאמץ המלחמתי ואנחנו כאן מגויסים למען מטרה חשובה זו, להרבות את האחדות בעם ישראל."

מתי עלה בלבכם הרעיון?

"הרעיון עלה במוצאי שמחת תורה. יש לאורי נגרר עם דוכני מזון שנקרא "ביתן המתוקים". עם קבלת הבשורה הקשה על הטבח הנורא, החלטנו להסב את הנגרר לרכב תהלוכה, קישטנו בדגלים, הגברה ותאורה, והחלטנו להסתובב בשכונות ובערי הדרום כדי לשמח את התושבים ולהרים את המורל. כך זה התחיל ומאז התפתח לשטחי הכינוס."

מניין כל התקציב והתרומות היפות?

"בהתחלה הסתובבנו בשוכנות וביקשנו מהתושבים לתרום עבור החיילים מצרכים, כגון ממתקים, מוצרי היגיינה, גופיות, גרביים וכו' וכך ארזנו מאות חבילות שנמסרו לגדודים. לקיום ערבים על האש הצלחנו לרתום גופים, שלקחו על עצמם את הסיוע, כגון ועדים של בתי כנסת, ועדים של גננות ומורים, עמותות שהתלהבו להיות שותפים וכמובן עמך ישראל, שהעבירו תרומה סימלית אבל ערכית".

אילו תגובות אתם מקבלים מהחיילים?

"המשובים מצד החיילים מאוד מרגשים. בכלל כל העשייה עם התרגשות גדולה והכל עם סיפוק עצום. הם אומרים שזה נותן להם כוח להילחם, כשהם רואים את ההירתמות של עם ישראל למענם, וכמובן זה נותן גם לנו הרבה כוח".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן