בנשימותיו האחרונות של אורי – גיבור ישראל ולאחר שחיסל את המחבל אמר:  "זה היה שווה"

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין איציק מויאל מאשדוד, בדיוק נחת בצרפת בחמישי שעבר בשעת צהריים. בדיוק באותה עת אחיו הצעיר אורי מויאל נגד בקבע, נדקר בצומת בית קמה על ידי מחבל בן עוולה. כשהוא דקור קשה בצוואר, שלף אורי את אקדחו וירה במחבל בכוחותיו האחרונים ומנע טבח בסניף ״ארומה״. בין אלפי המבקרים והמנחמים, הגיע גם ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, שהבטיח למויאל תושב אשדוד להנציח את גיבור ישראל אורי מויאל ז"ל 

ירה במחבל בכוחותיו האחרונים. אורי מויאל הי״ד.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זה סיפור גבורה יוצא דופן של נגד בכיר אורי מויאל ז”ל, אחיו של איציק מויאל יו"ר הסתדרת עובדי הבניין והעץ מאשדוד. אורי נגד בקבע בן 51  תושב דימונה נרצח על ידי בן עוולה בן 22 מרהט, שדקר אותו בתור לסניף ״ארומה״ בצומת בית קמה.

אורי עמד באותה עת בתור לקפה כשהמחבל הגיח מאחור בסכין שלופה ודקר את אורי בצווארו. אורי התעשת נאבק במחבל זרק אותו הצידה וכשהוא מדמם, שלף את האקדח דרך אותו וירה לעבר המחבל וחיסל אותו.

אורי יצא מהסניף והתמוטט. פראמדיקית שהייתה במקום, החלה לבצע בו טיפול של חוסם עורקים ומשם פונה במצב אנוש לבית החולים ׳סורוקה׳ בבאר שבע שם כעבור זמן מה נקבע מותו.

אחר כך תספר הפארמדיקית לכוחות הבטחון במסגרת התחקיר, שאורי לחש לה בנשימותיו האחרונות  את המילים "העיקר שהמחבל חוסל וזה היה שווה”, ואז עצם את עיניו.  בכך הפך אורי לגיבור ישראל, שכל האירוע צולם במצלמות האבטחה והיה ברור שאם המחבל היה מצליח לחטוף את האקדח מאורי, היה שם אסון גדול יותר.

יו״ר הכנסת אמיר אוחנה מנחם את משפחת מויאל

את הסיפור הזה יספר מאוחר יותר שר הבטחון יואב גלנט לאיציק מויאל האח. מויאל וגלנט מיודדים מאוד מאז היה גלנט שר שיכון.

מויאל: "גלנט שהתקשר אלי לאחר האסון, סיפר לי את הסיפור הזה ועבורי זה לא היה מפתיע. זה היה אחי. צנוע נחוש וכל חייו עסק בנתינה. גם במקרה הזה הוא פשוט נתן מעצמו גדי להציל חיי אדם שהיו בסניף. אם המחבל היה מצליח לחטוף לאחי אורי את הנשק, היה שם מרחץ דמים".

״האור שבא ממך והאיר את המשפחה‫, הלך״

לאוהל האבלים הגדול שהוקם ברחוב פקיעין בדימונה הגיעו במהלך השבעה בלי סוף של מנחמים. גם כאלה שלא הכירו אישית את אורי. שמעו וצפו בסרטון של הגיבור וחשו צורך לבוא ולנחם את האישה הילדים האחים והמשפחה.

 בשישי האחרון הובא אורי למנוחות בבית העלמין הצבאי בדימונה. "האור שבא ממך והאיר את המשפחה הלך, והשאיר אותנו בחושך", ספדה לו רעייתו ענבל‫.

מויאל היה מנהל עבודה במחלקת טכנולוגיה ואחזקה בבא"ח (בסיס האימונים החטיבתי) נח"ל. ענבל, הכירה את אורי בגיל 13 ונישאה לו בגיל 19, סיפרה: "שעה לפני הפיגוע דיברנו. הוא היה שלושה שבועות בעוטף עזה. לידור (בנם של הזוג) בדיוק סיים מילואים בצפון ויצא הביתה. אורי אמר לי שזה היום האחרון שלו בעוטף. הוא לא סיפר לי שהוא נכנס לעזה, כי הוא ידע שסתם אדאג". 

הבטיח להנציח אותו בעיר אשדוד. ראש העיר ד״ר לסרי עם איציק מויאל

עוד סיפרה אשתו: "אורי סיפר על הרבה אסונות קרובים אליו. כל פעם ש'הותר לפרסום' הוא היה מספר שהכיר אותם (את החללים). היו כל כך הרבה שמות שהכיר, כל כך הרבה מפקדים וחיילים". ענבל סיפרה כי חמש דקות לפני הפיגוע אורי שלח לבנו לידור, ששירת בנח"ל במילואים בצפון, הודעת וואטסאפ. 

 האח איציק המתגורר באשדוד קיבל את הידיעה זמן קצר לאחר שנחת בצרפת לשם יצא במסגרת תפקידו כיו"ר הסתדרות עובדי הבניין.  "התחלתי לקבל שיחות מכל כך הרבה מכרים ולא הבנתי מה רוצים. שאלו שאלות וניסו להבין האם מדובר באחי. עד שהבן של אורי התקשר ואמר לי "אבא נרצח". הייתי מבולבל כעוס והמום" מספר מויאל. 

"אחי היה מוסד של נתינה. היה עסוק מבוקר עד ערב בסיוע לחיילים ולכל מי שביקש עזרה והיה מערב אותי גם בסיוע. היה אהוב על ידי מפקדיו שלא רצו לשחררו מקבע וכל פעם האריכו לו את השירות”.

השר אלי כהן הגיע לנחם את איציק מויאל

מבין אלפי המבקרים מויאל התרגש במיוחד מביקורו של ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי. "אמרו לי ראש העיר שלך הגיע. הוא ישב במשך שעתיים ובאמת בכה איתי על אחי שנרצח והכי ריגש שאמר לי 'אחיך גיבור ישראל אני אמצא את הדרך להנציח אותו בעיר אשדוד' ואני ממש מודה לו על כך״.

יהי זכרו ברוך

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן