גאווה אשדודית: "אקסיס סקיוריטי" של דור כנפו, בנו של מ"מ ראש העיר אשדוד, נמכרה בחצי מיליארד דולר

חברת הסייבר הישראלית אקסיס (Axis) סקיוריטי נמכרה לענקית המחשוב האמריקאית HPE, כשהחברה צפויה להתמזג בחברת הענק ולהמשיך את פעילותה ממשרדיה ברחוב רוטשילד בתל אביב . אקסיס הוקמה ב-2018, על ידי האשדודי דור כנפו גייסה עד כה כ-100 מיליון דולר ומועסקים בה כ-120 עובדים, 80 מהם בישראל

צילום: ירדן רוקח
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

החברה שהוקמה ב-2018 על ידי דור כנפו וגיל עזריאלנט, יוצאי יחידת 8200 של חיל המודיעין, גייסה עד כה כ-100 מיליון דולר, מחצית מהם, בסבב גיוס שהושלם במרץ 2021 והיתר במספר סבבים מוקדמים יותר. אקסיס מעסיקה בימים אלו כ-120 עובדים, מתוכם כ-80 בישראל. רבים מהם צפויים להפוך למיליונרים בעקבות עסקת הענק

החברה פיתחה מוצר חדשני שמנסה להציע פתרון עבור עובדים לגישה מרחוק פרטית ומאובטחת ליישומים ארגוניים בשירותי ענן ציבוריים או בשרתים של הארגון בו הם עובדים. או במילים אחרות, למעשה מוסיפים גורם מתווך ומאובטח בין העובד ובין הרשת של הארגון. הגורם המתווך הזה, מופעל באמצעות פלטפורמת ענן ייחודית.

דור כנפו משמאל עם שותפו גיל עזריאלט

את צוות החברה מוביל דור כנפו, מייסד ומנכ"ל Axis, שירת במשך 5 שנים ביחידת 8200 בתפקיד של מהנדס תוכנה בכיר לאבטחת סייבר מתקדמת. לאחר שירותו הצבאי סיים בהצטיינות תואר במדעי המחשב והחל לעבוד בסטארט-אפ פיירגלאס (Fireglas) שפיתח שיטה לבידוד של הגלישה בארגונים – כך שבדפי הרשת שהעובדים גולשים בהם לא יהיה חשש להימצאות תוכנות מזיקות. החברה נמכרה ב-2017 לחברת הענק סימנטק בסכום שהוערך ב-250 מיליון דולר.

אל כנפו הצטרף גיל עזריאלנט, שסייע בייסודה של החברה והיום משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיה (CTO). בדומה לכנפו, גם עזריאלנט החל דרכו ביחידת 8200, שם עסק במשך כחמש שנים כחוקר וראש צוות בעיקר בנושאי אבטחת סייבר ופיענוח קוד. לאחר שירותו הצבאי סיים גם הוא בהצטיינות תואר במדעי המחשב. לפני הקמת החברה הקים חברה אחרת בשם Cool Cousin, פלטפורמה מבוססת ענן לנוסעים המעוניינים לגלות חוויות טיול חדשות. אל שני היזמים הצטרף שוקי חן, יוצא 8200 ועובד פיירגלאס גם כן, שהיום משמש כ- VP מחקר ופיתוח.

מנכ"ל אקסיס: "החיבור ל-HPE Aruba יאפשר לטכנולוגיה שלנו להגיע לעשרות אלפי לקוחות"
דור כנפו, מנכ"ל Axis: "אנחנו רק בתחילתו של מסע מדהים ויש לנו עוד הרבה פסגות לכבוש. החיבור ל-HPE Aruba יאפשר לטכנולוגיה שלנו להגיע לעשרות אלפי לקוחות ברחבי העולם ויצמיח אותנו במהירות. אני גאה במשקיעים, שותפים ועובדים שהפכנו אותנו לסיפור הצלחה בתוך זמן קצר. אני מייחל לתקופה שקטה יותר בישראל שתאפשר לאקוסיסטם המדהים להמשיך ולתמוך בחברות סטארט-אפ שרוצות לכבוש את העולם".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן