שוויון בכדורגל – עונת הקורונה

סיכום העונה המטורפת שעברה על קבוצת שוויון בכדורגל, אותה מפעילה עמותת מכבי עירוני אשדוד, שמוכיחה לנו עונה אחר עונה, איזה קבוצה מיוחדת היא. בשישי שעבר השתתפה הקבוצה הכי מיוחדת בעיר בטורניר בו כל הקבוצות יצאו מנצחות. קפטן הקבוצה דני ברק: "נהנה לבוא ולתרום מהזמן שלי ולקבל בחזרה״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הדיבור על מגפת הקורונה היה באוויר עוד בתחילת שנת 2020, אך היה נראה רחוק מאיתנו. בחודש מרץ השנה, 'מכבי עירוני אשדוד – שוויון בכדורגל', הקבוצה המשלבת שחקנים בעלי צרכים מיוחדים, עצרה את הפעילות כמו כל המדינה, עם לא מעט חששות וקשיים לגבי ההתמודדות עם המצב. למרות המצב ואי הוודאות, בעמותת מכבי עירוני אשדוד לא נתנו לנגיף הארור לשבור את הרצף ואת מה שעושים ועשו בגאווה גדולה בשנים האחרונות.

כשמשרד הבריאות התחיל להקל על המגבלות באמצע מאי 2020, החלו להיפגש שוב לאחר שלושה חודשים של הפסקה ללא פעילות ולמרות שעונת 2019-2020 הסתיימה באופן רשמי, הקבוצה הכי מרגשת באשדוד, המשיכה להתאמן עד חודש אוגוסט במתכונת של אימוני ערב.

את עונת 2020-2021 פתחה הקבוצה בחודש דצמבר באופן רשמי, תחת הנחיות משרד הבריאות ולאחר מכן בהתניית התו הירוק.

החזרה לשגרה של 'מכבי עירוני אשדוד-שוויון בכדורגל' החזירה בעיקר את המתנדבים הישנים, אליהם הצטרפו גם מתנדבים חדשים שרק שמעו על הפרויקט ובאו לנסות. אותם מתנדבים חדשים התאהבו מיד ומאז לא הם מפספסים אף אימון. שחקני הקבוצה והמתנדבים תמיד שמרו על קשר ואף נערכו מפגשי זום במהלך תקופת הסגרים.

שחקני הקבוצה (בעלי הצרכים המיוחדים) השתדלו להגיע לאימונים, זאת לאחר קבלת אישורים מההורים או מהמסגרות בהם הם שוהים. לאחר שהשחקנים והמתנדבים קיבלו את החיסון נגד נגיף הקורונה, התקיימה חזרה לשגרה כמעט מלאה. בתקופה הזו התקיימו משחקי אימון יחד עם קבוצת הנשים של עירוני אשדוד ומאז, חלק גדול מהשחקניות הן חלק בלתי נפרד מהאימונים בימי שישי.

הנוכחות של קבוצת שוויון בכדורגל בימי שישי נעשתה גדולה יותר ויותר (25-30 משתתפים) במתחם הסינטטי וכל קבוצה שבאה להתאמן ו/או קבוצת חוץ שבאה להתארגן למשחק שואלים ומתעניינים לגבי הקבוצה המיוחדת הזו,  שזוכה לשלל מחמאות.

ביום שישי האחרון הגיע הרגע הגדול שכול שחקני שוויון בכדורגל חיכו לו כל השנה והוא הטורניר הגדול, בו הפועל ת"א אירחה את 'מכבי עירוני אשדוד-שוויון בכדורגל' (עירוני אירחה את הטורניר קודם) וכן קבוצות מיוחדות ומרגשות נוספות. בעירוני אשדוד היו גאים ונרגשים להשתתף בטורניר שנערך ב'ספורטק דרום', בעיר ת"א, יחד עם מועדונים גדולים כמו מכבי נתניה, הפועל ב"ש, הפועל פתח-תקווה והפועל ירושלים (קטמון).

הקפטנים דוד נגאוקר ודני ברק עבדו ונערכו לטורניר ברצינות רבה ורצו הפעם להביא את הגביע הנכסף לאשדוד, כאשר בפעמים האחרונות זכתה במקום השני עם תחושת פספוס גבוהה. אולם, השנה המארחת הפועל ת"א זכתה בגביע, כאשר ניצחה בגמר את מכבי נתניה. קבוצת עירוני אשדוד- שוויון בכדורגל נתנה הופעה טובה בטורניר בו לא היו מפסידים, אלא אך ורק מנצחים.

היום קבוצת "שוויון בכדורגל" מונה כ-14 שחקנים בעלי צרכים מיוחדים ו-18 שחקנים-מתנדבים. בנוסף לפעילות הזו מכבי עירוני אשדוד מקיימת חוג כדורגל לילידם בעלי צרכים מיוחדים בגילאים 08-12, בשיתוף עיריית אשדוד, תחת הפרויקט "תושבים בתנועה" עם המאמנים הראשיים אלון חזן (מאמן נבחרת ישראל האולימפית ושחקן עבר אגדי) וגיא גומברג (שחקן וקפטן עירוני לעונת 2020-2021). עוד שותפים לחוג הם עוזרי המאמנים דני ברק ודוד נגאוקר (קפטנים שוויון בכדורגל) ושקד עמר (שחקנית קבוצת הנשים).

דני ברק, קפטן הקבוצה, אמר על הפרויקט: " שוויון בכדורגל זו פעילות מבורכת אשר מחברת את קהילת האוהדים המסורים של עירוני אשדוד לחברים המיוחדים שלנו ולקהילה עצמה, תורמת לתחושת הבטחון והמסוגלות של משתתפי שוויון בכדורגל ויוצרת חברויות וקבלת השונה. אני ברמה האישית נהנה להגיע ולתרום את הזמן שלי ולקבל בחזרה מתחושת הסיפוק האישית. מזמין את כולם להצטרף וקדימה עירוני."

דוד נגאוקר, קפטן שני, הוסיף: "שוויון בכדורגל – כמו שזה נקרא, אנחנו עוסקים בפעולת שמשלבת קבוצת אוהדים עם ציבור בעלי צרכים מיוחדים, זוהי פעילות מבורכת שמקנה סיפוק עצמי לכולם. כל המשתתפים מחכים ומצפים משבוע לשבוע למפגש שמתקיים בימי שישי. אני שמח להיות חלק מהפרוייקט המבורך של עירוני אשדוד שחושבת תמיד מחוץ לקופסא ומתחשבת וחושבת למען הקהילה ולבעלי הצרכים בפרט הן במבוגרים והן בילדים. רואים בבירור כי הפעילות הזו חשובה, כאשר נוצרות גם חברויות. עם הזמן גם הביטחון העצמי עולה וישנו שיפור גם ברמת המשחק משבוע לשבוע. זו זכות להיות שותף והתמורה הפיזית והנפשית לא ניתן לציין במילים."

מכבי עירוני אשדוד זו לא רק קבוצת כדורגל שקמה מחדש ורוצה להגיע רחוק, אלא רוצה ליהנות גם מהדרך, בכך שמשקיעה רבות למען הקהילה. העשייה הקהילתית עומדת תמיד לנגד עירוני אשדוד ובזכות חברי העמותה שמתחברים לעשייה המבורכת, מתגלים לא מעט מתנדבים מבורכים כמעט בכל תחום אפשרי. כמובן שאת הפרוייקט הנפלא מנהלים ומתפעלים שני חברי עמותה פעילים חברתית. עו"ד יצחק שטיינבורצל– מנהל פרויקט "שוויון בכדורגל" ויו"ר האספה הכללית של העמותה, ואיציק וסקר – מנהל תרומה לקהילה.

כיתוב

שומרים שיוויון. קבוצת עירוני אשדוד (צילום: מדיה עירוני אשדוד)

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן