הפקק החריג מחוץ לנמלי חיפה ואשדוד הולך להיעלם. כך נראה לאחר שנמצא פיתרון לעומס האוניות החריג. לפיו הגיעו הנהלת נמל אשדוד והעובדים להבנות. ביניהם והעובדים הסכימו לעבוד שעות נוספות מעבר לשעות הרגילות שלהם. וכמובן יתוגמלו בהתאם. כאשר במסגרת ההסכמות חלקם יעבדו ארבע שעות ויקבלו שכר על שמונה שעות עבודה. משך ההסכם הוא לחודש ימים, ולאחריו יוכלו הנהלת הנמלים להאריך אותו בהתאם לעומסים. כמו כן להנהלת נמל אשדוד תהיה האופציה להיעזר בשעת צורך בעובדים מנמל אילת.
ההסכם גובש בתיווך ההסתדרות. ואגב, הפיתרון לעומס בנמל חיפה הוצאת עובדי מנהלה וסדנאות לרציפים,
כזכור לפני כשבועיים דיווחנו בעיתון " השבוע באשדוד" ו"אשדוד10" על פקק ענק של אוניות מחוץ לנמלי חיפה ואשדוד. העומס נוצר הן בשל העלייה בצריכה שהחלה במשבר הקורונה, החסימה שאירעה בתעלת סואץ ובעיקר בשל מחסור בידיים עובדות. המחסור בעובדים הוא לאחר הסדר הרפורמה בנמלים, שגרם לפרישת עובדים רבים במסגרת הסדרי ההתייעלות לקראת התחרות מול הנמלים החדשים הפרטיים שצפויים להיפתח בעוד מספר חודשים.
העומס גרם לפגיעה במפעלים מקומיים וכן גרם לעיכוב סחורות שצפויים להגיע מחו,ל דבר שעלול לגרום לייקור מחירי הסחורות. העומס ותוצאותיו הביא לישיבה לפני כשבועיים במשרד התחבורה בהשתתפות כל הגורמים ובה הועלו הצעות שונות לפיתרון העיכוב. כאמור, הסכם גובש ואבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות העריך בתקשורת כי העומס צפוי להיעלם תוך מספר ימים.