בין חיים למוות: "מתנה גדולה שאפיק חזר הביתה ומקווים שיהיה חזק כמו שהיה קודם”

אפיק סויסה, בן 22 מאשדוד, שהוגדר כחולה הקשה ביותר מקורונה, שוחרר השבוע לביתו. אפיק היה מורדם ומונשם כחודשיים, התעורר, הבריא ונותק ממכונת ההנשמה. כשהגיע לביתו באשדוד הוא ביקש את המאכל האהוב עליו: הקוסקוס של אימא. האימא אירית: "עברנו תקופה קשה ותודה לאל שאנחנו היום במקום אחר ומצפה לנו שיקום ארוך"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אפיק סויסה הצעיר ביותר שחלה קשה בקורונה והיה חשש לחייו שוחרר לאחר 70 יום אשפוז ושיקום הביתה להוריו באשדוד. אפיק היה בסכנת חיים ממש והיה במשך זמן רב מונשם. בבית המשפחה באשדוד התרגשו מאוד עם שובו הביתה והוריו לא הסירו את דמעות השמחה לחבק שוב את בנם אפיק.
אפיק שב ארצה לפני למעלה מחודשיים מטיול במיאמי בארצות הברית עם חבריו, טיול שאותו ודאי לא ישכח לעולם. כשחזר ארצה הוא חש ברע והופנה לבית החולים אסותא באשדוד, שם אובחן כחולה קורונה. מצבו התדרדר במהירות והוא הוכנס למחלקת הקורונה בבית החולים וחור למכונת הנשמה. מצב הוגדר קשה מאוד.
כחודש לאחר מכן הועבר אפיק לבית החולים 'איכילוב' כשהו מחובר למכשיר האקמו מציל החיים, אשר מספק חמצן כתחליף לריאות שחדלו לתפקד. כל ההליכים הרפואיים בוצעו תחת מיגון כבד וקשיי התניידות, אך דבר לא עצר את הצוותים הרפואיים והם האמינו שאפיק ישוב לחיים. בראיון בחדשות באותו לילה אמר מנכ"ל בית החולים, כשעמד מול כל העם ואמר שזהו "לילה מאתגר", במילים אחרות: סכנת מוות.
האם המאמינה אירית וכל המתפללים לרפואתו, לא חדלו לרגע מלקוות שמצבו ישתפר ואף האמינו כי עד ל"ג בעומר ובזכות רבי שמעון בר יוחאי, אפיק ישוב הביתה. הם עמדו בסמוך אליו אך לא הורשו להיכנס ולהיות לצידו בגלל הקורונה, קושי כפול כשדואגים לילד.
מוקפים בבני משפחה וחברים תומכים, בתושבי אשדוד ובתושבים רבים מהארץ שהביעו רגישות למצב, חיזקו בני המשפחה זה את זה ואכן, בסיוע צוות הטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב והרבה חסדי שמיים, חייו של אפיק ניצלו ומעתה כנראה יחגוג שני ימי הולדת, לאחר שקיבל את חייו במתנה ויצא מכלל סכנה.

לאחר שלושה שבועות, כשהתעורר מההרדמה, חודש וחצי לאחר שחלה, הורשו בני המשפחה לראותו במיגון מלא, הם ראו ילד חלש ביותר, שלא יכול בקושי לפקוח עיניים ולאחוז דבר. אפיק עצמו דאג ממצבו אך הצוות הרפואי הקפיד להרגיע והבטיח שיעשה הכל, כדי שאפיק ישוב לעצמו, וכמה שיותר מהר.
ואכן, שבעים ימים לאחר אשפוזו, אפיק שוחרר השבוע לביתו, כאשר התקופה הקרובה הינה למעשה תהליך שיקום ארוך שמצפה לו. בכוחות נחושים, עם המון אהבה מסביב, אין ספק שיתגבר גם על זה, אפיק שלנו מנצח.

האימא: "הייתה זו תקופה קשה עבורנו"

אימו אירית שעברה את התקופה הקשה לא הפסיקה להתפלל ולהאמין שבנה ייצא מזה. "זו הייתה תקופה קשה ותודה לאל שאנחנו היום במקום אחר, מצפה לנו עוד שיקום ארוך כמובן, אך זו מתנה ענקית בשבילנו שאפיק שב הביתה”, היא אומרת.

מי היה לצידכם כל התקופה הזו?
"הצוות המדהים של בית החולים, וכל עם ישראל, קיבלנו תמיכה גדולה מאוד מאוד, תפילות וברכות ואין ספק שזה עוזר בשעות הקשות האלה, חד משמעית חיזקו אותנו ונתנו כוח להמשיך ולקוות רק לטוב".

מה הדבר הראשון שאפיק ביקש כשנכנס לבית?
"כשנכנס לבית הוא ביקש כמובן את האוכל המשפחתי שלנו, קוסקוס מרוקאי, שפינקו אותנו והביאו בשבילו".

מה אתם מקווים בשבילו?
"שיחזור לאיתנו, יהיה חזק כמו שהוא היה קודם, פשוט יחזור לחיים שגרתיים ונורמליים, בעזרת השם מאחלת לכולנו שגרת חיים נורמלית וטובה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן