לא ייאמן: במקום חנייה לדיירים פועל שם מוסך למכוניות

דיירי רחוב הרב מימון נדהמו לגלות שעל חניית הדיירים הקים בנה של אחת השכנות מוסך. מאז חייהם הפכו לסיוט, והם סובלים מרעש עד השעות המאוחרות של הלילה, ליכלוך וכתמי שמן ברחוב.לטענתם, פנו לעירייה ולמשטרה אך המוסך ממשיך ועובד. "בעירייה טענו שמדובר בסכסוך שכנים והפנו למשטרה, במשטרה מפנים לעירייה ואנחנו חסרי אונים". משטרת אשדוד: ״המקרה הועבר לשיטור העירוני״. עיריית אשדוד:״ניתנו התראות להסרת המפגע״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תארו לעצמכם שאתם חוזרים לאחר יום מעייף בעבודה ומגלים שעל החנייה של דיירי הבניין הוקם מוסך פיראטי אלא מגיעים בעלי רכבים. לדיירי הרב מימון 11 ברובע ב׳, זה קרה ומאז הפכו החיים ברחוב השקט לסיוט. וכך מספרים הדיירים: "מלבד זה שמדובר ברובע עם מצוקה כלכלית שאין בו שום השקעה בכלום, רובע מאוד מוזנח שאנשים מרגישים בהתאם שהם יכולים לעשות מה שבא להם כי אין אכיפה ולאף אחד לא אכפת. אז לפני מספר חודשים הגיע בחור אלינו. אמא שלו גרה בבניין אבל הוא נשוי ולא מתגורר בבניין, והחליט שהוא פותח על השטח המיועד לחניית הדיירים, מוסך. מאז חיינו פשוט סיוט. החל משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות רכבים באים והולכים. רעש ובלגן. ועכשיו בקורונה מגיעים אנשים בלי מסכות על הפנים ובלי שמירת מרחק וזה מלחיץ. בנוסף לבלגאן ולרעש, יש לכלוך של כתמי שמן, קופסאות ובקבוקים זרוקים בכל פינה. הוא הפך לנו את המקום לגראז' למגרש חלקי חילוף והחיים הפכו ממש לגיהנום עלי אדמות”.


ניסיתם לדבר אתו או עם אמא שלו ?
"דיברנו איתו, רבנו אתו וצרחנו עליו והוא רב איתנו, צרח עלינו, ודיבר בהתבטאות מגעילה עד רמה של מילים גסות, קללות ואיומים. פנינו גם לאמא שלו שהייתה מעורבת במקרה אחד ספציפי שכמה שכנים התאגדו וצרחו על לכלוך השמנים בכביש והזמינו משטרה והיא יצאה ונאבקה בכולנו. הזיזה אותנו הצידה, הבטיחה הבטחות שהיא תיתן לבן שלה כסף שישכור איזה מקום, אבל מילים לחוד ומעשים לחוד בפועל היא לא עשתה שום דבר”. הם עושים מה שהם רוצים ואנשים פוחדים ליפול לפה שלהם. במהלך השבוע זה מוסך ובימי רביעי זה יום קבוע שבו החצר שלה, הופכת לשוק למכירת בגדים״.
לטענת השכנים, כשהבינו שכל ניסיון להגיע להבנה עם השכנה ובעל המוסך נכשל הם פנו לכל גורם אפשרי בעירייה. "פנינו לעירייה לכל העולם ואשתו. למוקד העירוני, למינהלת הרובע. 6-7 פעמים ביום וכלום לא עזר. בסוף אמרו לנו שהפניות נסגרות כי זה סכסוך שכנים”.


אמרו לכם שזה סכסוך שכנים?
"כן ושבסכסוך שכנים הם לא מתערבים. לא מובן איזה סכסוך שכנים?! אין לנו דין ודברים עם המשפחה הזאת רק רוצים שיחזור הסדר והשקט”.
מי אמר לכם שזה סכסוך שכנים?
"גם במינהלת הרובע וגם במוקד. התחיל פינג פונג בין כל מיני גופים בעירייה מצד אחד אומרים 'אין לנו מה לעשות עם סכסוך שכנים תפנו למשטרה' אנחנו פונים למשטרה שמפנים לעירייה. פשוט חכמי חלם התנהלות זוועתית. גם יש מקרים המוקד הפנה לפיקוח, אבל איך שהתקשרנו הוא מיד נעלם מהשטח עם המכוניות והם באו והשטח ריק. כנראה הם מקבלים דיווח און ליין ואז הוא אוסף את הפקלאות ונעלם מהשטח. ברגע שהפיקוח מגיע באמת אין מה לראות, למרות ששלחנו להם אין סוף תמונות וסירטונים עם תיעוד חי מהשטח, כלום לא עוזר. גם במשטרת אשדוד הסרטונים ששלחנו לא עזרו.
לפני חודשיים התקשרנו בשעה 03:30 לפנות בוקר כי עבד ונהיה לנו כאב ראש מהרעש. אבל הם הגיעו ולא נעשה דבר. לפני כמה ימים אחרי 23:00 התקשרנו באה ניידת אבל וכלום”.
לדבריהם, מרוב ייאוש פנו ללשכת ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי וביקשו לקבוע אליו פגישה בלשכה. "בהתחלה אמרו שבגלל הקורונה אין קבלת קהל. אחר כך שאלה אחת המזכירות למה אנחנו רוצים להיפגש עם ראש העירייה נתנו לה פירוט מלא והיא אמרה שאנחנו נשמעים הזויים ושזה לא נשמע הגיוני. כאילו הוציאו אותנו שקרנים, מטומטמים ושזה יריבות שכנים. עירייה בסדר גודל שכזה לא מצליחה לטפל בחריג אחד שעושה מה שבא לו. והם לא מצליחים לאכוף את החוק?!".

עיריית אשדוד: ״בוחנים ראיות להגשת כתב אישום״ 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי ״בעקבות סיורים שנערכו במקום, בהשתתפות ראש מינהלת הרובע, מנהל הפיקוח העירוני, מנהל השיטור העירוני ומנהל מחלקת רישוי – נמצאה חניה ובה מכוניות המוגדרות כגרוטאה. במקום לא נראתה פעילות המעידה על הפעלת מוסך. ככל שהחוק אוסר פעילות של חלקי רכב במקום, האחראי יהיה חייב להסיר את המפגע. גופי האכיפה והלשכה המשפטית בוחנים כעת ראיות להגשת כתב אישום. ובינתיים, ניתנו התראות להסרת המפגע לפני ביצוע אכיפה.״ 

משטרת אשדוד: ״המקרה הועבר לבדיקה״

ממשטרת ישראל נמסר כי המקרה הועבר לבדיקה וטיפול במחלקת השיטור העירוני.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן