ליגה א' דרום: שלב הסיכומים

אחרי שהמסך ירד על עונת 2020/21 בליגה א' דרום, מדור הספורט של אשדוד10 מסכם עבורכם את העונה של הקבוצות האשדודיות וחוזר לרגעים הגדולים. המצטיין: עופר ורטה. השער: שקד חתוכה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עוד עונה של הליגה המלהיבה בישראל הגיעה לסיומה והשנה אמנם לא קיבלנו דרבי אשדודי בשל פיצול הליגה לשני בתים, אבל קיבלנו דרמות וסיפורים שיכולים למלא מהדורות שלמות ודפים רבים, מתוך ליגה שמייצרת כדורגל טוב, קהל חם ותומך, דרמות ועניין רב. הליגה שמכונה ליגת האותיות, ריגשה כהרגלה בקודש וסיפקה עניין רב, אפילו יותר מליגת העל וזאת למרות הצלחתה הכבירה של האחות הגדולה, מ.ס אשדוד. 

בצד האדום של העיר חגגו עלייה דרמטית והיסטורית לליגה הלאומית, בשניות הסיום של המשחק מול היריבה הישירה, מכבי יפו, שניסתה לעלות דרך משחקי ההישרדות וכשלה. ואילו בצד הצהוב לא בדיוק חגגו, אך כן נשמו לרווחה, לאחר הבטחת עונה נוספת בליגה א' דרום במחזורי הסיום של העונה. הגיעה העת לסכם את העונה של הנציגות האשדודיות שלנו בליגה הכי צבעונית בישראל, ולחזור לרגעים ולגיבורים הגדולים שעשו לנו את העונה.

המצטיין: עופר ורטה

הרבה שחקנים ניווטו את הספינה של האדומים אשדוד העונה וכמעט כולם ידעו עליות וירידות. המגן עופר ורטה שחגג לפני שבועיים יום הולדת 31 הוא הכדורגלן המצטיין העונה של הנציגות שלנו בליגה א' דרום, הרבה בזכות היציבות שגילה לאורך כל שלבי העונה. ורטה גדל במ.ס אשדוד ובשיאו חתם בבית"ר ירושלים ואף קיבל זימון לנבחרת ישראל.

אל האדומים הגיע בתחילת העונה מהפועל ר"ג וכבר מין הפתיחה הוכיח שהליגה השלישית בישראל קטנה עליו. ורטה סיפק מנהיגות ושקט, נהג במקצוענות ובצניעות, גם על המגרש וגם מחוצה לו והיה לעוגן עבור הקבוצה באדום. ורטה שמר על רמה גבוהה לאורך כל משחקי העונה, תוך כדי שהוא מרבה לאיים על השער (2 שערים ב-21 הופעות) ולספק מסירות לשחקני ההתקפה. מומלץ מאוד לצוות המקצועי לעשות מאמצים רבים בכדי להשאיר את ורטה, שמתגורר באשדוד ויכול להפוך לסמל עבור אדומים אשדוד.

שער העונה: שקד חתוכה נגד בקעת הירדן

אי שם במחזור השני, בחודש דצמבר דאשתקד, עוד בתקופה בה לא הורשו להיכנס אוהדים למגרשים, עירוני אשדוד יצאה למושב תומר, למשחק מול הפועל בקעת הירדן. מזל שיש לנו את צוות המדיה של עירוני אשדוד שהיה שם כדי לתעד את הדקה ה-92. זאת הייתה הדקה בה התחפש שקד חתוכה לדיוויד בקהאם, 'אייקון' הכדורגל האנגלי, שזכור גם בזכות שער מטורף שכבש מהחצי, במדי מנצ'סטר יונייטד, מול ווימבלדון באמצע שנות ה-90.

חתוכה, שכבש 10 דקות קודם לכן שער נפלא, קיבל כדור משי דגן, שחילץ כדור במרכז המגרש. חתוכה זיהה את השוער של הבקעה, אלמוג מלול מחוץ לשערו ובשבריר שנייה, שיחרר כדור קשתי ממש מנקודת החצי, שעלה גבוה ונחת ברשת. שחקני עירוני אשדוד לא האמינו. גם הצופים בבית. האמת שגם אנחנו. רגע בלתי נשכח לשקד חתוכה שהפך ויראלי וזכה לצפיות רבות והוא הזוכה שלנו לתואר שער העונה בליגה א' דרום.

תגלית העונה: בר סוויסה

העונה סוף כל סוף יכולנו לקבל טעימה מהכישרון הגדול שיש לבר סוויסה ברגליים. סוויסה כבש 7 שערים העונה, חלקם שערי ניצחון שהחזיקו את הקבוצה מעל לקו האדום במשך כל העונה. הוא מסיים העונה כמלך השערים של עירוני אשדוד ב-15 הופעות העונה. זאת העונה השנייה של בר סוויסה בעירוני אשדוד, אחרי שהגיע אליה בעונה שעברה ממכבי קרית מלאכי.

העונה הפך החלוץ לשחקן הכי דומיננטי של עירוני אשדוד ויחד עם זאת, על בר סוויסה בן ה-20 לגלות יותר אחריות ולהימנע מעימותים מיותרים עם הקהל ועם הצוות המקצועי. יש יסוד סביר לחשוב, שאביו, יואל סוויסה ששיחק כקשר בעירוני אשדוד בליגה הבכירה בישראל, מדבר איתו רבות על כך. אם יצליח בר סוויסה להיות מרוכז במשחק עצמו ופחות במה שמסביב, הוא יכול להפוך למכונת שערים בליגה א' ואף להתקדם לליגה בכירה יותר. יהיה מעניין לעקוב אחר ההתפתחות שלו.

ההחלטה הנכונה של העונה: עזיבתו של נעים

המאמן בן ה-54 שבנה את הקבוצה העונה והביא אותה לפלייאוף העלייה, פוטר לאחר המחזור הראשון של הפלייאוף, לאחר תוצאת תיקו 0:0 במושב תומר מול בקעת הירדן. במהלך של ייאוש, כיומיים לאחר המשחק וכיממה לפני המשחק השני מול מכבי יפו, בהחלטה משותפת, בחרו הנהלת האדומים ויובל נעים לסיים את ההתקשרות. לכך היו סימנים מקדימים רבים, בדמות מערכת יחסים רעועה של נעים, עם חלק משחקני הסגל, ביניהם החלוץ אוהד קדוסי, שכזכור נזרק מהסגל והוחזר אליו. רצה הגורל וקדוסי היה מהשחקנים החשובים במשחקי העלייה, כאשר הוא עולה מהספסל ובמו רגליו מנצח עבור האדומים את ירמיהו חולון עם צמד ושם אותה בעמדה הטובה ביותר לעלייה ללאומית. מי שלקח את המושכות כזכור במקום יובל נעים, היה יאיר אזולאי, שליכד את השורות ויחד עם עידן שריקי העוזר, הפכו את האדומים אשדוד ליחידה לוחמת, ווינרית גאה, שמביאה כבוד גדול לעיר אשדוד ובעיקר לקהל האדום, שמסתובב בתקופה האחרונה כחתן בימים שלאחר חתונתו. אדומים אשדוד ניצחה 4 משחקים ברציפות תחת יאיר אזולאי והמינוי שלו הוא ללא ספק, ההחלטה הנכונה של העונה.

רגע השיא: אוהד אדלשטיין בדקה ה-96

רבות דובר על השער של אוהד אדלשטיין מול מכבי יפו במחזור החמישי של הפלייאוף. זה ללא ספק היה הרגע הכי מרגש העונה בליגה א' דרום. כאשר רגל שמאל של אדלשטיין פגשה את הכדור ונשקה לרשת של בן וולבלסקי, זה היה האות לחגיגות ענק ולרעידת האדמה הספורטיבית שפוקדת את העיר.

זה רגע שלא ישכח זמן רב, גם עבור אדלשטיין שכתב בחשבון הפייסבוק שלו על השער: "גם אם הייתי מנסה לכתוב תסריט כזה מטורף ומתוק לעונה הזו, לא חושב שהייתי מצליח". על רגע כזה אין מה להוסיף ואם אתה אוהד של האדומים אשדוד, ברור לך שאתה תיקח את הרגע הזה לכל החיים. רגע השיא של הקבוצה מאז הוקמה מחדש בשנת 2015 וכדאי לכולם להתרגל- האדומים אשדוד בליגה הלאומית.

צל"ש: צוותי המדיה של עירוני ואדומים אשדוד

את הציון לשבח של העונה בחרנו להעניק לצוותי המדיה, שעשו העונה ימים כלילות בכדי להעביר לאוהדי הכדורגל בעיר את משחקי עירוני ואדומים אשדוד בשידור חי, באמצעים מתקדמים ובאיכות משודרגת, תוך שהאנשים שעומדים מאחורי היוזמה עושים זאת בהתנדבות ומכל הלב. הרבה בזכות צוותי המדיה יכולנו לעקוב אחר שתי הנציגות שלנו בליגה א', כאשר במרבית שלבי העונה המשחקים התקיימו ללא קהל.

יוזמת שידורי המשחקים מתקיימת בשנים האחרונות בקבוצות עירוני ואדומים ונראה כי היכולות משתפרות מעונה לעונה. רמת הצילום והשידור של המשחקים העונה היו מעוררי כבוד ונתנו הזדמנות נפלאה לאוהדים לצפות במשחקים בשידור ישיר מדי שבוע ועל כך מגיע כל הכבוד. מילה טובה נוספת מגיעה להם על ניהול דפי המדיה, המעבירות עדכונים ומידע לאוהדים ומשאירות את הקבוצות בשיח אוהדי הכדורגל בארץ. מי שעושה ועשה את עבודת הקודש הזו באדומים הם רז בנימין הדובר, גבריאל שיינס ומיקי ביתן, שהעונה חבר אליהם לשידורים אוהד הקבוצה, שי בן גוזי, שהטריף את כולם בשידורים שלו ואילו אצל עירוני אשדוד המחמאות הם ליעקב קראדי שהקים וגייס את הצוות, לרוני אקג'ני, פרץ בן משה, יניב רוזנבאום ודר הרשקוביץ' ששידרו והפיקו משדרים מקצועיים ביותר, יחד עם תומי שליו, אחראי התוכן בדף הרשמי של הקבוצה ברשתות החברתיות. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן