מלחמת הכנופיות באשדוד: כך הופלל ראש המאפיה הרוסית מיכאל טנסקי

מעצרו של מיכאל טנסקי הוארך. הוא וחשודים נוספים נעצרו לפני כשבועיים לאחר שהמשטרה גייסה סוכן סמוי שחצה את הקווים, שהיה עבריין משפיע באחד מכנופיות הפשע. הסוכן המכונה "ניקיטה" הצליח להביא להפללתם לכאורה של טנסקי ואחרים

צילום: דודי לוי כאן דרום
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כחלק ממאבק המשטרה בארגוני הפשע, היא הצליחה לגייס לשורותיה סוכן סמוי שחצה את הקווים מעולם הפשע שם היה עבריין משפיע והביא להפללתם לכאורה של ראש הכנופיה הרוסית מיכאל טנסקי ואחרים.

בתום חקירה סמויה שארכה כ-3 חודשים ונוהלה ע"י היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש במחוז הדרומי ובליווי פרקליטות דרום (פלילי), יצא לדרך שלב 'הפיצוח' ומעצרם של 16 חשודים בני 20-50, תושבי אשדוד, רמלה והפזורה בדואית, ובהם מיכאל טנסקי ראש המאפיה הרוסית המתגורר בעיר אשדוד, ומשפיע באופן ישיר על מפת הפשיעה בכלל הארץ.

הסוכן ׳ניקיטה׳

הסוכן שגויס למשימה וכונה בשם 'ניקיטה' ע"י מפעילי הסוכנים של משטרת ישראל, הינו עבריין שפעל במהלך השנים האחרונות ברובד המשפיע של כנופיית פשיעה של מיכאל טנסקי, והוא אותר בנקודת זמן מכריעה, בה זיהו מפעילי הסוכנים את נקודת ה'אל חזור' אליה נקלע, וסיפקו לו דרך מוצא, שנבנתה והותאמה בקפידה, על מנת לשמר את מעמדו בתוך כנופיית הפשיעה והעבריינים שהיה מוכר בקרבם, ובשלב זה החלה ההפעלה הממוקדת והצמודה, במהלכה שוגר לבצע עסקאות בתחום הסחר בנשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים.

במשטרה אומרים כי מטרת העל שהוגדרה במרחב לכיש במסגרת הפעלת הסוכן, הייתה למוטט את יכולותיו ויסודותיו של אחד מכנופיות הפשיעה המשפיעות באופן ישיר על מפת הפשיעה בארץ ועל חיי האזרחים, ולפעול באופן 'כירורגי' תוך ביצוע עסקאות עם אותם עבריינים הפועלים תחת אותה כנופיה הפועלת באופן היררכי, שעיקר עיסוקה היה 'בקווי' סחר בסמים, סחיטה באיומים של 'דמי חסות' תוך נקיטת אלימות פיזית קשה ואכזרית, סחר ושימוש באמצעי לחימה, ובדרך זו להביא להפללתו של העומד בראשו.

במרכז החקירה בה הופעל הסוכן, עומדת עבירת פשע המייחסת לחשוד המרכזי, מיכאל טנסקי, מי שמוגדר כראש הכנופיה, חשד של חטיפת אדם ואיומים על חייו וחייהם של נוספים על ידו ועל ידי עבריינים הפועלים תחת חסותו. הסוכן שוגר ע"י מפעיליו בימ"ר לביצוע מגוון עסקאות עם יעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה, במהלכן באמצעות מעמדו ושמו, הצליח לרכוש מהם 2 אקדחים, תחמושת וסמים מסוכנים מסוג 'קריסטל', MDMA ומריחואנה בכמויות גדולות.

 בסיום השלב הסמוי, פשטו כוחות המשטרה ובהם לוחמי המסתערבים של מג"ב דרום והימ"מ, על בתיהם של החשודים, שם נתפס נשק מאולתר וסמים מסוכנים, והם נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש.

מפכ"ל המשטרה: ״לא נאפשר לסכסוכים בן העבריינים לסכן אזרחים חפים מפשע"

ביום בו קיימה המשטרה מסיבת עיתונאים ופרסמה את פרשת המעצרים, התקיים טקס במרחב לכיש במעמד מפכ"ל המשטרה רנ”צ יעקב שבתאי,  מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב יגאל בן שלום, ראש חטיבת המודיעין תנ"צ יעקב זריהן, מפקד מרחב לכיש נצ"מ ברק מרדכי והמשנה לפרקליט מחוז דרום יואב קישון. מפכ"ל המשטרה אמר בטקס: "המאבק של משטרת ישראל בארגוני הפשיעה נמצא בראש סדר העדיפויות הארגוני. העבירות שמבצעים החברים בארגוני הפשיעה משפיעות על כלל אזרחי ישראל, על איכות החיים ועל תחושת הביטחון של הציבור. במסגרת המלחמה עליה הכרזנו, אנחנו פועלים עם מירב  היכולות ומיטב האמצעים, שעומדים לרשותנו חלקם ידוע וגלוי אך חלקם הגדול נסתר מהעין. גם במערכה הזו אנו נוקטים בשיטת ' בתחבולות תעשה לך מלחמה'. מטרת העל במסגרת הפעלת הסוכן, הייתה למוטט את יכולותיו ויסודותיו של אחד מארגוני הפשיעה המשפיעים  באופן ישיר על מפת הפשיעה בארץ ועל חיי האזרחים. במהלך פעילותו של הסוכן הופללו 17 חשודים, ובהם ראש ארגון פשיעה בעבירות חמורות של סחר בסמים, אמצעי לחימה, עבירות אלימות חמורות, סחיטה, חטיפה ואיומים. לא נאפשר לסכסוכים בן העבריינים לסכן אזרחים חפים מפשע ונמשיך לעשות הכל בכדי להביא את העבריינים לדין ואל מאחורי סורג ובריח לשנים רבות". בסיום דבריו הודה המפכ"ל למפקד המחוז, למפקד המרחב ולמפקד ימ"ר לכיש על "הובלה מקצועית וערכית של המבצע". כן הודה לסוכן הסמוי על " אומץ הלב, על התושייה ועל כך שבזמן קצר יחסית הצליח להביא תוצאות מרשימות, יחד עם המעטפת המשטרתית שפעלה אתו  ובליווי הפרקליטות באופן שמוטט את ארגון הפשיעה".

בית המשפט האריך את מעצרו של טנסקי

למחרת המעצר המתוקשר, הובא טנסקי להארכת מעצרו. נציג המשטרה עו"ד איל ז'ק ביקש הארכת מעצר של 14 ימים  בחשד לביצוע עבירות של פציעה , סחיטה בכוח, סחיטה באיומים וקשירת קשר לפשע, "בשל בצע כסף אדם מותקף, נגרמות לו חבלות של ממש, לרבות אשפוז בבית החולים וניתוח", אמר עו"ד ז'ק.  במשטרה טוענים כי הסוכן הסמוי הצליח כביכול להפליל את טנסקי בכך שפעל באלימות קשה כלפי אנשים שונים בהם בעלי חוב, כאשר הוא ביחד עם אחרים "תקף אדם, גרם לו לחבלות חמורות עד כדי אישפוזו בבית חולים, וכל זאת על רקע סחיטה באיומים",טען עו"ד ז'ק בדיון להארכת המעצר. על פי החשד אותו בעל חוב לא שילם את חובו ואז על פי החשד חטף  לכאורה בת משפחה שלו. על פי החשד בעל החוב הזה קיבל שיחה שבה נאמר לו כי אם לא ישלם, בת המשפחה שלו תיפגע. "אני מדבר על לקיחה בכוח של אדם ממקום אחד למקום אחר תוך כדי איומים שאם אותו אדם יתנגד יפגעו בו, יפגעו בילדיו, תוך כדי איומים אם אותו אדם יצא מהרכב יידקר בסכין, כל זה על רקע עבירת הסחיטה", הוסיף ואמר עו"ד ז'ק בדיון.

השופט עידו כפכפי  אמר כי "מהעדויות בתיק יש ראיות ממשיות למעורבות אישית של המשיב בשני האירועים, גם אם מידת מעורבותו הפיזית יתכן וחלקית ביחס לאירועי התקיפה. כך או אחרת, עדיין מדובר בראיות ממשיות הרבה מעבר לחשד הסביר הדרוש בשלב זה המצדיקות הארכת מעצר וזאת לאור חומרת העבירות, עוצמת הראיות והצורך בהשלמת החקירה". מעצרו של טנסקי הוארך ב-10 ימים, כך גם מעצרם של חשודים נוספים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן