מתנדבי השנה באשדוד: סניף יד שרה

סניף ׳יד שרה׳ באשדוד נבחר להיכלל בין אנשי השנה. בסניף 108 מתנדבים אשר מושיטים עזרה לציבור בהשאלת ציוד רפואי ואביזרים נוספים והכל תוך שירות יעיל עם חיוך ואמפתיה. בשל מגבלות הקורונה רבים מהמתנדבים לא יכולים להגיע לסניף, לכן ב׳יד שרה׳ גייסו מתנדבים צעירים יותר וממשיכים להעניק שירות לכל מי שנזקק

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מי לא נזקק לפחות פעם להשאיל צוד רפואי, קביים, כיסא גלגלים או הליכון? באי סניף ׳יד שרה׳ באשדוד, הפועל מאז שנת 1997 ממקלט צנוע ברובע ב' מסייע לכל באיו בהשאלה זמנית של ציוד רפואי או רכישת ציוד רפואי ואביזרים לחולים סיעודיים וגם השאלת ציוד ליולדת ולתינוק.
את הסניף מנהלת חנה גובטוב, ויש בו 108 מתנדבים, רבים מהם בגילאי פנסיה. הסיוע לאנשים מקצועי יעיל ועם הרבה אהבה. על היחס האדיב והאמפתי לו זוכים המגיעים, נבחר הסניף על כל צוותו להיכלל ברשימת אנשי השנה של אשדוד10, בעיקר לאור העשייה בו גם בתקופה לא פשוטה בצל הקורונה. מאחר ורבים מהמתנדבים בגילאים מבוגרים ונכללים ברשימת הסיכון, הם אינם יכולים להמשיך ולהתנדב והסניף נתקל בקושי להפעילו. מיד צורפו מתנדבים צעירים יותר שאינם בקבוצת הסיכון. הכשרתם תוך כדי הפעלת הסניף ומתן השירות לתושבים ראויה לציון ומעוררת הערכה רבה. מאחר ואי אפשר לראיין את כל המתנדבים בחרנו את המנהלת חנה גובטוב ושלושה מתנדבים המייצגים את שאר המתנדבים: יוסי מאטיס המופקד על השאלת הציוד ותקינותו, אנדריי אברהמי ממייסדי הסניף ומנהלו הראשון ומתנדב וותיק בן 88 ומתנדבת צעירה, עוד לא בת 14 מיה פרוס.


חנה, מנהלת הסניף ופעילה וותיקה ב׳יד שרה׳, מנחה את המתנדבים לתת יחס חם לכל מי שמגיע ונזקק להשאיל ציוד, בתקופה לא קלה בה רבים מהמתנדבים לא יכולים להתנדב היא כאמור, הצליחה להביא מתנדבים צעירים ולהמשיך לתת מענה לכל דורש. ״אנחנו פועלים במיטב יכולתינו. בתקופת הקורונה גייסנו מתנדבים סטודנטים וצעירים שיכולים להגיע לסניף. גם המתנדבים הוותיקים אלו שאינם בקבוצת הסיכון במקום התנדבות פעם בשבוע, מגיעים 2-3 פעמים בשבוע. כולנו נרתמים להמשיך לתת שירות ונותנים את הלב”. יוסי מאטס מספר שתמיד חלם להתנדב אבל רק כשיצא לפנסיה מהנמל, הוא מימש את החלום והגיע ׳ליד שרה׳. הוא אחראי על ציוד המושאל החל מכיסאות גלגלים, הליכונים קביים ועוד אביזרים למי שעבר תאונה או ניתוח וגם ציוד רפואי לאנשים קשישים וסיעודיים כמו בלוני חמצן, כסאות רחצה, וכן אביזרים ליולדות הטריה כמו משאבות חלב ועריסה לתינוק. כשהציוד חוזר ל׳ייד שרה׳, יוסי בודק אם צריך תיקון. "אני כבר 3 שנים ב׳יד שרה׳ והסיפוק הכי גדול זה שאדם נכנס מקבל שירות ויוצא עם חיוך. יוסי נשוי אבא לילדים וסבא ל- 6 נכדים גם עוזר עם הנכדים ומתנדב גם בביטוח לאומי.


אנריי אברהמי בן 88 הוא ממקימי סניף׳ יד שרה׳ באשדוד וגם כיהן במשך 5 שנים כמנהל הראשון שלו. הוא היה מנהל עבודה בנמל כשהתבקש עם צאתו לגמלאות להקים יש מאין סניף ׳יד שרה׳ באשדוד. הוא גייס את חבריו להתנדב ועבר בין הבתים להודיע לתושבי העיר שיש באשדוד סניף ׳יד שרה׳ לרשותם. הוא בעל משפחה אוהב נשוי, אב לילדים 11 נכדים ו-2 נינים, למרות זאת לא מוותר על ההתנדבות ב׳יד שרה׳ ואומר שהוא חש ביד שרה "כמו בית שני". בימים של הקורונה נבצר ממנו להתנדב והוא מצפה כבר לחזור להתנדב.
מיה פרוס היא עוד לא בת 14 ומתנדבת חדשה ביד שרה. היא לומדת בכיתה ט' במקיף ו' ומספרת שהגיעה אל ׳יד שרה׳ בעקבות מיזם חברתי בעבודתו של אבא שלה בבנק ׳מזרחי טפחות,׳ המעודד את ילדי העובדים להתנדב. היא החלה להתנדב בחופש הגדול 3 פעמים בשבוע. גם שהשעות שהתחייבה להם במסגרת המיזם הסתיימו היא נשארה להתנדב. "אני עושה כל מה שצריך, מודדת חום בכניסה לסניף, עוזרת עם הציוד מה שצריך. החלטתי להמשיך להתנדב כי זה עושה לי טוב לעזור לאנשים" היא אומרת. עם החזרה לשנת הלימודים, היא אומרת שתמשיך להתנדב לצד הלימודים וממליצה לחבריה להגיע ולהתנדב”. אשרי הארגון שאלו הם מתנדביו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן