פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה

למרות הגל הרביעי ועלייה בתחלואת הקורונה, נפתחה שנת הלימודים תשפ״ב כסדרה, במסגרת מתווה הקורונה. בזכות התחסנות גבוהה 81% מהכיתות במקיפים ילמדו בכיתה. ראש העיר ד״ר לסרי פתח את שנת הלימודים כשסייר במספר מוסדות חינוך. שלום כיתה א׳ עצוב, עבור כיתה אחת שנשלחה לבידוד, עוד בטרם נפתחה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שנת הלימודים תשפ״ב נפתחה כסידרה בצל הקורונה. באשדוד 57,346 תלמידים.  במגזר החרדי פתחו את שנת הלימודים כבר לפני שבועיים א׳ באלול, וביום רביעי השבוע הצטרפו אליהם תלמידי החינוך הממלכתי והממלכתי דתי. הלימודים יהיו במגבלות הקורונה לאור גל התחלואה הגבוה, לפיו בערים אדומות, כאשדוד, ילמדו תלמידים בשכבות הביניים והתיכון על פי רמת ההתחסנות. כיתה שבה 70% מתלמידיה מחוסנים – תלמד פרונטלי בבית הספר. כיתה בה אחוז המחוסנים נמוך מהסף שנקבע, ילמדו בבית באמצעות הזום. אולם בזכות נתוני ההתחסנות הגבוהים 81% מהמקיפים ילמדו בכיתה ולא בזום. מדובר ב- 373 כיתות ז׳-י״ד מתוך 458 שבפיקוח העירייה. ד״ר לסרי פרסם את אחוזי ההתחסנות במקיפים: מקיף א׳ 81% מהכיתות, מקיף ג׳ 79%, מקיף ד׳83% מקיף ה׳ 76%,  מקיף ו׳ 93%, מקיף ז׳ 89%, מקיף ח׳ 85%, מקיף ט׳ 96%,  מקיף י׳ 72% מקיף י״א 94%. ד״ר לסרי אישר למנהלות ומנהלי מוסדות החינוך למידה תחת כיפת השמיים לתלמידים בגילאי 12-18 שבכיתתם לא הגיעו למכסת 70% מתחסנים המאפשרים למידה בכיתה ״ בכל מקרה גם אלו שילמדו מרחוק, יהנו ממערך למידה איכותי ומגוון״, הבטיח ד״ר לסרי.

ד״ר לסרי פתח את שנת הלימודים בביה״ס היסודי שקד ברובע י״ג משם הגיע לביה״ס ׳שחקים׳, אחריו לביה״ס ׳חופית׳. במקיף ד׳ הוא נפגש עם תלמידי מגמת הרפואה ו״קינח״ בביקור בגני הילדים ׳צמח א׳׳ ו-׳צמח ב׳.

 ד״ר לסרי פרסם אגרת לפתיחת הלימודים: "הרשו לי תחילה לברך אתכם בשנה טובה, מלאת בריאות והצלחה.

שנת תשפ"א שהסתיימה זה עתה הייתה רצופת אתגרים נוכח מגפת הקורונה, הפוגעת בנו גם כעת. אני גאה בכל חלקי

שלום כיתה א‫׳ בבידוד

תלמידי כיתה א׳ באחד מבתי הספר  בעיר‫,המתינו בקוצר רוח לפתיחת שנת הלימודים‫. הם נפרדו מהגן‫, קנו ילקוט וציוד‫, אבל‫, את הטקס לכניסה לבית הספר הם יחמיצו‫, לאחר שכל הכיתה נשלחה לבידוד‫, זאת בשל חשיפה לילד חולה‫. לקראת הכניסה לבית הספר הוזמנו הילדים ליום היערכות שארך שעתיים בו נפגשו עם המורה‫. בסיומו הוברר כי נחשפו לחולה מאומת ונשלחו לבידוד‫. 

ד"ר ארז ברנבוים: ״יהיו הדבקות רבות עם פתיחת בתי הספר״

מנכ"ל בית החולים ׳אסותא׳ אשדוד, ד"ר ארז ברנבוים: ״אין ספק שיהיו הדבקות רבות עם פתיחת בתי הספר- אולם השפעה הינה בעיקר על צוותי ההוראה וההורים הלא מחוסנים שלצערי, בחרו להידבק. החשש של מערכת הבריאות, איננו מגל ההדבקות של התלמידים אלא מאפשרות שהתלמידים ידביקו את אנשי הצוות וההורים הלא מחוסנים.

"למדנו כי הקורונה היא בד"כ מחלה קלה עבור רוב הילדים אך עלולה להיות מסכנת חיים עבור האוכלוסייה הבוגרת והבלתי מחוסנת, בייחוד כשיש גם מחלות כרוניות ברקע. כבר היום ניתן לראות בבירור את תוצאותיו הטובות של החיסון השלישי: במחלקות הקורונה השונות עולה מספרם היחסי של המאושפזים קשה "שבחרו" שלא להתחסן, והלכה למעשה בחרו להיות מועדים להדבקה”.

אגם לא תעלה לתיכון
מי שלא זכתה ללוות את בתה לכיתה ר׳, היא נועם אזולאי אמא של אגם שנפטרה לאחר שנחנקה מבלון מים, לפני שהספיקה לעלות לכיתה א׳. השבוע לקראת שנת הלימודים, הגיעה נועה לבית העלמין באשדוד והניחה ציוד לבית ספר על קברה של אגם ז״ל, שהייתה אמורה לעלות לכיתה ז׳ בתיכון. וכך כותבת נועה בפוסט קורע לב: ״אגם שלי, כן אני משוגעת. כן, יש רגעים של אי שפיות. אני חיה אותך כל דקה כל רגע. 

גם בשעה הזאת. גם ביום הזה שאת אמורה לעלות לחטיבה לכיתה ז׳ ולעשות מעבר מיסודי כמו כולם. אבל זה רק בדמיון במחשבות. הצורך לבוא ולהביא לך ציוד חדש ממלא אותי מחזק אותי כאילו היה אמיתי . מדמיינת אותך בכל צעד שהיית אמורה לעשות. זה לא עוזב לא בימים לא בלילות. רוצה לקוות שהחיים שם למעלה טובים יותר מלמטה ושגם את לומדת מחדש. אפילו אם זה רוחני. בכאב ובלחישה מאחלת לך בהצלחה. תמיד תישארי הילדה הקטנה שלי. ותמיד אלווה אותך בכל שלב שהיית צריכה לעשות. ממני אמא פה למטה, הכי קרוב שאפשר״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן