כשואלרי פאנוב פגש את אום כולתום

מופע של קבוצת תאטרון בלט פאנוב בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר בחול המועד סוכות, הפגיש בין הבלט הקלאסי לקלאסיקות הגדולות של המוזיקה הערבית

צילום: לימור אדרי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר התקיים בשבוע שעבר, חול המועד סוכות, בסימן של התחדשות וחזרה לחיים ולשגרה. כחלק מהחזרה למתכונת הרגילה של הפסטיבל ולחוויית התיאטרון הקסומה שהוא מציע צפויה למבקרים חוויה תרבותית חד פעמית ומרתקת במופע  המחול "אקלקטיקה", של קבוצת תאטרון הבלט "פאנוב", היוצרת כחלק מפעילותה של החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד, בהפקה זו רקדני הלהקה ירקדו לראשונה לצלילי מיטב הקלאסיקות של המוסיקה הערבית וביניהם: אום כולתום שרה את "אינתה עומרי", פיירוז עם "חבאייתק", פריד אל אטרש עם "אהוואק" וקלאסיקות של עבד אלוואהב, וואדיע אלסאפי ואחרים לכוריאוגרפיה של ואלרי פאנוב, לשעבר מגדולי רקדני הבלט בעולם וכוראוגרף בעל שם בינלאומי החי ופועל באשדוד.

צילום: נתן

נראה כי חדוות היצירה חזרה לחייו של פאנוב (82), יליד בלארוס, שנולד כולרי שולמן, למד את רזי הבלט בלנינגראד ובמוסקבה ונודע בהמשך כרקדן מוביל בלהקת הבלט של תיאטרון מאלי בלנינגרד ובלהקת הבלט של תיאטרון קירוב . בשנת 1972, ביקשו הוא ואשתו השנייה, רקדנית הבלט גלינה פאנובה – רשות לעלות לישראל. כדרכם, הגיבו השלטונות הסובייטים על הבקשה בחומרה: בני הזוג פוטרו מלהקת קירוב ונמנע מהם לעבוד במקצועם במשך שנתיים, כשפאנוב עצמו נאסר לזמן קצר באשמת "חוליגניזם". לאחר לחץ בינלאומי של אמנים ואישים במערב, הותר בשנת 1974 לצאת את ברית המועצות והם עלו לישראל בה רקדו במשך מספר שנים. בעשור שלאחר מכן עשה פאנוב קריירה בינלאומית ככוריאוגרף וסולן בבלט האופרה של ברלין, בבלט סן פרנסיסקו, עם להקת האופרה הממלכתית של וינה, להקת הבלט המלכותית השוודית ולהקת הבלט הלאומי הנורווגי, שימש כמנהל אמנותי של להקת הבלט המלכותית של פלנדריה, ויצר כוריאוגרפיה ל"קלאופטרה" למופע של הבלט הממלכתי של איסטנבול. ב-1998 יחד עם אשתו השלישית אילנה אורלוב, הקים פאנוב את תיאטרון לבלט "פאנוב" באשדוד, אותו הוא מנהל אמנותית ומקצועית עד היום.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן