המודל האשדודי להתמודדות עם מצבי קיצון, הוצג בפני אנשי הכיבוי והצלה

איך התמודדה אשדוד עם ברברה? עיר גדולה וכיצד מעבירים את המגיע בזמן קצר ? כיצד המודל הייחודי שלה עוזר לה לנהל מערכות חורפיות קיצוניות, ואיך מנווטים הכל יחד – עד להגעת המידע לציבור. את התשובות לכל אלה ועוד, סיפק שמואל דוד, עוזר ויועץ התקשורת של ראש עיריית אשדוד המשמש גם כמנהל מערך ההסברהמידע ויח"צ של מערך החורף בפני ממוני ההסברה של כב"ה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אתמול (יום רביעי) נענה דוד להזמנה של רע"ן ההסברה בכב"ה, והסביר בפירוט על מערך המידע וההסברה לתושב בתקופת החורף ולקראת כניסת מזג אוויר קיצון.

דוד הסביר כיצד עושים זאת בעיר מהגדולות בישראל שבה יש 99 קהילות וכוללת בתוכה את כלל שכבות האוכלוסיה והמידע אמור להיות מטורגט לכלל התושבים במטרה להערך לקראת כניסת מזג אוויר סוער ולשמור על חוסן התושב בזמן הסערה .

שמוליק, הציג לנוכחים את מודל ההסברה הייחודי והמקצועי שנבנה לאורך שנים בעירייה.
המודל פועל בצמוד להערכות לחורף, ומתופעל בזמן אמת בצמוד למודל הרמזור הייחודי שפיתחה אשדוד כדי להתמודד עם מזג אוויר קיצון. "המודל מהווה דוגמא ומודל ברמה הארצית, ובתוך כך גם מערך ההסברה הוקם ופועל בהתאם לתרחישים שנבנו", הסביר שמואל דוד לנוכחים. "העירייה על כל זרועותיה מבצעת הפקת לקחים לאחר כל סיום מערכה של מזג אוויר קיצון, ובהתאם לכך נבנית תוכנית הסברה מהודקת ומוזרם מידע לציבור בהתאם למזג האוויר".

היתרון הגדול של המתווה האשדודי הוא בהיותו מותאם לכל תרחיש, ובהתאם לכך ניתן לנהל את האירוע ולא רק להגיב לו. דרגות ההיערכות במזור חולקו לארבע, והמודל כולו פועל על פי ציר הזמן ועל פי מזג האוויר המשתנה. כך, למשל, הודעות לתקשורת הוכנו מראש, וכך גם מסרונים המותאמים לדרגת ההיערכות ונשלחים באופן מטורגט עד לרמת בית, רחוב ושכונה בעיר החמישית בגודלה המונה כרבע מיליון תושבים ו-625 רחובות. המענה שניתן מותאם למי שאינו נחשף לדיגיטל וגם למי שכן, באמצעות סרטונים וגרפיקה מותאמים שחלקם נשלחו היישר לניידים של התושבים.

הנוכחים הביעו עניין במהלך ההרצאה, והעלו בפני שמואל דוד שאלות הקשורות בעיקר להעברת מסר לכלל האוכלוסייה בזמן קצר, כיצד עושים זאת בעיר גדולה, ובכלל על מניפת ההסברה הייחודית. הוא מצדו הדגים על המקרה האחרון – סופת ברברה. "סופה הביאה איתה רוחות של כ-100 קמ"ש בתוך אשדוד, וניהלנו את כל האופרציה בזמן אמת, כשכל המידע שעמד לרשותנו עבר לתושבים במהלך היום וגם הכין אותם ללילות שבהן נכנס מזג אוויר קיצון לאזור שלנו", אמר דוד. "לאשדוד יש רצועת חוף ארוכה וגם את נחל לכיש, שכמעט עלה על גדותיו וגם לגביו היינו מוכנים בנוהל מסודר".

יש לציין כי המודלים היצירתיים של אשדוד הפכו לכלי עבודה משמעותי, שזוכה לאימוץ ברשויות אחרות וגם בפיקוד העורף. "אנחנו גאים להיות עיר מובילה היודעת להנהיג שינויים בדפוסי העבודה", סיכם דוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן