בן 8 חודשים שנפגע מכלב עבר ניתוח מוצלח בעינו

סבתו של הילד סיפרה לרופאים כי בעת שהילד שיחק עם כלב המשפחה, הוא נשרט בעינו

ד"ר יוחאי שושני.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

התינוק, בן 8 חודשים בלבד, מתגורר אצל סבתו. הוא הגיע למרכז הרפואי קפלן ביום רביעי כשהוא סובל מחבלה באזור עין ימין. התינוק הופנה לבדיקה במיון עיניים בבית החולים, שם הועלה חשד לפגיעה בצינורית הדמעות.
לנוכח גילו הצעיר של התינוק, הבדיקה נערכה תחת הרדמה מלאה, ובמהלכה התגלה קרע בצינורית הדמעות ועל כן הוחלט לערוך ניתוח בתינוק בעודו תחת הרדמה.
במסגרת הניתוח נעשה שימוש בצינורית סיליקון תחת מיקרוסקופ על מנת לחבר את הצינורית באמצעות תפרים זעירים, ובסיומו שוחזר העפעף של התינוק.
ד"ר יוחאי שושני, מומחה לניתוחים פלסטיים של העיניים במרכז הרפואי קפלן שניתח את התינוק, מסביר: "תינוקות וילדים קטנים עלולים להיות חשופים יותר לפגיעות באזור העיניים. אולם פעמים רבות ההורים לא מייחסים לכך משמעות רבה משום שלעיתים הפגיעה עלולה על פניו להיראות כשריטה, ואפילו כשריטה קלה. בפועל, מבלי לבצע בדיקה מעמיקה יותר, ולעתים תחת הרדמה (בשל גילם הצעיר של המטופלים), לא ניתן לדעת מה חומרת המצב, כמו במקרה המדובר בו נפגעה צינורית הדמעות של התינוק. לפגיעה בצינורית הדמעות עלולה להיות השלכות על איכות הראייה והחיים של התינוק, ולכן טוב עשתה המשפחה שהבהילה את התינוק למיון. בניתוח הצלחנו לשחזר את הקרע שנוצר ולהשיב את הצינורית לתקינותה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן